LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Hejhej! Ett samarbete mellan mig och min kompis Vicmoss. Vi var tidigare tre men en av medlemmarna har dragit sig ur. Vi grindar på Svs NL 1/2 och Fulltilt NL$25. Köttaa8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zauroman Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Vad händer efter att den första fyllespelar 25/50 och gular rullen på 20 minuter då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
movitz1 Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Vad händer efter att den första fyllespelar 25/50 och gular rullen på 20 minuter då? Om det tar 20 minuter är han antagligen nykter när han gular rullen. Är han full så lär han kunna göra det inom ett varv på 25/50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen_Per Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Kommer ni ha koll på era enskilda resultat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Jamenlol, ni vet ju inte ens om ni plussar på poker, vilka nick kommer ni att använda Er av? Posta gärtna några intressanta händer, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Jamenlol, ni vet ju inte ens om ni plussar på poker, Varför tror du inte de vet det? De kan ju ha spelat enskilt tidigare med goda resultat, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 De kör på SvS, de kanske kan använda den där "max dagsförlust"-grejen som finns där och ha regler om att låta kompisarna gå igenom spelet eller något om man når sin stoploss för dagen. Jag tror dock inte det är en superbra idé med gemensam bankrulle pga de skäl som hintas om ovan, men jag hoppas ni hittar ett koncept som fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Spelar ni "utanför" firman också? Har ni liknande spelstil? Spelar ni på samma stakes? Har ni gemensamma stop loss-regler? Spelar ni samtidigt? Spelar ni på samma bord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Vad händer efter att den första fyllespelar 25/50 och gular rullen på 20 minuter då? haha det får vi hoppas att ingen gör:P sen litar vi på varandra att ingen gör sånt men skulle det hända får man kicken från firman:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Kommer ni ha koll på era enskilda resultat? Ja det kommer vi ha, vi för statistik på både och;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Jamenlol, ni vet ju inte ens om ni plussar på poker, vilka nick kommer ni att använda Er av? Posta gärtna några intressanta händer, Som MikeTime skriver så har vi alla plussat bra innan:P annars är man ju ganska dum om man startar en firma utan att veta hur bra det andra är:shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 De kör på SvS, de kanske kan använda den där "max dagsförlust"-grejen som finns där och ha regler om att låta kompisarna gå igenom spelet eller något om man når sin stoploss för dagen. Jag tror dock inte det är en superbra idé med gemensam bankrulle pga de skäl som hintas om ovan, men jag hoppas ni hittar ett koncept som fungerar. Okej, asså vi kommer alla använda oss av Pokertracker för att bl a kunna analysera varandras spel;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Som MikeTime skriver så har vi alla plussat bra innan:P annars är man ju ganska dum om man startar en firma utan att veta hur bra det andra är:shock: har man plussat bra är man dum man startar firma. rent allmänt, tror sådana här avtal enbart är av ondo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Spelar ni "utanför" firman också? Har ni liknande spelstil? Spelar ni på samma stakes? Har ni gemensamma stop loss-regler? Spelar ni samtidigt? Spelar ni på samma bord? -Nej just nu spelar vi bara i firman. -Ja vi har "format" en spelstil som vi alla tror på, hade vart lite jobbigt att va sur på en för att han spelar som man inte vill liksom. -Ja vi kör alla samma. -Nej vi kör att man ska lira sin timmar bara, vi bara matar eftersom man plussar i det långa loppet iaf, man kan ju inte vänta sig ur en downswing. - Ibland spelar vi samtidigt men eftersom vissa av oss jobbar och vissa pluggar så blir det även olika tider. - Nej vi spelar inte på samma bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 har man plussat bra är man dum man startar firma. rent allmänt, tror sådana här avtal enbart är av ondo. okej men vi resonerar så att variansen minskar något otroligt och att delad glädje är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 ***** Hand 598801828 