Gå till innehåll

Hur framgångsrikt är 24hPoker?


pokerface

Recommended Posts

Trevligt med den snabba tillväxten i 24Hpoker, även om det varit lite svårt att spela stundtals.

 

Hur framgångsrikt kan det bli egentligen? Verkar växa väldigt fort?

 

Vad är en uthållig tillväxt för nätverket? Hur många kommer så att säga vara inne och spela på nätverket vid slutet av året? Hörde att Unibet ökade antalet spelare under januari månad med 30 %! Vad ligger siffran för i februari?

 

Hur stort tror ni 24Hpoker, med Unibet, kan bli egentligen?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du förstår att 24hpoker inte kan gå in och kommentera finansiella siffror på ett forum va?. Har man ett noterat bolag (iofs inofficiellt för tillfället) finns regler för sådana kommentarer.

 

 

Personligen tror jag att 24h med rätt marknadsföring kan bli en av de största pokernätverken i Europa när pokern växer och blir riktigt stor i övriga europeiska länder. Detta tack vare sin lite unika sits kontra de större nätverken i och med att spelet sker i EUR istället för USD.

 

Hur många som kommer spela i nätverket i slutet av året är omöjligt att svara på. Det är ju beroende på vilka partners man tar in i nätverket. Marknaden växte dessutom 500% 2004 så att sia om tillväxtsiffror för 2005 är om inte omöjligt så nästan i allafall... :)

 

Om du undrar hur 24h aktien kommer gå, så tror jag att vi i allafall ser kurser på 90-100 kr inom en kort tidshorisont 3-6 månader och ser kurser på minst 120-130 kr i slutet av året men det är också svårt att sia om eftersom ingen vet hur planerna på en börsintroduktion ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår att 24hpoker inte kan gå in och kommentera finansiella siffror på ett forum va?. Har man ett noterat bolag (iofs inofficiellt för tillfället) finns regler för sådana kommentarer.

 

 

Personligen tror jag att 24h med rätt marknadsföring kan bli en av de största pokernätverken i Europa när pokern växer och blir riktigt stor i övriga europeiska länder. Detta tack vare sin lite unika sits kontra de större nätverken i och med att spelet sker i EUR istället för USD.

 

Hur många som kommer spela i nätverket i slutet av året är omöjligt att svara på. Det är ju beroende på vilka partners man tar in i nätverket. Marknaden växte dessutom 500% 2004 så att sia om tillväxtsiffror för 2005 är om inte omöjligt så nästan i allafall... :)

 

Om du undrar hur 24h aktien kommer gå, så tror jag att vi i allafall ser kurser på 90-100 kr inom en kort tidshorisont 3-6 månader och ser kurser på minst 120-130 kr i slutet av året men det är också svårt att sia om eftersom ingen vet hur planerna på en börsintroduktion ser ut.

 

 

Jag tror nog något liknande.

 

Får jag dock fråga varför det är så att 24Hpoker har dubbelt så många ring game players som tournaments players? ALLA andra har ju precis tvärtom! Nu skall man kanske vara glad för det eftersom Ring Game Players är mer värda (eller?) men hur kommer det sig att 24Hpoker lyckats få dubbelt så många ring game players än tournamentsplayers när det överallt annars är tvärtom och det betydligt mer olönsamma tournamentplayern?

 

Kommer 24Hpoker att gå emot att bli tournament players eller kan man hålla så många ring game players? Vad är det som gör ring game så populärt på 24Hpoker?

 

Hur mycket mer gör en ring game player av med i timmen än en tournamentplayer?

 

Vi talar i generella ordalag och inget "aktieägarhemligt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det beror på att det knappt finns några bra och billiga turneringar i B2B-nätverket. Kolla tex på Betsson där det startar en 5$ NL Freezeout i halvtimmen och en 10$ NL freezeout i timmen. Eller Expekt som ha dagliga Freezeouts och rebuys i 1$, 2$, 3$, 5$, 10$, 20$, 25$, 35$ mfl...

 

Sen har ju B2B inga SnG alls efter kl 17 eller nåt. SnG slukar mängder med spelare som syns i Pokerpulse statistik.

 

Anledningen till detta tror jag är kapacitetsproblemen. Så länge B2B kan fylla sitt ansträngda nät med cashgameplayer så behöver de inte anordna attraktiva turneringar under "prime time".

