Gå till innehåll

Baluupaz

Staash

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

edit: fel, vill du exploatera så får du väl posta lite stats på fi.

Hade min typ sjätte session på ny nivå så har inte alls något speciellt att gå på, tyvärr. Kan iofs kolla upp hans standardstats i efterhand men hur intressant är det för situationen?

Mkt intressant hand faktiskt, ofta jag hamnar i samma lägen själv.

Checksyn och utvärdera river?

Checksynar hellre med ett kort i färgen så bet. Ingen rolig bräda att släppa några frikort på inte

Och hur spelar du vidare vid syn/ställ? Jag antar du synar om han ställer och pushar blank river eller hur tänker du spela vidare sen? Jag vet inte ens vad min egen tanke var på turn vid närmare eftertanke..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur spelar du vidare vid syn/ställ? Jag antar du synar om han ställer och pushar blank river eller hur tänker du spela vidare sen? Jag vet inte ens vad min egen tanke var på turn vid närmare eftertanke..

Jag tror check/fold är bäst mot random. Han kommer troligen checka allt vi slår QJs/JTs, 77-TT. Allt vi ligger under borde han beta på. Kanske låter väldigt weaktight och lättexplo men tror det är bäst mot random.

Länk till kommentar

Jag tror check/fold är bäst mot random. Han kommer troligen checka allt vi slår QJs/JTs, 77-TT. Allt vi ligger under borde han beta på. Kanske låter väldigt weaktight och lättexplo men tror det är bäst mot random.

Och om han checkar bakom? Blank river och färgriver? Betar du ut då? Hur ofta checkar man färgen bakom där på turn i 3betad pott?

Länk till kommentar

Nu skämtar du väl iallafall musen? :S Checkfoldar du när 5c kommer på turn också eller? För inte fan hjälper den "random fis" range särskilt mkt mer än när färgkortet lagt sig efter att han flattat flopp.

Betsynar turn jupp. River är jag mer osäker på men antar att man får pusha blanka

TPTK trebettat... in me degen o reloada

Länk till kommentar

Och om han checkar bakom? Blank river och färgriver? Betar du ut då? Hur ofta checkar man färgen bakom där på turn i 3betad pott?

Om han checkar bakom så bet/foldar jag. Om färgen lägger sig på river blir det check/fold (Antar du menade 4st ruter på bordet?). Han lär ju inte bluffa relativt ofta tror jag iaf. Eftersom han synar på den floppen borde han ha en hand med showdownvärde som han isf skulle göra om till bluff. Dvs JAG tror han bara kommer ha ngt vi ligger under emot om han höjer.

Nu skämtar du väl iallafall musen? :S Checkfoldar du när 5c kommer på turn också eller? För inte fan hjälper den "random fis" range särskilt mkt mer än när färgkortet lagt sig efter att han flattat flopp.

Betsynar turn jupp. River är jag mer osäker på men antar att man får pusha blanka

TPTK trebettat... in me degen o reloada

Jag skrev utifrån turn sett (tror du missförstod det). Inte flopp. Där betar jag och får in degen om han höjer.

Pusha blank river???? potten är 230-240 och effektiva stackar är 430ish. Är inte det lite kallt? :-)

Sedan varför får jag hartecken över random fi ? :rolleyes:

Edit: Kom på mig själv att han höjer MED €50 och inte TILL €50. Vet inte vilket som är rätt. Men spelar ingen större roll. Ville vara säga de.

Länk till kommentar

Jag skrev utifrån turn sett (tror du missförstod det). Inte flopp. Där betar jag och får in degen om han höjer.

Pusha blank river???? potten är 230-240 och effektiva stackar är 430ish. Är inte det lite kallt? :-)

Sedan varför får jag hartecken över random fi ? :rolleyes:

Edit: Kom på mig själv att han höjer MED €50 och inte TILL €50. Vet inte vilket som är rätt. Men spelar ingen större roll. Ville vara säga de.

Missförstod ingenting...

Och nej, eftersom jag inte kommer till river genom check check turn med den här handen menar jag givetvis att vi får pusha river om han väljer att bara syna vår bet turn

Länk till kommentar

Uppenbarligen tolkade ju både jag och staash ditt inlägg likadant, alltså att du menade att du vill checkfolda turn :-)

Vilken lättnad att så inte var fallet

Länk till kommentar

Har en Iphone på ingående men har fyndat på tradera och börjar nu bli lite misstänksam. Någon som har mycket erfarenhet av auktioner? Känns lite sådär att skicka iväg pengarna innan man fått telefonen, men samtidigt är det väl samma sak på andra hållet. Inte fan skickar säljaren iväg telefonen innan den fått pengar. Nu är det så att på betalningsalternativ har säljaren valt "Insättning på bankkonto" vilket innebär att det inte fungerar på Payson eller dylikt för henne - vilket annars vore ett säkert alternativ.

