duoflow Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Jag hade motrigg i PF:s musikcup så jag fick lite tid över att slutföra detta quiz. Tanken var först att jag skulle spela in egna covers på guran men efter 5 inspelade låtar märkte jag att det skulle ta för lång tid om det skulle låta "proffsigt"... sååå... det sket sig och jag tog till Goldwave. Dags nu för en ny genomkörare om 40 låtklipp på temat akustiskt. Hä'som en gott och blandatpåse, finns något för alla. Det är många intron men även klipp mitt i låtarna. Sång kan även höras i en del klipp för att det ska bli lite lättare. Jag är även nöjd med att jag fick in några solon även i detta quiz. Poängsystem och regler är följande: * Rätt låttitel och artist ger 3p. 1p om man endast kan den ena. Gissningar ger inga minuspoäng. * Om man tycker att låten är en cover så skriver man coverartisten i sitt svar. Kan man orginalartist ger detta ett plus i kanten som kan väga upp i sluträkningen. * Varje artist/grupp är bara med på ett klipp och varje klipp innehåller endast en artsit/grupp. * Svaren skickas i PM till mig och deklareras självklart inte i tråden. Skickat svar går inte att komplettera. Bonusfrågor: 2 poäng per rätt svar, glöm inte bort! 41. Vilken låt har flest svarat mest rätt på? 42. Vilken låt har flest svarat minst rätt på? Eftersom det var lite dålig uppslutning förra gången (Tema rock och blues) så får ni lite längre betänketid och quizet får vara aktuellt längre. Deadline är 24 feb men kan komma att flyttas fram. Övriga frågor tar vi i tråden. Quizzet hämtar ni här: http://rapidshare.com/files/91263764/Akustisk.rar.html (Nu med inkluderat svarsblad) Kom igen alla, nu åker vi! Citera
Andrew_W Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Va ji pjöller jenna! Hä som underbart mä quiz! Precis vad detta forums OT-avdelning behövde! Edit: Pluspoäng för Svarsblad.txt! Citera
eurythmech Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Just när jag började misstänka att Andy hade lämnat jordelivet så skickar nån upp batsignalen! Strålande! Bra duo! Bra! Citera
eurythmech Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Får jag gnälla lite? Svarsbladet borde ha varit spejsat efter varje nummer Annars, briljant idé! Citera
Juggler Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Jag var för dålig för att skicka in ett svar efter jag lyssnat igenom de tio första men jag vill ändå ge dig en eloge för ett bra jobb! Citera
Andrew_W Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Just när jag började misstänka att Andy hade lämnat jordelivet så skickar nån upp batsignalen! Äsch, din gosing, jag behöver bara en recharge mellan varven. Får jag gnälla lite?Svarsbladet borde ha varit spejsat efter varje nummer Och jag som tyckte att det var lite roligt att det ens fanns ett svarsblad. Men så ligger jag ju helt klart i lä när det kommer till musikquizskapande. Jag ska börja med att sätta upp som mål att lyckas skapa ett musikquiz med musik jag faktiskt tycker är bra. Inte förrän då kan jag börja fundera på att finslipa denna ädla konst med svarsblad, extrafrågor och avancerad poängberäkning. Citera
duoflow Postad 13 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2008 Får jag gnälla lite? Svarsbladet borde ha varit spejsat efter varje nummer Annars, briljant idé! Så här är det. Ett äkta musikquizsvarsformulär är gjord med dubbel radbrytning, det du kallar "spejs". Varför jag inte gjorde det på denna var att majoriteten av förra omgångens quiz svarade utan "spejs". Så jag fick göra en prioritering nu och gå på den felaktiga modellens linje istället för att det skulle passa majoriteten av forumiterna. Hoppas att du förstår och kan ha avseende med detta. Det är förstås fritt fram för respektive deltagare att själva lägga in extra radbryt om behov finnes. Jag var för dålig för att skicka in ett svar efter jag lyssnat igenom de tio första men jag vill ändå ge dig en eloge för ett bra jobb! Tack så mycket men, fel fel fel!! Tänk om alla sa så där bara för att man inte kan alla låtar efter en genomlyssning, då skulle ju ingen skicka in. (De 30 sista är dessutom mycket enklare) Äsch, din gosing, jag behöver bara en recharge mellan varven. Och jag som tyckte att det var lite roligt att det ens fanns ett svarsblad. Men så ligger jag ju helt klart i lä när det kommer till musikquizskapande. Jag ska börja med att sätta upp som mål att lyckas skapa ett musikquiz med musik jag faktiskt tycker är bra. Inte förrän då kan jag börja fundera på att finslipa denna ädla konst med svarsblad, extrafrågor och avancerad poängberäkning. 1. Get a room you two... 2. Kolla om inte den här mannen, http://www.nalleknutsson.se/index.htm, kan ha någon motivationskurs igång som skulle kunna hjälpa dig nå ditt mål. Kanske till och med specifika quizkurser, dessutom verkar han också finnas i Schhtockhålm. Citera
eurythmech Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Nej nej, jag menade ett mellanrum efter t.ex 14. Citera
duoflow Postad 13 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2008 Nej nej, jag menade ett mellanrum efter t.ex 14. Här får man krypa till korset. Självklart menade du det. Jag borde nog sluta läsa forum efter midnatt. Citera
devalanteriel Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Heja! Här ska misslyckas med intron. Citera
mrfiskman Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Kul quizz, har lyssnat igenom 2 gånger nu men känner att det är några till jag borde ta. Jag känner mig dock lite pressad nu eftersom att eury den enbenta känsurun slog ut mig ur musikcupen så står min heder på spel. Om jag inte får mer poäng än honom på detta quizz ska jag bli avstängd från forumet ett år. Insatserna är alltså skyhöga, dock händer inget om jag vinner. Citera
devalanteriel Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Själv lyssnade jag igenom en gång och lämnade in. Jag är bäst! Siktar på att 20 % av startfältet får sämre. Citera
duoflow Postad 13 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2008 Kul quizz, har lyssnat igenom 2 gånger nu men känner att det är några till jag borde ta. Jag känner mig dock lite pressad nu eftersom att eury den enbenta känsurun slog ut mig ur musikcupen så står min heder på spel. Om jag inte får mer poäng än honom på detta quizz ska jag bli avstängd från forumet ett år. Insatserna är alltså skyhöga, dock händer inget om jag vinner. Ett års avstängning, låter omänskligt!? Ska se vad jag kan göra, blink blink. Citera
eurythmech Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 Ett års avstängning, låter omänskligt!? Ska se vad jag kan göra, blink blink. duoflow pm:ade just mig facit, skumt Citera
Appel Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 duoflow pm:ade just mig facit, skumt Eury - Du är en EEEEELAK person ibland Citera
duoflow Postad 18 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2008 Hallå där ute, hoppas ni inte glömt bort att köa quizet i era winamps eller motsvarande. Hur går det för er, hoppas ni svettas! Citera
duoflow Postad 23 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2008 Samlar nog in och rättar svaren på måndag, 25 feb, vilket innebär att ni bör lämna in senaste söndag eller tidigt måndag morgon. Nu börjar slutspurten! Citera
Andrew_W Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Hoppsan, det här hade jag glömt. Det måste vara något fel på batsignalen. Eury är ju tydligen avstängd nu igen, så då kanske jag kan slå honom. Har han skickat in? Om inte så skickar jag in blankt åt honom Citera
mrfiskman Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Hehe ja just ja Eury är ju avstängd då slipper jag stänga av mig själv 1år. Jag skickar in under morgondagen tror jag. Citera
duoflow Postad 24 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2008 Deadline uppskjuten pga av skada, blir till slutet av veckan istället, ska vi säga torsdag, fredag? Jag ramlade i en trapp igår och slog i skallen rejält. Jag har hittills bara fått in ett svar, från devalanteriel. Bomba mig med PM i veckan pliis! Citera
ShazPur Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Hade tänkt att svara, men lyckades bara klara två låtar. Känns lite fnuttigt att skicka in. Citera
jimisola Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 inte sett förrän nu ska lyssna igenom under dagen Citera
devalanteriel Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Wow, tänk om jag vinner för en gångs skull. Citera
duoflow Postad 28 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2008 Åkte på en lätt hjärnskakning samt 15 stygn i helgen men har nu vaknat till liv igen. På måndag 3 mars rättar jag de svar som jag fått in. Kom igen nu Andrew_W, mrfiskman, eury mf! Citera
Recommended Posts