Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur gör vi här? 0 reads på FI.. Känns som det kan vara de flesta ess, till A10 AQ till KJ, helt gone. På ett sätt känns det vekt att vika esset när man väl spelat det så aggro preflop, men samtidigt känns det inte som vi slår mkt.. Vad är mest EV+? :)

** Game ID 1859245383 starting - 2008-02-08 17:12:51

** Fredag [Hold 'em] (0.20|0.40 No Limit - Cash Game) Real Money

- HERO sitting in seat 2 with €43.85

- BB sitting in seat 5 with €37.90

- FI sitting in seat 6 with €30.37 [Dealer]

HERO posted the small blind - €0.20

BB posted the big blind - €0.40

** Dealing card to HERO: 9 of Clubs, Ace of Clubs

FI raised - €1.60

HERO raised - €5.40

BB folded

FI called - €5.40

** Dealing the flop: Queen of Clubs, 10 of Hearts, Ace of Diamonds

HERO bet - €8.00

FI went all-in - €24.97

HERO ??

Postad

Hade inte limpat in pre i en oöppnad pott för att... Det gör jag bara inte och det borde vara dödsstraff eller iaf snigel på ögat för att göra det imho. :-)

Givet vad vi vet om honom.. (0) I teorin reppar han QQ-AA+AK typ med sitt trebet. Mot okänd fi får vi väl lita på att han har det. Om man sen kallsynar (i synnerhet med en marginell hnd som A9s) måste man träffa bra för att gå vidare. Tvåpar/set etc. Nej fold mot trebet. Det är möjligt att du har bästa handen men det är osannolikt mot standardspelaren imo. (Den enda handen du slår ovan är KK) Om du foldar den här typen av mediokra händer varje gång du blir trebettad istället för att kallsyna har du nog sparat en massa pengar i längden.

Edit:; Ajdå. Läste fel preflop tydl. Han höjde, du trebettade. Nevermind

Postad
Hade inte limpat in pre i en oöppnad pott för att... Det gör jag bara inte och det borde vara dödsstraff eller iaf snigel på ögat för att göra det imho. :-)

Vad syftar du på?

Givet vad vi vet om honom.. (0) I teorin reppar han QQ-AA+AK typ med sitt trebet. Mot okänd fi får vi väl lita på att han har det. Om man sen kallsynar (i synnerhet med en marginell hnd som A9s) måste man träffa bra för att gå vidare. Tvåpar/set etc. Nej fold mot trebet. Det är möjligt att du har bästa handen men det är osannolikt mot standardspelaren imo. (Den enda handen du slår ovan är KK) Om du foldar den här typen av mediokra händer varje gång du blir trebettad istället för att kallsyna har du nog sparat en massa pengar i längden.

Det är ju jag som trebettar FI

Postad
Fold preflop.

Känns alldeles för tight för min smak, 3-hänt med A9s på hand är ju stål :twisted:

Nejmen, en knappraise är ju sjukt standard så tänkte att jag kunde få bort det flesta händerna med en raise. Han synar dock men jag floppar ett A, han ställer in och jag har svårt att sätta han på något.

Postad
Fold preflop.

Som spelat, in med degen hoppas på backdoor färg eller stege eller att FI har KQ QJ KK JJ

Foldar vi värkligen A9s 3-handed?

Jag hade iaf velat se en flop.

På floppar sämre än 2par/triss/färgdrag så foldar jag oftast dock.

Postad
Foldar vi värkligen A9s 3-handed?

Jag hade iaf velat se en flop.

På floppar sämre än 2par/triss/färgdrag så foldar jag oftast dock.

För tight.

Betta lite mindre på flopp och vik för omslag.

3-bet pre känns bra, mixa upp med syn då och då.

Postad

Betta lite mindre på flopp och vik för omslag.

Vad tycker du är lagom att beta? En mindre bet känns svag i mina ögon, men det är klart att vi får lättare att vika då, om vi nu vill vika..

Postad

fold pre NEJ det är en bra hand ,ni är bara tre så helt ok med att du höjer , du är nog slagen på floppen , på de nivåerna släpper inte folk KJ QT. Ok sen svårt utan reads också.

Postad
fold pre NEJ det är en bra hand ,ni är bara tre så helt ok med att du höjer , du är nog slagen på floppen , på de nivåerna släpper inte folk KJ QT. Ok sen svårt utan reads också.

Ja hyfsad hand kanske, men verkligen ingen hand man vill reraisa pre med på den nivån. Lätt fold på floppen. Väldigt sällan folk ställer med en hand som du slår där när du har bettat ut så pass mycket.

Postad
Ja hyfsad hand kanske, men verkligen ingen hand man vill reraisa pre med på den nivån.

Du har en poäng med nivån där. Men om vi bortser lite från nivån och tänker generellt, har du fortfarande samma inställning?

Postad
Du har en poäng med nivån där. Men om vi bortser lite från nivån och tänker generellt, har du fortfarande samma inställning?

Alltså har du en lös snubbe som raisar mer än hälften av händerna med så många vid bordet så kan det vara läge att reraisa. Annars ser jag ingen mening med det. A9 är en problemhand som man oftast förlorar stora potter snarare än vinner stora potter med.

Edit: Jag påstår inte att jag är bäst på poker. Men med tankebanor som ovan har jag suttit och krossat nl40 en längre tid.