Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden, och jag tror inte det finns någon likadan tråd tidigare heller.

Jag har hursomhelst en liten förfrågan till er som spelar FLT - när jag sätter mig vid ett bord så känns det väldigt ofta som att jag går minus i en halvtimme. Visst, man minns sina minusessioner mycket bättre än när man faktiskt dominerade från hand ett, men ändå. Har ni någon erfarenhet av detta?

Det allra senaste bordet jag satte mig vid var ett 1$/2$ på DoylesRoom.com. Gick in med min standard, 100bb. Fick AQo utdragen det första som händer. Sedan slowplayar någon KK mot mitt floppade tvåpar med KQ (ingen raise alls preflop). Därefter var det dags för något som höll på att resultera i ett avgrundsvrål. JJ, höjer preflop. Floppen kommer tio hög, två hjärter, ett ruter. Turn ruter. River ruter. Ad4d reraisar mig (trodde att jag valuebetta mot TP).

Summa summarum var att man låg nere på 65$, och såhär ser det skitofta ut. Sedan följer en period på kanske uppemot en timme utan att man är inblandad i mer än en eller två potter, och sedan bär det plötsligt av raskt uppåt. Man sätter alla sina drag, och blir inte utdragen, och vips så ligger man på plus.

Känns konceptet igen, eller är det helt mitt psyke som spelar mig ett spratt?

Postad

ja känner igen den första biten, att ja alltid förlorar när ja precis satt mej vid bordet. men dedär om att dragen går in, fi inte drar ut å de går upp till plus efter ett tag inträffar aldrig för mej.

Postad

Har börjat ta upp FL igen efter att ha lirat NL ett tag, och den stora skillnaden är tycker jag att preflop raise "biter" bättre på NL. Det jag menar är, jag kan lugnt höja preflop i NL med en marginell hand (naturligtvis i bra position) i syfte för att bara hålla mig flytande tills en bra hand dyker upp, 1-2 callers kanske. Ett pot bett på floppen om de andra checkat till dig fast du inte träffade brädan och potten är väldigt ofta din.

Riktigt så fungerar det inte i FL har jag märkt, jag ligger också back rejält i början och sen är det 2h pina kanske för att hämta upp sig igen.

Behöver goda råd snabbt.... :roll:

Postad

Jag spelar visserligen mest NL men brukar iallafall ta det rätt lugnt när jag sätter mig på ett nytt bord. Är väl väldigt återhållsam med vilka starthänder jag spelar och försöker hitta ett mönster för bordets karaktär och dess spelare innan jag ger mig in i hetluften. Krävs ett starkt psyke för att ta sig tillbaka när man tappar mycket i början, annars kan spelet lätt på den där panikartade karaktären där man förlitar sig för mycket på fru fortuna och hoppas allt för mycket på snabba (tillbaka)vinster.

Postad

Jag tror att det ligger lite i sakens natur. Du förlorar fler händer än du vinner, men tar igen detta genom att vinna stora potter. Det blir då givetvis vanligare att du förlorar i början, men de gånger du börjar med att gå pluss kommer du att gå mer pluss än vad du brukar gå back.

Postad
Jag har kommit fram till att jag oftast spelar loosare i början och vill ha mer action vilket ofta leder till tidiga förluster :(

Jag tror du satte huvudet på spiken just där, ska testa att tighta till rejält i början bara för att testa...

Postad

Jag tror att du får bar händer normalfördelat, ofta n'är man spelar får man AA någon gång under kvällen, men väldigt sällan första givet, eller ens bland de 20 första given. Då räknar jag med att man kör ett par hundra händer en kväll...

Du loosar då i början eftersom du inte kan pricka näten varje gång, någon gång under kvällen kommer du att få den är högre sannolikhet att du får det på hand 21-200 är på hand 1-20.