Känner mig lite lost och vill inte direkt vara en naiv svensson som bara skickar iväg utan att liksom kollat upp det först. Är det vanligt förekommande med scam där eller?

Länk till kommentar

jag lolade in en klocka från tradera för typ halva priset mot butik men då hade användaren typ 5k affärer i historiken med 100% nöjda kunder så de kändes safe.

Jo, precis. Hade det varit så hade jag inte ens tänkt tanken men det är så mkt småsaker som gör mig misstänksam. Stavar som en dyslektiker trots att det är en 38 årig svensk enligt informationen. Har extremt bråttom att bli av med telefonen. Går inte med på varken Payson eller personlig betalning. Det känns bara lustigt på något sätt, men å andra sidan har inte många andra auktioner heller fler alternativ. Det är tydligen oftast såhär det betalas..

Edit:

Blev medlem dagen innan annonsen lades ut och har inga andra auktioner..

Edit2:

Skeppade du iväg pengarna till säljarens konto? Och sen skickades varan? Eller hur gick ni tillväga?

Länk till kommentar

jag skulle nog inte gjort den affären om jag vore dig.... låter riktigt mkt som en hustle, så jävla mkt billigare kan de väl inte vara så de blir ev+ om du blir hustlad säg 1/3?

Hum asså hon som hade klockan hade lagt ut den för 1kr under de hon avslutade aktionen och hade många klockor ute och bra history som sagt. Så när jag hade lagt bud och aktionen avslutades fick jag ett mail(antaligen std mail som hon shippar till alla) med uppgifter var jag skulle betala osv och så kom klockan med posten någon vecka efter..

minns inte betalningsätt men har för mig de va direkt från bankkonto till bankkonto.

Länk till kommentar

jag skulle nog inte gjort den affären om jag vore dig.... låter riktigt mkt som en hustle, så jävla mkt billigare kan de väl inte vara så de blir ev+ om du blir hustlad säg 1/3?

Hum asså hon som hade klockan hade lagt ut den för 1kr under de hon avslutade aktionen och hade många klockor ute och bra history som sagt. Så när jag hade lagt bud och aktionen avslutades fick jag ett mail(antaligen std mail som hon shippar till alla) med uppgifter var jag skulle betala osv och så kom klockan med posten någon vecka efter..

minns inte betalningsätt men har för mig de va direkt från bankkonto till bankkonto.

Skickade lite mail till henne och bad henne skicka ett foto på paketet med mitt namn skrivet på det - som en försäkring liksom. Detta gick hon efter mycket om och men med på men sen kom ännu ett mail. "Nej, detta blev för krångligt för mig. Jag lägger upp annonsen på nytt. Maila om du ändrar dig."

Du har kanske rätt i att det är lika bra att lägga ett par kronor extra och verkligen veta att man får varan även om min känsla säger mig att hon är äkta. Hade inte den inställningen i början..

Ps. Helt sjukt hur en 38 årig svensk kan stava som hon gör...

Länk till kommentar

Jag är inte Boris men jag satt på det där bordet..

På så vis. On your knee eller något sånt då alltså?

Nyss kollat på El Clasico och det som slår mig, även om jag tänkt samma tanke varenda gång jag kollat på Barcelona, är att Dani Alves är ett sånt jävla ärkesvin. Klarar inte av att kolla på honom, blir förbannad vid blotta tanken. Det absolut största kräket där ute i fotbollsvärlden. Hade bara velat sparka ner honom!!

Kvider som en jävla kärring varje gång någon rör honom, filmar varenda chans han får, gnäller på domaren varenda domslut och gnäller på alla som han sparkar ner. Det är bara så mkt dubbelmoral och han är så fruktansvärt äcklig..

För övrigt är halva Barcelona en bunke små dvärgar som har svårt att stå på benen. Man blir så supertiltad på detta eviga filmande, men har man en domare så är så otroligt värdelös så är det klart värt det. Borde skämmas, jävla tomtar.

Länk till kommentar

Nyss kollat på El Clasico och det som slår mig, även om jag tänkt samma tanke varenda gång jag kollat på Barcelona, är att Dani Alves är ett sånt jävla ärkesvin. Klarar inte av att kolla på honom, blir förbannad vid blotta tanken. Det absolut största kräket där ute i fotbollsvärlden. Hade bara velat sparka ner honom!!

Kvider som en jävla kärring varje gång någon rör honom, filmar varenda chans han får, gnäller på domaren varenda domslut och gnäller på alla som han sparkar ner. Det är bara så mkt dubbelmoral och han är så fruktansvärt äcklig..

För övrigt är halva Barcelona en bunke små dvärgar som har svårt att stå på benen. Man blir så supertiltad på detta eviga filmande, men har man en domare så är så otroligt värdelös så är det klart värt det. Borde skämmas, jävla tomtar.

+1

Länk till kommentar

Stora ord från en liten man:-)

Länk till kommentar