Gå till innehåll

Bastu-TV?


MikeTime

Recommended Posts

Är just nu i färd med att planera inredningen i ett utbygge på kåken - en relaxavdelning med duschpalats, bubbelbad och givetvis bastu. Nu är ju läget sådant att jag är filmfanatiker och kravet när det gäller bastun är att den ska utrustas med platt-TV m inbyggd box & DVD. Hur fanken ska man gå tillväga här? Misstänker att det inte finns så många LCD-skärmar som trivs i varma & fuktiga miljöer så en inbyggnad är ju given men hur göra med ljud och liknande? Om någon har genomfört ett liknande projekt tas alla tips och idéer tacksamt emot omgående....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IR-bastu kanske? Fast det är ju inte samma känsla som en vanlig. Men då behöver du ju å andra sidan inte bry dig om fukt eller inbyggnader.

 

Nja, IR-bastun är tyvärr inget alternativ enligt min bastuälskande sambo. Ska helst vara en vedeldad historia men har lyckats förhandla ner det kravet till ett vanligt elslukande aggregat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du så pass stor fanatiker av film att du inte kan slita dig några minuter när du bastar då har du fan problem:lol: ...men du gör ju som du vill ....själv ska ja fixa samma sak fast jag ska spela poker på skärmen=)

 

Brukar ju iofs inte basta några minuter utan snarare något i den här stilen - långdusch 20 minuter, bastu med tillhörande valfri dryck 30-45 minuter, snabbdusch / snörullning & sedan tillbaks till bastun igen. Kan hålla på så i några timmar, så ja - en TV är ett krav!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ju iofs inte basta några minuter utan snarare något i den här stilen - långdusch 20 minuter, bastu med tillhörande valfri dryck 30-45 minuter, snabbdusch / snörullning & sedan tillbaks till bastun igen. Kan hålla på så i några timmar, så ja - en TV är ett krav!

 

Nu ringer jag miljöpolisen!

 

Zomg inget svar. De sitter på ett jordenrunt plan och boffar ozon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...