Bjorn_ Postad 22 Februari , 2005 Rapport Share Postad 22 Februari , 2005 Pokerstars $0.25/0.50 FL7CS, 5 manna (0.05 ante, 0.10 bring in) Första handen så självklart inga reads, borden brukar dock vara hyffsat lösa. Hero is BI+3 3rd street (1 SB) BI: ( X X ) 2 Brings in low BI+1: ( X X ) 8 folds BI+2: ( X X ) 4 calls Hero: (A 8 ) A raises to full bet BI+4: ( X X ) 6 folds BI: folds BI+2: calls Känns som en ganska given värdehöjning med par i ess även om en av åttorna är död. 4th street (3 SB) Hero: (A 8 ) A 3 bets BI+2: ( X X ) 4 3 calls Spadertrean KAN ju ge honom färg eller stegdrag men kan ju också vara helt värdelös. Troligtvis är mina ess fortfarande favorit så jag bettar ut. 5th street (2 BB) Hero: (A 8 ) A 3 8 bets BI+2: ( X X ) 4 3 T calls Får här in Aces up vilket ju känns rätt skönt. Kanske borde man prova en check-raise här men jag tycker risken får att han checkar bakom är för stor. 6th street (4 BB) Hero: (A 8 ) A 3 8 6 bets BI+2: ( X X ) 4 3 T J calls Mäniskan lägger sig inte trotts en rejält okoordinerad hand vilket oroar mig lite. River (6 BB) Hero: (A 8 ) A 3 8 6 (6 )bets BI+2: ( X X ) 4 3 T J ( X ) raises Hero calls Blir ju rätt uppgiven när han höjer tillbaka men ser inte att jag kan lägga mig, specielt som hans hand inte ser ut att innehålla något uppenbart drag. Result: BI+2: shows [4c Ks 4s 3s Th Jh 4h] (three of a kind, Fours) IvanKerensky: mucks hand BI+2 collected 10BB from pot Har rent generellt problem med mina höga tvåpar, vet inte om jag spelar dom för aggresivt eller vad det är men jag åker ofta dit på dom i stora potter men så kanske det ska vara? Eller så har jag bara haft otur? Sett över tid borde väl ändå Aces up vara en rejäl plushand även på ett löst bord? Eller är det helt enkelt så att man behöver tripps/stege/färg för att vinna? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x31xx Postad 22 Februari , 2005 Rapport Share Postad 22 Februari , 2005 Hade spelat som du till sjunde då jag hade gjort check-call utan read. Hade jag vetat om vilken tomte han var hade jag betat sjunde också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 22 Februari , 2005 Rapport Share Postad 22 Februari , 2005 Tyckte den handen inte var så mkt att fråga om, men ess utan att bli reraisad på förän rivern ska bettas varje gata utom då rivern.. han vet att du har honom slagen och vill dra ut i sann fiskanda... precis som x31xx så är nog check-call bättre på rivern för det känns ändå som ett starkt drag med 4s3s på första korten, även om han är den tomten så kanske han lägger sina 44 för ett bet på rivern, knappast troligt men det kan inducera en bluff genom att checka rivern så jag tror du sparar pengar på en check på slutet där generellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts