Gå till innehåll

Baluupaz

Staash

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyvärr, baluupaz men här måste jag gå in med stora stora stora sågen.

Utmaning?

Kul lag?

Nej, alltså det tillhör inte vanligheterna - absolut inte. Jag brukar faktiskt aldrig spela med dom, men det är ju bara för att kolla läget lite. Dessutom håller jag hårt på dom vilket gör det hela lite mer godtagbart :roll:

Annars kan jag rekomendera Aston Villa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ, nu rullar det på. Spelade bra och lugnt till en början men nu har det urartat lite och inte ett rätt beslut senaste timmen, tror jag. Sitter mot en kass spelare som rushar sönder också, jag spelar alltid som sämst mot just denna typ av spelare.

Varmt som en röv också!

Edit:

Fisken lämnade med ~27k efter att ha startat med 4k eller något, första stora potten han vann var mot mig. QQ vs 76, han limpade UTG och fick Q54-8-2. Sen sprang han vidare utmärkt. Jag tackar för mig 21k back.

Länk till kommentar

Ja men guuuuud vad roligt det är när man sitter och tajtar och får in det med JJ vs 99 till slut med 9a-helvetet på turn. Springer inte riktigt lika bra nu som för en vecka sedan, får hoppas det är tillfälligt. 10k i hålet idag so far!

Länk till kommentar

När vaknade man senast 09:52 av sig själv och valde att inte somna om? Det har nog inte hänt sen skolan skulle jag tippa, men idag hände det. Kors i taket!

Passade på att grinda en sväng då borden såg relativt överkomliga ut, slutade med att man plockade superfisken på 6k men tappade en tossing på ett annat bord så 5k upp för en halvtimmes spel cirka. Bra start på dagen!

Senare blir det golf + tennis med en polare, måtte man vinna båda!

Länk till kommentar

Gav det verkligen ett rejält försök men det ville sig inte idag. Bland annat KK vs AA all in preflop och JT vs 65 + fd på 897 flopp som inte ville stå..

Ett annat typexempel är att man aldrig får betalt med sina träffar medan bluffarna som visar sig vara rätt okej blir nersynade av relativt svaga händer i situationer där man 9 av 10 har stålet. Surt!

Nu sticker jag nog upp till morsan en sväng och får lite käk, nöten!

Länk till kommentar

Har OnGame fixat sin klient än? Det verkade lite stabilare nu när jag var inne och lirade en sväng, inget segande som det brukade vara. Dock gillar jag inte att man inte kan se totala rullen när man fyller upp - det innebär att jag har noll koll. Inget hm har man heller så man kan inte kolla upp i efterhand så allt stämmer. Just eftersom allt varit så hackigt på sistone så är man lite misstänksam..

Har ökat rullen med strax över 300% i alla fall, får hoppas det fortsätter så. Hade en ruskigt kall session nyss trots att den slutade plus, torskade QQ vs AK för inköp sen AQ vs KJ två gånger om mot shortstack. Kändes allmänt kallt!

Igår såg jag Bruno på bio tillsammans med flickvännen. Delar av filmen höll hög kvalité medan det givetvis fanns lite dippar, men det fanns som sagt delar som var riktigt roliga. Den får 3,5 av 5 i betyg!

Länk till kommentar

Tänkte också se filmen i helgen, men blev förkyld. Blir kommande vecka iaf!

Vilka nivåer kör du på ongey?

Sällan särskilt skoj att sitta och snörvla sig igenom en hel film, lätt hänt att det blir en massa irriterande blickar!

Jag kör mest 0,5-1 och 1-2. Satte in 650$ för att kika på klienten osv och har så smått påbörjat klättringen, själv?

Länk till kommentar

Fredagsgrinden är påbörjar, idag är dagen då det händer! Skall spela i stort sätt hela kvällen/natten är det tänkt, inte varje fredag man är fri från frugan. Hon bestämde sig för att ha lite familjetid ikväll vilket inte var mig emot!

Har gått bra på OnGame och ligger 900 bucks upp so far. Sämre på SvS där jag ligger 4100 kr back. Inte säker på att jag kommer spela mer på SvS, men om OnGays klient hackar vidare får jag väl överväga det åtminstone. Blir tilt på det!

