BjornL1491910513 Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag kom precis in och railade ett bord där det var uppenbart att det var chipdump som försigicks. Här är länken till deras händer https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?sRoundReference=P4-61100018-8&searchType=previous . Klicka runt på de händer de spelar så ser ni att det är skumt. Ena killen förlorar allt utom 1$ varje hand. Frågan lyder då: Skall jag rapportera detta till supporten? eller fixar dom det? Vad tycker ni? Citera
Saxofon Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Frågan lyder då: Skall jag rapportera detta till supporten? eller fixar dom det? Vad tycker ni? Anmäl det, det gynnar oss alla om dom som håller på med illegala saker åker dit. Citera
hampulito Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jävla Söndagspoliser! Det är säkert polare som shipar pengar till varandra jag har själv gjort det massvis av gånger, tycker det är en helt bisar regel. Man borde väll för fan få göra vad man vill med sina egna pengar? Citera
Steel Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jävla Söndagspoliser!Det är säkert polare som shipar pengar till varandra jag har själv gjort det massvis av gånger, tycker det är en helt bisar regel. Man borde väll för fan få göra vad man vill med sina egna pengar? Hur kan någon som spelat poker så länge som du inte fatta att chipdump är ett ypperligt sätt att tvätta pengar från stulna kreditkort och tömma hackade konton? Eller tycker du kanske att detta är bra aktiviteter som bör uppmuntras? Rapportera! Citera
Saxofon Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jävla Söndagspoliser!Det är säkert polare som shipar pengar till varandra jag har själv gjort det massvis av gånger, tycker det är en helt bisar regel. Man borde väll för fan få göra vad man vill med sina egna pengar? Du sitter och gapar stort över en bedragare som höll på att lura dig men tydligen skall man inte reagera när det gäller andra... snacka om dubbelmoral.... Citera
Rebonius Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jävla Söndagspoliser!Det är säkert polare som shipar pengar till varandra jag har själv gjort det massvis av gånger, tycker det är en helt bisar regel. Man borde väll för fan få göra vad man vill med sina egna pengar? Då är det väl bara att skicka över pengar via sajten? Slipper rake och misstankar. Citera
hampulito Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Du sitter och gapar stort över en bedragare som höll på att lura dig men tydligen skall man inte reagera när det gäller andra... snacka om dubbelmoral.... Var står det någonting om bedrägeri i den här tråden? Din jävla åsna! Tycker du att förlora pengar med villje och att blåsa någon är samma sak? 99% eller mer av alla chipdumpar är legala rent moraliskt. Om jag vill förlora pengar borde jag få det. Jag ser absolut ingenting omoraliskt i att chipdumpa gör ni, i så fall varför? EDIT: Inlägget varnat för personangrepp/onödigt grovt språk. /Appel Citera
hampulito Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Då är det väl bara att skicka över pengar via sajten?Slipper rake och misstankar. Ja det kan ju vara en bra lösningen om siten har ett sådant system vilket många siter sakanar. Citera
Saxofon Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Vra står dett någonting om bedrägeri i dne här tråden? Din jävla åsna! Tycker du att förlora pengar med villje och att blåsa någon är samma sak? 99% eller mer av alla chipdumpar är legala rent moraliskt. Om jag vill förlora pengar borde jag få det. Jag ser absolut ingenting omoraliskt i att chipdumpa gör ni i så fall varför? Hur kan du veta att det inte var illegal chipdumpning det handlade om då? Det är väl bättre att rapportera och det kollas upp än att ingen gör något alls. Har dom som gjorde detta rent mjöl i påsen så kan dom väl förklara och så är det inget problem. Bara för att du gör det så behöver det ju inte alltid vara så. Du sitter och gapar, skäller, svär och kallar folk för saker... vad e ditt problem egentligen??? Citera
Appel Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Då tar vi och använder bättre språk tack. Och självklart tycker jag rent personlingen att du skall rapportera insidenten till siten i fråga. För som inlägg 3, 4 och 5 säger: har de rent mjöl så har de ju inget att dölja. Citera
