skalle88 Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Ni har ett kapital på 50 000:- och får i uppgift att starta ett företag. Vad hade ni inriktat er på? Hur hade ni utformat er ide? Motivering- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Skoluppgift? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FreePlopp Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Blev du inspirerad av min tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zinna Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Smuggelsprit Köpa billigt i Polen och smuggla in över öresundsbron sen köra det upp åt landet och kränga på högstadieskolor för dyra pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuchYa Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Smuggelsprit Köpa billigt i Polen och smuggla in över öresundsbron sen köra det upp åt landet och kränga på högstadieskolor för dyra pengar. Miljonär efter två veckor.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ett event där man lär människor att tänka själva... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ni har ett kapital på 50 000:- och får i uppgift att starta ett företag. Vad hade ni inriktat er på? Hur hade ni utformat er ide? Motivering- skulle någon gett mig 50k o sagt att nu ska du starta ett företag hade jag tagit pengarna och lagt dem i min spelportfölj Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ett event där man lär människor att tänka själva... Tror du det finns några som vill lära sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bogus Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Smuggelsprit Köpa billigt i Polen och smuggla in över öresundsbron sen köra det upp åt landet och kränga på högstadieskolor för dyra pengar. Om du kan tänka dig o köpa baltisk sprit istället så har jag kontakter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Efterssom 50k är ruggigt lite pengar så skulle jag satsa dom i någon form av tradingverksamhet som man sköter hemifrån. Slutsats: Starta en verksamhet med så låga fasta kostnader som möjligt. Se till att tjäna pengar from första affären och bygg upp ett kapital istället för att låna. Välj rätt bolagsform. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Ett event där man lär människor att tänka själva... Nej, känns helt onödigt. Skalle tycker gymnasiet är sååå jobbigt. Nu hjälper alla till här! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Durin Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 En typ av tuggummibrev fast för vuxna människor. Man skulle kunna tänka sig något system där den som startar det hela tjänar en massa på att han värvar några idioter som i sin tur blir lovade att få massa pengar om de värvar en massa nya idioter. Fast ändå är det uppstartaren som håvar de mesta pengarna. Om man skulle likna det vid en geometrisk figur, skulle man kunna säga en kon. Där pengarna flyter uppåt i konen mot spetsen. Ett sk Konföretag. Någon som har numret till PRV? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gulapa Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Seriös post: -> De mest lönsamma nystartade företagen som startar med ett kapital mindre än 100k är idag tjänsteföretag som levererar tjänster för sammarbeten mellan företag. Företagen själva skulle inte skulle få skapa sammarbetet utan middle man(=du)pga av konkurrenslagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nice Hand GG Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Skulle startat en rakebacksida och mina 50 000kr hade jag lagt på freeroll erbjudande och en trevlig hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JG_Adler Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Vetifan om det finns redan men om inte så skulle jag tillverka skydd för innersida lår för att sälja till snowboard-åkare. (gör så jävla ont att ta ankarliften) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Skoluppgift? ah fast inte min dock:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Nej, känns helt onödigt. Skalle tycker gymnasiet är sååå jobbigt. Nu hjälper alla till här! jo föreläsningar och events där man bygger upp människors självförtroende och lär dem "utnyttja hela sin potential" känns riktigt urvattnat faktiskt. Många är nog glada om de inte behöver tänka så mkt själva:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Seriös post: -> De mest lönsamma nystartade företagen som startar med ett kapital mindre än 100k är idag tjänsteföretag som levererar tjänster för sammarbeten mellan företag. Företagen själva skulle inte skulle få skapa sammarbetet utan middle man(=du)pga av konkurrenslagar. Skulle du specificera de här tjänsterna? Hur funkar de konkurrenslagarna? tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Efterssom 50k är ruggigt lite pengar så skulle jag satsa dom i någon form av tradingverksamhet som man sköter hemifrån. Slutsats: Starta en verksamhet med så låga fasta kostnader som möjligt. Se till att tjäna pengar from första affären och bygg upp ett kapital istället för att låna. Välj rätt bolagsform. Vad för tradingverksamhet tänker du på? Jag är hyfsat borta här:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 11 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Vetifan om det finns redan men om inte så skulle jag tillverka skydd för innersida lår för att sälja till snowboard-åkare. (gör så jävla ont att ta ankarliften) Innerlåret är ett känsligt område men med 50k så tror jag det blir svårt som ide faktiskt:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Vad för tradingverksamhet tänker du på? Jag är hyfsat borta här:-D Du köper in nå billiga skitgrejer från utlandet å säljer dom "dyrt". Typ nån produkt eller vara som du kommit i kontakt med från utlandet men som du saknar i Sverige. Ett exempel är den där Brittiska snorungen som började importera dom där livsfarliga sparkcyklarna som varenda unge hade för ett par år sedan. Han vart ju miljonär på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JG_Adler Postad 11 Februari , 2008 Rapport Share Postad 11 Februari , 2008 Innerlåret är ett känsligt område men med 50k så tror jag det blir svårt som ide faktiskt:) Jo, det har du nog helt rätt i Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gulapa Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Skulle du specificera de här tjänsterna?Hur funkar de konkurrenslagarna? tack på förhand 1. Ta vilken bransch som helst. Ta fram något de behöver/underlättar deras verksamhet. 2. Företag får inte samarbeta. Dock får de anlita samma företag för sina tjänster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bridgespelar Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Odla majja FTW Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts