Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vilka metoder använder ni för att veta vad ni ska satsa på?

Spelar ni enbart systematiskt efter "statistiska formler"

eller gör ni nya bedömnig för varje match och försöker väga in kvalitativa data som kan vara svåra att mäta?

Hur vet ni att det ni satsar på är EV+ ?

Postad

Finns nog inte många vinnande sportsbettare här. Många tror däremot att de är vinnande. Men några eventuella vinnare får gärna skriva här och redovisa resultat och antal spel.

Postad

Finns en hel som helt utan analys spelar på överodds, huruvida detta är lönsamt eller inte har jag inga stats på.

Spelet går ut på att om bolag a,b,c,d,e har ett odds på 1,70 men bolag f har 1,90 så ligger rimligen den ungefärliga sannolikheten runt 1,70 och 1,90 torde vara ett odds som inte speglar verkligheten.

Postad
Finns en hel som helt utan analys spelar på överodds, huruvida detta är lönsamt eller inte har jag inga stats på.

Spelet går ut på att om bolag a,b,c,d,e har ett odds på 1,70 men bolag f har 1,90 så ligger rimligen den ungefärliga sannolikheten runt 1,70 och 1,90 torde vara ett odds som inte speglar verkligheten.

För att få sannolikheten måste man nog göra 1/x. Summerar man sedan blir summan säkerligen inte 1. Det finns en "rake". Dela "raken" på alla odds-varianter på ett vettigt sätt och jämför igen. Det kanske visst går att plussa ibland!

Postad
Alla som trodde att Patriots skulle vinna Super Bowl efter 16 raka vinster och inga förluster på hela säsongen räcker upp en hand! 8-)

när du ställer frågan så: sträcker jag upp en hand, eftersom dom hade över 50% att vinna, vilket absolut inte är samma sak som att jag spelar på dom