Gå till innehåll

Bästa turnerings sida?


Floppus

Recommended Posts

Tänkte skapa en tråd men kan ta det här;

 

Med en 1300 dollar rulle, vad för turneringar bör man lira? Vet om 100 bi regeln, men gäller den även för rebuy turneringar?

 

Stars har fina låga buyin turneringar med stora priser. Men det är alltid 3K+ pers som är med. Visst är det dåliga spelare som lirar dem med talang för att dra ut. Men ska man nöta sig igenom dessa turneringar till man klonkar fett och därmed kan spela dyrare? Eller ska man nöta sitngoes och börja tänka på turneringar senare?

 

T.ex så lirar jag en 35K guarantee $5 r/a nu på Stars. Första priset är 8,4k vilket är riktigt bra. Visst är det över 2,5K pers(6K rebuys) med, men lyckas man klonka så blir det en riktigt stor och fin vinst.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skapa en tråd men kan ta det här;

 

Med en 1300 dollar rulle, vad för turneringar bör man lira? Vet om 100 bi regeln, men gäller den även för rebuy turneringar?

 

Stars har fina låga buyin turneringar med stora priser. Men det är alltid 3K+ pers som är med. Visst är det dåliga spelare som lirar dem med talang för att dra ut. Men ska man nöta sig igenom dessa turneringar till man klonkar fett och därmed kan spela dyrare? Eller ska man nöta sitngoes och börja tänka på turneringar senare?

 

T.ex så lirar jag en 35K guarantee $5 r/a nu på Stars. Första priset är 8,4k vilket är riktigt bra. Visst är det över 2,5K pers(6K rebuys) med, men lyckas man klonka så blir det en riktigt stor och fin vinst.

 

Vad tycker ni?

 

Tja, PS har ju bra MTT-SnG´s med inte alltför hårt motstånd på de lite lägre nivåerna. Mitt val med den rullen.

 

Jag tyck er du ska mix a upp mell an sng och tur neringar. Pro va att spel a lite dyr are tur neringar i bland. Är ba ra bra att känn a på o lika mot stånd.

 

Släpp spacetangenten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Crypto har jag aldrig tänkt på.

Har dom någon smaskig söndagsturnering?

 

Ja en riktigt bra tycker jag. £40K guarantee för £110 med sjukt slö struktur och djupa stackar. Brukar inte vara så mkt deltagare heller, rätt ofta övervärde.

 

EDIT: Men håll dig borta från mina vatten din mördarhaj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en riktigt bra tycker jag. £40K guarantee för £110 med sjukt slö struktur och djupa stackar. Brukar inte vara så mkt deltagare heller, rätt ofta övervärde.

 

EDIT: Men håll dig borta från mina vatten din mördarhaj!

 

Det låter bra! Ska helt klart kolla på den.

Oroa dig inte, jag är en guppy med flax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men vad för turneringar ska man lira?

 

Allt under 10 dollar eller oavsett om det är rebuy eller freezeout?

 

Att ha samma inköpsgräns för FO och rebuy är ingen bra idé.

Hur många rebuys+1 add on brukar du göra?

Standard är väl någonstans runt 4 inköp+1 add on=5 inköp.

Dela då ditt normala inköp med 5.

Ex. Du brukar spela $100 FO och vill spela rebuy.

100/5=20. Då verkar det vara ganska passligt att spela $20r.

 

Sen finns det sådana som nästan aldrig spenderar mer än 3x turneringskostnaden (inköp+1 rebuy direkt+add on) och sådana som snittar över 10 rebuys per turnering.

Du känner dig själv bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...