Imorgon är det öl och grillning i goda vänners sällskap. Skall bli extremt härligt!

Länk till kommentar

Sällan särskilt skoj att sitta och snörvla sig igenom en hel film, lätt hänt att det blir en massa irriterande blickar!

Jag kör mest 0,5-1 och 1-2. Satte in 650$ för att kika på klienten osv och har så smått påbörjat klättringen, själv?

Klivit på NL200 , men tyvärr med mindre bra resultat. Vi satt vid samma bord i korta sekvenser idag, dock inga händer mot varann.

GL!!

Länk till kommentar

Klivit på NL200 , men tyvärr med mindre bra resultat. Vi satt vid samma bord i korta sekvenser idag, dock inga händer mot varann.

GL!!

Jaså? Det är trist. Har själv också tagit steget upp och har plockat in cirka 6-7 inköp idag, har stått riktigt bra idag och träffat fint. Har rullat på bra!

Hoppas det lossnar för dig, PMa gärna nick om du vill :)

Länk till kommentar

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-1648734-239

played at "Bujumbura" for USD RM from 2009-07-17 20:17 until 2009-07-17 20:19

Seat 3: Baluupaz ($239.55 in chips)

Seat 6: YourEGO09 ($121.90 in chips)

Seat 9: franckette ($134.10 in chips)

Seat 10: Mr.Nice888 ($204.10 in chips)

ANTES/BLINDS

YourEGO09 posts blind ($2).

PRE-FLOP

franckette calls $2, Mr.Nice888 raises to $7, Baluupaz calls $7, YourEGO09 calls $7, franckette calls $7.

FLOP [board cards: 7 of Clubs,Jack of Spades,8 of Clubs ]

YourEGO09 checks, franckette checks, Mr.Nice888 checks, Baluupaz bets $21, YourEGO09 calls $21, franckette calls $21, Mr.Nice888 folds.

TURN [board cards: 7 of Clubs,Jack of Spades,8 of Clubs,7 of Diamonds ]

YourEGO09 bets $18, franckette calls $18, Baluupaz calls $18.

RIVER [board cards: 7 of Clubs,Jack of Spades,8 of Clubs,7 of Diamonds,8 of Diamonds ]

YourEGO09 bets $40, franckette calls $40, Baluupaz bets $193.55 and is all-in, YourEGO09 calls $75.90 and is all-in, franckette calls $88.10 and is all-in.

SHOWDOWN

Baluupaz shows [ Jack of Hearts,Jack of Diamonds ]

YourEGO09 mucks cards [ Queen of Spades,7 of Hearts ]

franckette mucks cards [ 9 of Diamonds,10 of Clubs ]

Baluupaz wins $370.70, Baluupaz wins $24.40.

Länk till kommentar

Såja!

Nu lägger jag ner för kvällen 2200$ upp. Spelade enbart NL200 och det känns riktigt stabilt på denna nivån. Nu har jag visserligen fått stå allt som oftast och det är alltid ruskigt viktigt!

Känns ändå kanonskönt att börja fixa rulle även på OnGay så man har lite alternativ till SvS-liret. Skall ha in lite cash på minst två sajter till sen är man igång på riktigt. Börjar se ljust ut!

Länk till kommentar

Haha!

Det är såna här händer och utgångar man drömmer om :mrgreen:

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-1763944-279

played at "Kampala" for USD RM from 2009-07-20 06:31 until 2009-07-20 06:31

Seat 2: Baluupaz ($223.45 in chips)

Seat 4: fabtheguest2 ($283.85 in chips)

Seat 7: mikpik ($92.35 in chips)

Seat 9: mabe74 ($82.70 in chips)

Seat 10: seven sky ($249 in chips)

ANTES/BLINDS

Baluupaz posts blind ($1), fabtheguest2 posts blind ($2).

PRE-FLOP

mikpik folds, mabe74 folds, seven sky folds, Baluupaz raises to $6, fabtheguest2 raises to $12, Baluupaz calls $12.

FLOP [board cards: 8 of Hearts,Ace of Spades,Queen of Hearts ]

Baluupaz checks, fabtheguest2 bets $60, Baluupaz bets $211.45 and is all-in, fabtheguest2 calls $211.45.

TURN [board cards: 8 of Hearts,Ace of Spades,Queen of Hearts,7 of Spades ]

RIVER [board cards: 8 of Hearts,Ace of Spades,Queen of Hearts,7 of Spades,3 of Spades ]

SHOWDOWN

Baluupaz shows [ Jack of Hearts,10 of Spades ]

fabtheguest2 shows [ 10 of Hearts,9 of Hearts ]

Baluupaz wins $443.90.

SUMMARY

Dealer: seven sky

Pot: $446.90, (including rake: $3)

Baluupaz, bets $223.45, collects $443.90, net $220.45

fabtheguest2, loses $223.45

mikpik, loses $0

mabe74, loses $0

seven sky, loses $0

Länk till kommentar

OnGame rullar fint, 2.5 inköp upp ytterligare nu på natten och då tappade jag en del på slutet, bland annat en väldigt ogenomtänkt bluff och massa annat dåligt spel. Klev nästan direkt, bra självinsikt!

Nu blir det nog fm-grind en liten stund innan sängen kallar. Skall upp med flickvännen till Malmö imorgon, om hon inte surar. Blev lite liv i luckan när hon tog ett kvällsbesök tidigare bara för jag påpekade att hon troligtvis inte varit någon stjärna om hon deltagit i Gladiatorerna. Hur kan hon lacka ur eller ens argumentera emot det? Psst, förstår mig inte på flickor ibland..

Länk till kommentar

Kvinnor....... ;)

Ord!

Spelade en session nu inatt efter att först ha grindat sönder lite manager, börjar få slut på titlar att vinna. Jag vill ju åt den åtråvärda trippeln men det är alltid något som skiter sig. Får starta upp något nytt snart. Nåja, tillbaka till pokern. Sprang inte lika bra idag som jag vant mig vid även om jag drog ut ett par kungar med AK tidigt i sessionen. Jag kände mig inte särskilt vass idag heller, något fattades. Bara att grinda så kommer det väl tillbaka..

Hade bland annat denna fina handen:

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-1900320-269

played at "Elgin" for USD RM from 2009-07-22 20:01 until 2009-07-22 20:02

Seat 1: MrObsolete ($200 in chips)

Seat 5: Baluupaz ($196 in chips)

Seat 8: mQller2 ($89.50 in chips)

Seat 9: jojo2828 ($295.30 in chips)

Seat 10: WishDeath4me ($200 in chips)

ANTES/BLINDS

jojo2828 posts blind ($1), WishDeath4me posts blind ($2), The blind have been denied by player.

PRE-FLOP

Baluupaz raises to $6, mQller2 calls $6, jojo2828 raises to $26, WishDeath4me folds, Baluupaz raises to $55, mQller2 folds, jojo2828 calls $55.

FLOP [board cards: 6 of Clubs,King of Spades,Jack of Spades ]

jojo2828 checks, Baluupaz bets $41, jojo2828 calls $41.

TURN [board cards: 6 of Clubs,King of Spades,Jack of Spades,10 of Spades ]

jojo2828 checks, Baluupaz bets $100 and is all-in, jojo2828 calls $100.

RIVER [board cards: 6 of Clubs,King of Spades,Jack of Spades,10 of Spades,9 of Spades ]

SHOWDOWN

Baluupaz shows [ King of Diamonds,King of Clubs ]

jojo2828 shows [ Ace of Spades,Queen of Spades ]

jojo2828 wins $398.

SUMMARY

Dealer: mQller2

Pot: $400, (including rake: $2)

MrObsolete, loses $0

Baluupaz, loses $196

mQller2, loses $6

jojo2828, bets $196, collects $398, net $202

WishDeath4me, loses $2

Hade en semi-intressant hand till. Jag höjer upp 88 på knappen och båda SB och BB synar. Flopp kommer 447 och jag blir checkraisad av BB. Jag synar (vissa kanske förespråkar fold direkt?) och turn kommer en 7a till. Nu checkar han och jag checkar bakom (någon som förespråkar bet?) och river kommer en sexa. Han betar nu ut - hur ställer ni er till det? Har ingen historia med honom sen tidigare såvitt jag minns.

Länk till kommentar