Gå till innehåll

Återbetalningskrav på spelare som utnyttjat bugg (Betfair)


Hasselby

Recommended Posts

http://uk.pokernews.com/news/2008/2/betfair-poker-stt-glitch.htm

 

Betfair Poker have sent a letter to around 20 online poker players demanding that they return over £100,000 that was won during a software glitch at the poker room. The glitch meant that instead of only paying the top two, every player in a 'six-pack' sit and go was given 2nd place prize money, apart from the winner who got the normal payout. This ensured a profit for everyone at the table. [...]

 

När folk insåg att alla platser gav betalt började de spela $1000 SNG's och gick all-in direkt. Det skulle vara intressant att se hur man själv hade reagerat i en dylik situation, friskt utnyttjat en uppenbar bugg eller snällt meddelat sajten om felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://uk.pokernews.com/news/2008/2/betfair-poker-stt-glitch.htm

 

 

 

När folk insåg att alla platser gav betalt började de spela $1000 SNG's och gick all-in direkt. Det skulle vara intressant att se hur man själv hade reagerat i en dylik situation, friskt utnyttjat en uppenbar bugg eller snällt meddelat sajten om felet.

 

Givetvis maxat vinsten. Cashat ut, fått kontot låst och aldrig spelat mer på sidan. Man hade aldrig blivit utelämnad och dömd för en sådan petitess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var konstigt att ingen skrivit om den skojiga buggen här. Se också:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=101864

 

Jag är inte säker, men jag fattar det som att det var alla som var all-in i den sista handen och förlorade mot den som tog förstaplatsen fick andraprispengarna. Och det var inte mycket de riskerade på att utnyttja buggen annat än banning (på en ganska betydelselös site) och återbetalningskrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var konstigt att ingen skrivit om den skojiga buggen här.

 

WTF! Läser du inte min och Olas blogg! ;)

 

Det har säkert postats på något annat ställe på PF, men jag antar att ni hörde om den där SNG-buggen på Betfair häromdagen? När andrapriset betalades ut till alla som förlorat en flervägspott (eller något liknande). Tydligen var det några roliga timmar när några spelare satte sig och pushade all-in på första handen i en pokervariant på surebet. Om ni inte redan sett det så finns det i alla fall en diskussion på 2+2 om "incidenten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...