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 februari 2008 16:03:25 Britta Turbo 14 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Mazal (45.21) Plats 2: Dalton6 (211.67) Plats 3: Hero (391.28) Plats 4: Givare. (367.68) Hero lägg LM 1.00 Givare. lägg SM 2.00 ** Giv ** Mazal [N/A, N/A] Hero [Knh, Dh] Givare. [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Mazal Syna 2.00 Hero Syna 2.00 Givare. Passa *** Flop(Board): *** : [6h, Dr, Ds] *** Bet Runda 2 *** Hero Satsa 6.00 Givare. Syna 6.00 Mazal Lägg *** Turn(Board): *** : [6h, Dr, Ds, 6k] *** Bet Runda 3 *** Hero Satsa 12.00 Givare. Syna 12.00 *** River(Board): *** : [6h, Dr, Ds, 6k, 9h] *** Bet Runda 4 *** Hero Satsa 70.00 Givare. All-in 347.68 Va gör man här?? Dampar han bara med samma kåk som mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ja undra vad man gör i den handen? Enda du får pisk av är ju 66? oxch q9 så klart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Och Q9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ja undra vad man gör i den handen?Enda du får pisk av är ju 66? Nej;-) Jag synade och han hade surt nog Q9:cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr_telefon Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ja undra vad man gör i den handen?Enda du får pisk av är ju 66? edit: sen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 ***** Hand 599217834 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 februari 2008 21:23:41 Britta 77 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: tomj (413.90) Plats 2: Ashii (143.12) Plats 3: JonHenric (225.39) Plats 4: Hero (423.49) Plats 5: Bagarn80 (230.15) Ashii lägg LM 1.00 JonHenric lägg SM 2.00 ** Giv ** tomj [N/A, N/A] Ashii [N/A, N/A] JonHenric [N/A, N/A] Hero [10k, Ek] Bagarn80 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hero Höj till 8.00 Bagarn80 Lägg tomj Lägg Ashii Lägg JonHenric Syna 8.00 *** Flop(Board): *** : [2s, Eh, 7r] *** Bet Runda 2 *** JonHenric Passa Hero Satsa 17.00 JonHenric Syna 17.00 *** Turn(Board): *** : [2s, Eh, 7r, 2r] *** Bet Runda 3 *** JonHenric Passa Hero Satsa 21.00 JonHenric Syna 21.00 *** River(Board): *** : [2s, Eh, 7r, 2r, 4s] *** Bet Runda 4 *** JonHenric Passa Hero Passa *** Showdown *** : Rake: 2.32 Totalpott: 90.68 JonHenric [3s, 2h] Triss i tvåor Vinst: 90.68 Hero Lägger mig Vinst: 0.00 Hur kommer man undan sånna här killar?? Synar raise pre med 23 off liksom och inte bettar alls Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Hur kommer man undan sånna här killar?? Sätt note "fisk ger mig pengar" och undvik att spela mot honom i framtiden, eller så går du upp några nivåer så lär det i alla fall bli färre såna typer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Sätt note "fisk ger mig pengar" och undvik att spela mot honom i framtiden, eller så går du upp några nivåer så lär det i alla fall bli färre såna typer. Jo fisknoten sitter där å jag vet ju att jag tar hans pengar i längden:P har vart sånt här hela dagen idag så man kanske blir lite gnälligare än va man borde vara:P Jag har spelat högre och vet att de inte spelar som denna killen iaif men vi har inte bankrullen för nån högre nivå just nu:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Babyboi Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 ***** Hand 598801828 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 februari 2008 16:03:25 Britta Turbo 14 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Mazal (45.21) Plats 2: Dalton6 (211.67) Plats 3: Hero (391.28) Plats 4: Givare. (367.68) Hero lägg LM 1.00 Givare. lägg SM 2.00 ** Giv ** Mazal [N/A, N/A] Hero [Knh, Dh] Givare. [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Mazal Syna 2.00 Hero Syna 2.00 Givare. Passa *** Flop(Board): *** : [6h, Dr, Ds] *** Bet Runda 2 *** Hero Satsa 6.00 Givare. Syna 6.00 Mazal Lägg *** Turn(Board): *** : [6h, Dr, Ds, 6k] *** Bet Runda 3 *** Hero Satsa 12.00 Givare. Syna 12.00 *** River(Board): *** : [6h, Dr, Ds, 6k, 9h] *** Bet Runda 4 *** Hero Satsa 70.00 Givare. All-in 347.68 Va gör man här?? Dampar han bara med samma kåk som mig? Varför höjer du inte preflop? Själv klart synar du. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuggTugg Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Varför höjer du inte preflop?Själv klart synar du. Det kanske jag borde gjort det är ju dock en trubbelhand tycker jag:P men det är nog rätt att jag ska höja med den:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts