Gå till innehåll

Vad tycker ni om Bröderna Schulman?


mrfiskman

Recommended Posts

Man får väldigt få pluspoäng av mig för man skriver elaka/dryga/självgoda saker om andra, allt i syfte att skapa en reaktion hos den formlösa massan och därmed förtjäna sitt upphälle.

 

Schulmanbröderna är alltså inte ens värda att vara en blip på någons radar.

 

Ta istället en titt på Betnér. Det han säger och gör är ju iaf vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan skratta åt Alex när jag hör honom på radio (eller ser någon drift med Ekwall eller vem det var), men det kommer oftast av att jag blir förbluffad av frispråkigheten. Jag tror att han är vad stilbildande skribenter skulle kalla creddängslig, eftersom han när något väcker munterhet flätar sin egen piska och odlar sin egen morot och spinner vidare i något som verkar vara en hänsynslös jakt på mer, mer, mer. Men jag tror att han är medveten om det själv, hade han inte en blogg han stängde av den anledningen? Eller var det brodern? Creddängslighet och det senaste upptåget med "busmejl" bär en aura av svunna tider, vilken period är svårt att sia om, -96? Journalistiskt ska han väl för uppdragsgivaren vara en 2000-talsvariant på Tom Hjelte, vilket han lyckas bra med.

 

Calle vet jag inget om.

 

Kortfattat så tycker jag Alex är helt ok och stundtals rätt rolig och vettig. Lillebroder calle däremot framstår oftast som en ettrig dryg jävel, med massa jävla komplex han lär försöka väga upp med att säga fula ord och nonsens saker.

 

Det är min åsikt, vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Ranelid har ju sedan barnsben retats för sin läpp och även kallats just "Läppen". Detta har förföljt honom hela livet och satt tydliga spår även i hans skapande. Jag har dock själv aldrig haft några problem med hans läpp. Den har för mig varit just en läpp, som vilken läpp som helst.

 

Värre är det med bröderna Schulmans läppar. Jag stör mig på dom. Jag vet att det egentligen är ett problem som ligger hos mig själv, ett problem skapat av mina fördomar. Men det kan inte hjälpas, jag stör mig något så vansinnigt på deras läppar.

 

Jag kan tycka att de skriver underhållande och jag uppskattar ofta den provokation de så medvetet söker nå. Men det når ändå inte hela vägen fram, det är som att texterna fastnar i ett från deras läppar ogenomträngligt slem.

 

För mig är dom mer läppar än journalister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortfattat så tycker jag Alex är helt ok och stundtals rätt rolig och vettig. Lillebroder calle däremot framstår oftast som en ettrig dryg jävel, med massa jävla komplex han lär försöka väga upp med att säga fula ord och nonsens saker.

 

Det är min åsikt, vad tycker ni?

 

Personligen tycker jag både Calle och Alex är sjukt överskattade och jävligt tråkiga.. Vad är de egentligen kända för? Tror knappast att Alex blogg skulle blivit stor utan kontakter...

 

Apropå lilla Calle och hans försök att attentionwhora lite.. Fanns ett klassiskt klipp på youtube där han är med på nyhetsmorgon..

 

EDIT: Hittade den =D

http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.153288

Drygt 12:00 in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig så är dem de två roligaste människorna i Sverige. Tätt följt av Filip & Fredrik. Jag har samma dryga, lite elaka humor som de har. Man måste nog vara cyniker (stavning?) som mig, Alex och Calle för att ha den humorn.

 

Man måste nog vara subnormalt begåvad, inte cyniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex är en stundtals lysande skribent men funkar inte i tv. Radioutseende. Och då menar jag utstrålningen (eller snarare bristen på densamma) och inte hans fysiska företräden.

 

Och så börjar det bli väl mycket rundgång. Grejen om de skojiga ordböckerna i mobilen har han kört på sin blogg, i krönikeform, i radio och nu senast i veckan i tv. Gissar att det kommer även på deras humorsajt.

 

Han ska vara skribent - inte komiker. För en komiker vet när skämten inte är kul längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så börjar det bli väl mycket rundgång. Grejen om de skojiga ordböckerna i mobilen har han kört på sin blogg, i krönikeform, i radio och nu senast i veckan i tv. Gissar att det kommer även på deras humorsajt

 

Skojar du? Han sitter alltså och googlar efter T9-skämt och kör dem som sina egna? Han verkar lika inne som teknisk analys. Hallå 1990-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex är en stundtals lysande skribent men funkar inte i tv. Radioutseende. Och då menar jag utstrålningen (eller snarare bristen på densamma) och inte hans fysiska företräden.

 

Och så börjar det bli väl mycket rundgång. Grejen om de skojiga ordböckerna i mobilen har han kört på sin blogg, i krönikeform, i radio och nu senast i veckan i tv. Gissar att det kommer även på deras humorsajt.

 

Han ska vara skribent - inte komiker. För en komiker vet när skämten inte är kul längre.

 

Jag håller med, hans bror Calle däremot är en riktig idiot/nolla..

 

Det var ju anledningen till att han slutade blogga på aftonbladet, han ville ju sluta på topp, han började gå på rundgång. Fast det är iofs. inte helt ovanligt bland författare, att dom får skrivtorka osv., speciellt när Alex blogg blev så enorm och älskad av dom flesta så måste det varit en enorm press på att skriva roliga/bra blogginlägg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört Alex på radio ett bra tag ...skitkul, ganska tragiskt igentligen för det krävs väll ingen större begåvning att spy galla på kändisar. Men när jag såg denna taniga lilla kropp kan man undra hur han fortfarande kan vara intakt ...många skulle nog vilja ge honom stryk.

 

Men jag gillar dom

 

Han är väl intakt för att han inte träffat på nån av de (förhoppningsvis få) meganördarna som spöar en provocerande medieperson baserat på vad han skriver i bloggen (ja eller på andra håll där han medverkar)

 

Det vore betydligt fånigare om Alex varit en sån där töntig träningsnarkoman. En sån där stöddig typ som försvarar sina skriverier med ett enkelt: "eeeh de kan ju inte spöa mig iaf"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...