 

Jag tror alltså att när systemet tål det så kommer antalet turneringar och då också antalet turneringsspelare att öka utan att cashgamespelarna minskar i antal. Turneringarna kommer snarare att locka mer folk som dessutom spela cashgames vid sidan om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du undrar hur 24h aktien kommer gå, så tror jag att vi i allafall ser kurser på 90-100 kr inom en kort tidshorisont 3-6 månader och ser kurser på minst 120-130 kr i slutet av året men det är också svårt att sia om eftersom ingen vet hur planerna på en börsintroduktion ser ut.

 

Varför spekulerar du i vad en aktie kommer kosta om du inte vet hur många aktier som kommer finnas? Eller vet du kanske det? Skriv då hellre ut börsvärdet för bolaget.

 

Att dom skulle dra fördel av att ha € istället för $ ser jag inte någon som helst substans i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spekulerar du i vad en aktie kommer kosta om du inte vet hur många aktier som kommer finnas? Eller vet du kanske det? Skriv då hellre ut börsvärdet för bolaget.

 

Den typ av spekulation görs alltid under förutsättning att det är samma antal aktier som idag, om man gör nyemmision eller liknande förändras förutsättningarna helt.

 

Euron kanske är stabilare än $, vilket har klara fördelar. Inte så mycket för de som spelar för nöjes skull men väl de som har 10K+ inne på en site...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Euron kanske är stabilare än $, vilket har klara fördelar. Inte så mycket för de som spelar för nöjes skull men väl de som har 10K+ inne på en site...

 

Jag ser fortfarande ingen substans i detta. Alltså, jag tycker det är väl mycket smörande mot 24h från bra många moderatorer. Så fort någon säger något om 24h som inte är positivt så är en moderator snabbt framme.

 

Vilka tror du får pokersiterna att gå runt? Vilka tror du är i majoritet på pokersiterna? Är det dom som bryr sig om att siten spelar i € eller i $? Är det dom som har 10K+ på bankrollen på en site?

 

Varför tror du att 24h helt plötsligt visar bättre resultat än tidigare år? MED HUNDRATALS PROCENT (som det stog ovan). Har det helt plötsligt kommit in massa rika snubbar med över 100K svenska kronor som de sätter in på pokersiten, eller har det tillkommit en massa svensons som spelar med max några tusen på bankrollen?

 

 

 

 

Visst, 24h betalar pengar till pokerforum.nu och det är viktigt för pokerforums existens att få in reklampengar, det är inget att hymla om. Men jag tycker f-n att moderatorerna får försöka vara lite mer objektiva.

Som moderator skriver man på ett forum med lite högre "status" än vanliga användare, därför anser jag att det är extra viktigt att försöka vara objektiv även om någon uttrycker sig negativt om en annonsör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, 24h betalar pengar till pokerforum.nu och det är viktigt för pokerforums existens att få in reklampengar, det är inget att hymla om. Men jag tycker f-n att moderatorerna får försöka vara lite mer objektiva.

Som moderator skriver man på ett forum med lite högre "status" än vanliga användare, därför anser jag att det är extra viktigt att försöka vara objektiv även om någon uttrycker sig negativt om en annonsör.

 

Ehh, va? Det är väl ingen som har sagt att man inte får tycka illa om 24hpoker?

Själv har jag alltid tyckt och kommer alltid tycka att 24h är den bästa siten, men det gjorde jag flera år innan POKERFORUM.nu fanns.

 

Den enda andra site jag tycker riktigt bra om och skriver positivt om är Pokerstars. De är de snålaste i hela pokerbranschen, så att jag är positiv till dem har inte ett skit med att forumet skulle tjäna stålar på dem att göra, det har en jävligt bra turneringspokerklient helt enkelt.

 

Matteprof jobbar ju i finansbranschen, så varför skulle inte han få dela med sig av vad han tror om potentialen i 24h-aktien? Dessutom tror jag att Matteprof var den som gnällde mest av alla på 24poker när det var struligt i början av forumturneringslanseringen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24h är helt klart bland de bättre siterna just nu.

 

Men jag håller med om att det är ett jävla hymlande om att dom är så jävla mkt bättre än alla andra för det är dom utan tvekan inte, ta till expempel en poll om 24h utbetalningsmöjligheter, då svarade 64% bra eller bättre.

Alla utbetalningar till neteller är fria på andra sidor, här kostar dom 10€ om man ska göra flera på en månad.

Tror detta beror på att sostlind är i forumet och ger skenet av att det är bättre än vad det egentligen är.

Sen så här mkt problem med kapacitet, hade inte sostlind varit här o lugnat varje vecka (fixar sig snart etc) så hade siten tappat bra mkt mer spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Euron kanske är stabilare än $, vilket har klara fördelar.

