Gå till innehåll

FL2-7TD - Trn, 22/2, världsslaskpoker på 24h!

Recommended Posts

• Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Typiskt, satte två 7-lågar och hade fint med chips, så slaskar jag bort dom på en 8-låg.

Det SKILLS! :)

- QoS

Hehe, hade en del röta. Bestämde mig för att få det till allt eller inget med ett kort kvar att dra, och höll då på sexan, trots att det väl är ett av de sämsta korten man kan ha?

QoS och Fi nummer två drog dock till åttan.

...

Och nu plockade jag nötterna i en pott, det här var ju ett lustigt spel.

Postad

Krissan: 876xx

QoS: 865xx

Stod kvar innan sista bytet, efter att jag såg att QoS bytte, vet inte om det var korrekt gjort, men det kändes nästan som det. Vet inte om man bör räkna outs annorlunda i 2-7-3, i och med att folk har slängt en hel del skitkort (som iofs kan vara låga men parade kort), men det kändes nästan som -EV att byta. Kommentera gärna om jag tänker helt fel.

Edit: Skrev fel lite på vad vi hade.

Postad

Lyckades syna en T-hög med 9 hög efter sista bytet. Gav en skjuts uppåt.

Försökte valuebetta mot QoS när en snubbe var all in, höll par i sexor, och hade satt QoS på minst ett fyrtal, men han foldade... =)

Edit: Nusseman, det kändes som sagt logiskt, men sen är jag helt grön på 2-7-3.

Postad

Sådär, nu tiltade jag ut mig själv på en fjortondeplats efter en dum nio mot nio, och sedan en 2257Q innan bytet som jag gick all in på. Tror jag fick varenda jävla dam i leken när jag bytte.

Edit: Grr, och QoS på trettondeplatsen...

Postad

annars kan ni göra som jag gjorde för fem månader, sen anmälde mig till en turnering på 24h när turneringen började tänkte jag va fan är det här, men började i allafall att byta när sista bytet var gjort hade jag skrapat ihop ett fyrtal i femmor som jag dängde i bordet döm om min förvåning när jag inte fick några pengar?man skulle visst ha så dåliga kort som möjligt var det någon som påpekade i chatten!!!