david Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 Hej. Har hittat på 2+2 forumet (hoppas de e ok att länka, annars får QoS editera) på FLERA ställen att man bör spela följande situation ganska aggresivt (i alla fall till en början): Hero 3 3 on the button UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, 2 folds, CO calls, Hero calls, SB completes, BB checks. Flop: 4 5 6 SB bets, BB calls, UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, CO calls, Hero ???? Min åsikt: Jag hade nog lagt mig även om jag sitter på knappen. Med 5 callers ser jag inte många sätt att vinna potten. Och om jag gör det så blir det nog inte så stor action. Anledningar: 1: många väljer att spela connectade kort, dvs 34,45,56,67,78 2: Säkert ett flushdraw ute 3. Kanske även ett set (ngn som limpade in eftersom ingen höjning) 4. Alltså MÅNGA kort som skadar mig med 5 synare. Ser inte en trea som ngt bra kort för mig. däremot tvåa - 2 då... Därför är jag förvånad att jag på twoplustwo.com på flera ställen rekommenderar att engagera sig. Spelar jag för passivt? Åsikter? //D (Länkpill - Kubo) Citera
Albert Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 Fold skulle jag säga. Det enda man kan bli glad åt är ett Ess, inte ruter esset dock. Det finns färgdrag och man kanske redan är slagen av 78 en liten riskt att man drar dött. Citera
Hjort Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 Stor pott, man behöver inte särskilt mycket att vara glad över och nästan allt man kan göra för att öka sin vinstchans är värt det. Däremot vete fan om jag skulle vilja spela 33, men man är antagligen tvungen där. Citera
Bjorn_ Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Jag skulle nog rekomendera en raise där. Dels kan du kanske (om du vill) få frikort på turn och dels kan du få händer som senare skulle dragit ut dig att lägga sig. Om vi förutsätter att bordet är löst kan man ju anta att flera av synarna synar med bara två överkort, med hålstege eller annat strunt. SBs bet kan också mycket väl vara en semibluff eller ett försök att med en draghand få gratis eller i alla fall billigare kort på turn. Sitter istället SB på ett tvåpar vilket inte känns speciellt otroligt med tanke på att han antagligen synar med lite allt möjligt pga potoddsen preflop så kommer han antagligen höja tillbaka och då lägger sig antagligen händer som hålstege och diverse annat. Är SB en aggresiv spelare så raisar han antagligen redan med TP med bra kicker. Synd bara att du inte har rutertrean, du hade draget varit riktigt kul... /Bjorn Citera
Recommended Posts