Fast det beror väl på vilken valuta man lever med, om du är amerikan så spelar det ju mindre roll om den relativa styrkan på din valuta fallit, och dom flesta som onlinespelare är väl Nordamerikaner.

 

Alltså, jag tycker det är väl mycket smörande mot 24h från bra många moderatorer. Så fort någon säger något om 24h som inte är positivt så är en moderator snabbt framme.

 

Visst, 24h betalar pengar till pokerforum.nu och det är viktigt för pokerforums existens att få in reklampengar, det är inget att hymla om. Men jag tycker f-n att moderatorerna får försöka vara lite mer objektiva.

Är det så illa? Självklart så färgas vi lite av det faktum att vi har haft en bra relation med 24hPOKER och fått en del kul sponsrade priser etc, men jag tycker ändå att vi varit sakliga och många gånger väldigt kritiska, t ex under våren när det varit strul med maskinerna.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof är väl den som varit allra fränast i sin kritik mot 24hPOKER, allt ifrån anklagelser om pyramidspel till missbrukande av aktieägarförtroende. Tills nyligen i alla fall, han har ju bytt lite åsikt nu när han försöker köpa billiga 24h-aktier på inoff.nu. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof är väl den som varit allra fränast i sin kritik mot 24hPOKER, allt ifrån anklagelser om pyramidspel till missbrukande av aktieägarförtroende. Tills nyligen i alla fall, han har ju bytt lite åsikt nu när han försöker köpa billiga 24h-aktier på inoff.nu. :)

 

- QoS

 

Hehe :) Jag har stundtals kanske varit hård i min kritik, men då har de förtjänat det ;)

 

Jag överreagerade lite mot Vision Pokers pyramidspelsliknande betalningsstruktur där man skulle tjäna pengar på att ut och rekrytera spelare. En avancerad, modern form av pyramidspel tyckte jag... och tycker iofs fortfarande, men det har blivit så accepterat i pokervärlden med dessa former av pyramidbetalningsflöden att jag inte blir upprörd över det. Dessutom har inte lotteriinspektionen (vad jag vet) klagat på denna form av pyramid. Jag gillar den inte eftersom det är just denna form av pyramid som gör att forum spammas med en massa reklam, men jag kan se mellan fingrarna som alla andra ;)

 

Missbrukande av aktieägarförtroende vill jag inte minnas att jag sagt (och har jag det får jag i efterhand be om ursäkt). Kommer i allafall inte ihåg när det skulle varit. Däremot kan jag sagt att informationen från företaget till ägarna varit bristfällig och det tycker jag den varit vid vissa tidpunkter. Nu är iofs inte 24h börsnoterat så man kan ställa samma publika redovisningskrav av information.

 

PS. Jag har inte lyckats köpa aktierna. Försökte ta in 700 st för 63 kr förra veckan men ingen nappade. Handel över inoff.nu kan vara frustrerande, framförallt för mig som är van att sitta med realtidsinformationssystem ;)

 

 

Jag tycker att servicemässigt står 24h klart högre än alla andra konkurrenter jag testat spela på. Deras serverproblem under de senaste månaderna har dock varit irriterande men eftersom Stefan svarat att man jobbar på det tycker jag inte det är läge sitta och klaga en massa. Det hjälper ingen. Iställer klagade man i det tysta och spelade på andra klienter eftersom jag inte ville sätta mig på plats 35 i kö till ett bord :D

 

/Matteprof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligar om någon undrar: Med bristfällig information kan jag säga att jag menar att jag saknar IR sidor på 24hbets hemsida med finansiell information; exempelvis historiska rapporter, nyckeltal, datum för rapporter/bolagsstämma etc. Det hade varit intressant men kommer ju komma upp i samband med en framtida börsintroduktion så jag har tålamod :).

 

Matteprof, man kan ju nästan tror att du redan är aktieägare. ;)

 

- QoS

 

Nope. Jag är alldeles för kortsiktig för att köpa aktier via inoff.nu... Dumt nog har det iofs visat sig i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel värdering:

 

24Hbet skriver i sitt prospekt att en spelare är värd mellan 5 och 15 USD per timme.

 

Nu har nätverket ca 785 spelare i snitt under dygnet.

 

Vi antar att en spelare är värd 5 EUR per timma. (alltså i det lägre intervallet av vad bolaget angav)

 

Detta ger ---> 785*5*24= 94200 Euro i intäkter.

 

24H har ungefär 25 % av spelarna. vilket ger 94200 * 0,25 = 23550 EUR i intäkt.

 

Enligt artikel så har de ungefär 60% i marginal på detta. (tillkommer fasta kostnader, men marginalen på spelökning är 90% från dagens läge.) detta borde generera vinst på omkring 3 miljoner per månad. LÅGT RÄKNAT efter avbränning till B2B. (exkl betting som enligt stämman genererar vinster på ca 260 000 kr/mån)

 

23550 *0,6 = 14130 i vinst per dag

 

14130 * 30 dagar * 9 (som en euro står i) = 3,8 miljoner SEK i vinst per månad.

 

Vinst 4,3 milj ger 46 mille/år. Efter skatt (skatt blir inte mer än 20%) blir det 37 milj. (LÅGT RÄKNAT) Antag 0 tillväxt. Sätt p/e 20 vilket ger ett värde på 740 miljoner kronor. Andelen i B2B borde ha ett värde på minst 200 miljoner.

 

Totalt värde : 740+200 = 940 miljoner / 5,2 = 180 kronor per aktie.

 

Detta är extremt försiktigt räknat.

 

Jämför detta med Unibet som är värt 4,4 miljarder SEK så förstår ju vem som helst att värderingen på 24HBet är ett skämt, iallafall om man utgår från de priser som Inoff.nu indikerar.

 

Lägg dessutom till potentialen för Europa som helhet. Visst, marknaden i Sverige kommer med största säkerhet att mättas inom 6 månader men med tanke på att applikationen som 24HBet har, som av många anses som den bästa nu när kapacitetsproblemen är lösta, så är potentialen enastående.

 

Tyskarna, fransmännen och italienarna har knappt börjat fatta än och Östblocket har inte fattat någonting. Ryssarna ska vi inte tala om. Med andra ord är fältet för 24HBet och B2BPoker öppet.

 

Aktieägarna i 24HBet kan känna sig som "Pojken med Guldbyxorna" inom kort, var så säkra. Om de inte redan gör det vill säga. :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enormt starka siffror från 24hBet fram till i januari. Och då var restriktionerna m.a.p. antalet spelare kraftig. Sedan dess har ju antalet snittspelare ökat radikalt vilket bäddar för finfina siffror för februari och inte minst mars.

 

Intressant med nya spel också och bättre odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Är så trött på poker så nu har man lagt in halva bankrullen i 24hbet-aktier och räknar med en dubblering fram till årsskiftet vid notering. Bättre EV än att spela poker för mig.

 

Den låga värderingen på 24an hänger väl ihop med att det fortfarande är jobbigt att handla med aktien, jämför med unibets värdring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har köpt på inoff 3 gånger och det har funkar klanderfritt allaa gånger.

 

Första gången satt jag in pengar på hans fsb konto då gick han till banken för et var där dom aktierna var och så fick jag sncka med banken sen förde jag över pengar via internet.

 

Men det enklaste är om han har en aktiedepå. Då ringer han upp sin mäklare och säjer att han vill sälja 500 24h aktier til ett pris av 120kr och till depå 54**** på aktiedirekt så så ringer du själv till din mäklare på aktiedirekt och förvaranar honom och då måste du ha pengar att kunna betala honom med på depån.

 

Sen fixar mäklrna det där hur smidigt som helst

 

tangentbordet är det kassaste jag skivit och jag är så trött så jag orkar inte rätta alla stavfel, läs bara om du vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inget fel på inoff, inoff funkar ju ungefär som blocket, själva affären är inte inoff inblandad, sen är det ju upp till den som säljer/köper hur själva dealen ska gå till väga...

 

tummen upp!

 

köper ju hellre extremt billiga aktier för bara 30 min extra jobb än då den kommer inte på börsen för 1xx kr, kanske tom. över 200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för 2 veckor sen köpte jag 1000 aktier för 65kr styck nu måste man betala ca 100kr för en aktie :)

 

jag är ganska säker på att 24hbet inom några år kommer handlas för flera hundra kroner

 

Nu ligger kursen i cirka 70sek/st. Vet nån varför kursen har gått ner om det stämmer att den låg i 100sek/st i början av mars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ligger kursen i cirka 70sek/st. Vet nån varför kursen har gått ner om det stämmer att den låg i 100sek/st i början av mars?

 

 

Hur stor är omsättningen då? Är ju inte precis svårt att manipulera kursen (om än olagligt) vid låga omsättningar. Dessutom på en inoff-lista, well...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...