TTOIA Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Varför ska han vara polis? som sagt det är många som chipdumpar av andra skäl än bedrägeri, har själv blivit av med €800 pga att jag dumpa när jag spela på GII för länge sen och ville ha bort mina cash från den skiten i och med att det inte gick att ta ut. Plus att dom här snubbarna är så obvious att dom antagligen kommer torska i vilket fall Citera
eurythmech Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jävla Söndagspoliser!Det är säkert polare som shipar pengar till varandra jag har själv gjort det massvis av gånger, tycker det är en helt bisar regel. Man borde väll för fan få göra vad man vill med sina egna pengar? Du verkar ha vaknat på den långsamma sidan av sängen idag. Citera
TTOIA Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Har dom som gjorde detta rent mjöl i påsen så kan dom väl förklara och så är det inget problem. lol sajter är hårda som fan på det här.. hjälper inte att förklara, vart med om det 2 ggr €1200 rakt ner i ****poker.com ficka Citera
DrRoland Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Hur kan du veta att det inte var illegal chipdumpning det handlade om då? Det är väl bättre att rapportera och det kollas upp än att ingen gör något alls.Har dom som gjorde detta rent mjöl i påsen så kan dom väl förklara och så är det inget problem. Bara för att du gör det så behöver det ju inte alltid vara så. Du sitter och gapar, skäller, svär och kallar folk för saker... vad e ditt problem egentligen??? Någon skillnad på illegal och legal chipdumpning? I bägge scenariorna låser sajten kontona och plockar pengarna. Citera
Kape Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Rapportera definitivt! QFT! Vad som är anledningen till en chipdump är ointressant, det är och borde vara förbjudet vid alla tillfällen. Men det borde finnas en möjlighet att föra över pengar mellan spelare på alla nätverk för att undvika chipdump mellan polare. Jag vet inte hur det är med er andra men jag brukar alltid se till att jag har en del på Neteller/VISA så att jag snabbt kan fylla på ett konto om jag t.ex. ser en turnering som jag bara måste spela. Det är "alltid" lätt att fylla på ett konto men inte alltid lika smidigt att få ut pengarna... Citera
Weedobooty Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 En liten off-topic-reflektion bara - är polis ett skällsord? Har man rent mjöl i påsen är en polis en person som kommer och hjälper till med saker som man inte kan eller törs göra själv. Han har dessutom den ibland otacksamma uppgiften att göra samma sak åt de makthavare som vi valt, t.ex när han ska stå vid vägrenen och ta fast (och lyssna på en massa tjafs från) folk som kör vårdslöst eller för fort. Detta dessutom för en låg lön och i princip inga förmåner och med inslag av hot mot sig själv och sin familj. Jag känner en del poliser privat och stabilare och schysstare personer får man leta efter. Citera
aaalltid Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 En liten off-topic-reflektion bara - är polis ett skällsord? Har man rent mjöl i påsen är en polis en person som kommer och hjälper till med saker som man inte kan eller törs göra själv. Han har dessutom den ibland otacksamma uppgiften att göra samma sak åt de makthavare som vi valt, t.ex när han ska stå vid vägrenen och ta fast (och lyssna på en massa tjafs från) folk som kör vårdslöst eller för fort. Detta dessutom för en låg lön och i princip inga förmåner och med inslag av hot mot sig själv och sin familj. Jag känner en del poliser privat och stabilare och schysstare personer får man leta efter. ACAB Citera
granath Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Kan infika att motsvarande händer har hänt mig på NL400. Dvs en idot gick all in alla händer utom några få $. När man reraisade honom det sista så lade han sig. Jag han få 6-7 inköp av honom och de andra vid bordet fick oxå några inköp (dom var för dumma att inse vad han höll på med så dom lade sig ofta). Var rädd att mitt konto skulle bli låst men ikke. Antar att det var för att det var fler än jag som fick $. Vet inte vad jag vill ha sagt med detta inlägg mer än att det inte behöver vara chipdump (eller ja, någon sorts chipdump blir det ju oavsett hur man ser på det). Citera
emilio_15 Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Du verkar ha vaknat på den långsamma sidan av sängen idag. Snälla Rasmus vinn ept köpenhamn jag behöver verkligen dom där 400kkr efter dagens 55k yber minus! . Citera
Mobiero Postad 27 Januari , 2009 Rapport Postad 27 Januari , 2009 EDIT: Jävlar vilken bump jag åstdakom Såg inte att tråden va så gammal Citera
Recommended Posts