Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är relativt vek men har gjort några riktiga hjältespel med highcard. Jag har piskat på honom tidigare och varit aggresiv på bordet.

Standardhöjer medelhand i pos och får mothugg, sällan han trebetar. Floatar flop med mitt drag men måste agera på turn. Vilken linje är att föredra;

1) folda

2) syn utvärdera river

3) raise, hur mycket?

***** Hand 601367307 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 februari 2008 21:54:16

Eva 31 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jarsemaffo (1928.03)

Plats 2: div3x (414.02)

Plats 3: Hero (2623.87)

Plats 4: Punschen (1420.71)

Plats 5: pitbullos (1602.32)

Punschen lägg LM 5.00

pitbullos lägg SM 10.00

** Giv **

jarsemaffo [N/A, N/A]

div3x [N/A, N/A]

Hero [Kk, 9k]

Punschen [N/A, N/A]

pitbullos [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jarsemaffo Lägg

div3x Lägg

Hero Höj till 45.00

Punschen Lägg

pitbullos Höj till 140.00

Hero Syna 140.00

*** Flop(Board): *** : [3k, 2k, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

pitbullos Satsa 160.00

Hero Syna 160.00

*** Turn(Board): *** : [3k, 2k, 6r, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

pitbullos Satsa 280.00

Postad
Frågan är ju vad du gör i poten ens efter att han 3betat dig

50% av pot för position med potent hand. Slår en hel del av hans range och vid det här läget har jag ett spelmässigt övertag.

Postad
Fi är relativt vek men har gjort några riktiga hjältespel med highcard. Jag har piskat på honom tidigare och varit aggresiv på bordet.

50% av pot för position med potent hand. Slår en hel del av hans range och vid det här läget har jag ett spelmässigt övertag.

Om en vek spelare som knappt 3bettat, helt plötsligt 3bettar dig och du sitter med K9s, då slår du inte en hel del av hans range

Postad
Frågan är ju vad du gör i poten ens efter att han 3betat dig

QFT.

Samt, om du nu väljer att spela handen, vilka floppar vill du se? Det konstiga är att när du väl träffar så pass bra som du i princip kan göra med den här handen då synar du enbart flopp :/?

Vad har du tänkt göra på turn? Lägga in din raise här? Syna för att dra till kanske bäst hand? Jag foldar iaf turn ganska ez om jag kallsynar flopp och missar turn.

Postad
Bettet på turn är alltså strax under halvpott i en pot där dom positiva implicita lär vara bättre än dom negativa och vi sitter i position, ni foldar alltså?

Missade att sizen på betten var så pass liten. Jag gillar i alla fall inte floppspelet just för att turn blir mer svårspelat utan träff.

Postad

Jag synar flop och turn. Han sitter på TT-QQ och vill hålla nere potten men inte ge gratiskort. Om han gjort hjältesyner tidigare så tror jag han synar en raise på turn. Vad representerar vi med en raise turn?

Postad

Flop - Hade hellre reraisat och försökt sno den här. Kan även ge gratis river om han checkar till dig på turn.

Det måste väl vara ett av de sämre alternativen mot en vek Fi med ev överpar. Det finns troligtvis 0 Fold Equity och frågan är om man vill gambla med ca 40% vinstchans.

Syna turn borde väl vara helt OK.

Postad

Hero All-in 2323.87

pitbullos Lägg

Nja reraisa flop kändes inte som en bra linje mot den här spelaren. När brädan parades på turn kändes det mer rätt att ställa in. En normal spelare hade nog sett det spelet som konstigt, har jag kåk eller set hade jag inte ställt in utan förmodligen mjölkat mer. Mot pitbullos var det dock rätt för han höll i slantarna och stackar inte av om han inte sitter på nötterna. Antar att han foldade ett överpar i mellansegmentet. Efter folden muttrade han lite om "respekt" i chatten.

Postad

Lite högre nivå än min, men...

Tycker du spelar handen väldigt imponerande imo. Jag hade nog inte haft kylan att vänta med pushen till turn, men det kan nog många gånger vara bra om fi är relativt vek/aggro kan jag tänka.

Brädan rimmar ju ganska illa med en stor del av fi:s HD så synen blir ju inte lätt för han på turn.

Frågor om du har lust att svara:

Väntar du med pushen tills turn för att få ut värde av en CBx2?

Hur hade du gjort om fi checkat till dej på turn?

Vad vill du reppa med ditt spel samt push?