Gå till innehåll

Var ska jag spela?


avalancher

Recommended Posts

Hejsan! Behöver lite råd var jag ska spela nu.

 

Så här är det: jag har insett att jag inte är någon värst bra pokerspelare, i alla fall inte på de lägre nivåerna, fiskarna driver mig till vansinne helt enkelt. Dels är många otrevliga, macho, fulla eller minderåriga (misstänker jag i alla fall, annars har jag ingen ursäkt för mångas beteende), dels blir jag galen att bli utdragen av idiotkort, tappar tålamodet, tiltar. De gånger jag prövat en $20 SnG och sånt är i alla fall spelet klart bättre, och därmed roligare. Har bara spelat sporadiskt, började för typ tre år sen, har inte satt in några pengar på... två år tror jag, bara kört no-deposit bonusar och freerolls utan lycka. Så, nu för första gången på evigheter har jag precis kört in $150 på Neteller, extra pengar, bara för att ha kul med. Självklart vore det roligt med vinster, men jag vill ha KUL. Så var jag kan jag hitta ett ställe att ha kul på, på låga nivåer (för $150 räcker ju inte till någon högre nivå, inte ens 0.5/1)? Utan idiotkommentarer, det vore glädjande att sätta sig vid ett bord och bara ha trevligt. Vill spela NL sexmanna eller färre, eller SnG. Turneringar tar för lång tid.

 

Tips tas emot tacksamt...

 

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Betsson då? Tror inte jag har prövat där. Men jag vet jag varit på Mansion poker, är det problem, när det är samma nätverk?

 

Prova Ongame (Red Kings, Bestpoker osv.) där har dem NL10, NL15, NL25 med alla olika seats, populärast är 5manna borden. Det där med att folk skriver onödiga saker i chaten kmr man nog ej ifrån vart man än spelar, tyvär.

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Ongame tillåter flera konton på samma person. Typ ett på Bet24 och ett på Betsson är helt ok.

 

Vissa siter (typ Betsson) har restriktioner kring flera olika personer från samma hushåll. Antar att det är för att man inte ska kunna jaga samma bonus osv.

 

Men det är helt ok att ha flera konton, även helt ok att spela på flera konton samtidigt. Dock ej att spela vid samma cash bord eller regga samma turnering från flera konton. Kanske självklart, iofs ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel, outstanding sämst spelare i förhållande till nivåerna. Hälften så hög rake som många andra siter och ofta 6-7K spelare kvällstid. Dessutom går ju raken till svenska staten, dvs oss.

 

Utdragningarna kommer du inte undan helt då hålstege till oddset 1:2 är nöten för många på SvS, fast är ju grymt lönsamt i längden för oss som kan räkna odds. ;-)

 

På 0,5/1 nivåerna hittar du FR-bord med 50% preflopsyner och snittpotter på 35BB, på SH hitar du 75-80 i flopp% och lika höga snittpotter, inte sett det på ngn annan site att de otroliga statsen finns på så många bord. Jag spelar bara FR och hittar alltid 4 bord med minst 45% preflopsyn och 35BB i snittpott.

 

Svenska Spel har ju ett bra insättnings/uttagssystem till ditt vanliga betalkort och netteller är helt onödigt.

 

Tycker du ska ge den ett försök, du kommer inte ångra dig!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...