Gå till innehåll

var har ni rullen?


Outlaw__777

Recommended Posts

Beror väl egentligen helt på hur stor den eventuella rullen är, är den bara på några tusen så spelar det nog ingen roll. Men börjar den bli ordentligt stor lär man ha en större del någon annanstans än på pokersiten.

 

Men vad vet jag, är inte highroller än så jag har allt mitt på klienten. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha bara det du behöver för att spela på siterna, kanske 10 bi om man lirar nl. Många anledningar; ingen ränta, risken att bli hackad, oseriösa siter kan plötsligt stänga ner osv..

 

Neteller och Moneybookers är bra för att pytsa stålar mellan siter och ha en ytterligare spelbuffert. Men ha inte för mycket stålar där heller, de ger inte heller nån ränta på stålarna och är inte lika säkra som ett vanligt bankkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan förvara resten på Neteller, ja, men du får ingen ränta. Om du har en stor rulle är mitt råd att ha en viss del av rullen på banken. Där är de säkra plus att du får lite avkastning. Vissa menar att så fort du tar ut pengarna till banken är de inte längre en del av din rulle, men det är såklart retarded. Pengarna kan fortfarande vara avsatta för pokern.

 

Hur mycket man vågar förvara på sajten beror till viss del på vilken sajt det är. Jag har själv blivit blåst på över $12k då Pokes Poker stängde ner och drog med pengarna, så jag är ganska försiktig och spelar bara på stora sajter.

 

Eftersom att du själv säger att du är "färsk", och därmed förmodligen inte har så mycket pokerpengar online, är mitt tips att förvara så mycket pengar du behöver på de olika sajterna och resten på Neteller. Om du behöver mer pengar på en sajt tar det 20 sekunder att föra över dem från Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tipps för småspelarna är att ha större delen på siter och neteller.

Börjar du göra massa överföringar till olika poker/spelsiter från visa/mastercard/bankkonto så kan banken börja grymta om du vill ta ett lån.

Har en kompis som brukar göra massa småinsättningar och även en del uttag och han nekades lån på banken. 6 månader utan överföringar har han blivit ordinerad.

Själv har jag allt på siterna. Är sjukt överrullad för min nivå så gular jag så är det färdigspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tipps för småspelarna är att ha större delen på siter och neteller.

Börjar du göra massa överföringar till olika poker/spelsiter från visa/mastercard/bankkonto så kan banken börja grymta om du vill ta ett lån.

Har en kompis som brukar göra massa småinsättningar och även en del uttag och han nekades lån på banken. 6 månader utan överföringar har han blivit ordinerad.

Själv har jag allt på siterna. Är sjukt överrullad för min nivå så gular jag så är det färdigspelat.

 

Hur små insättningar pratar vi här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banken om du inte spelar med betydande % utav spelrullen, men ha helst två eller tre konton. Går att ha tex ha vanliga sparkontot, lönekontot +kredit på vars alla överföringar online(inkl. neteller,moneybookers) dras ifrån. Men ett seperat VISA är nog bäst ifall man sätter in/ut pengar direkt från pokersajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dock på att svenska myndigheter har mycket lättare att komma åt kontoudrag och anordna sanktionsåtgärder mot konton i svenska banker (utmätning av böter till brottsofferfonden et.c.). Bankkonto i något skatteparadis eller i en seriös bank i tredje världen fungerar alltid.

 

Nu har jag ingen direkt koll men det är väl inte så himla lätt att begära ut kontoutdrag från svenska banker? Krävs det inte domstolsbeslut för det? Att betala till brottofferfonden kan ju inte generellt vara ett stort problem för pokerspelare då det faktiskt krävs ett brottsoffer för det (är inte den avgiften endast på 500 Kr eller är det en minimiavgift?). Dessutom är det ju kronofogdemyndigheten som utmäter i Sverige och om de inte kan få pengar från konton så tar det annat av värde som är i din ägo och/eller besittning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen direkt koll men det är väl inte så himla lätt att begära ut kontoutdrag från svenska banker? Krävs det inte domstolsbeslut för det? Att betala till brottofferfonden kan ju inte generellt vara ett stort problem för pokerspelare då det faktiskt krävs ett brottsoffer för det (är inte den avgiften endast på 500 Kr eller är det en minimiavgift?). Dessutom är det ju kronofogdemyndigheten som utmäter i Sverige och om de inte kan få pengar från konton så tar det annat av värde som är i din ägo och/eller besittning.

 

Det kanske stämmer att kronofogden inte så lätt får kontoutdrag, men kontrolluppgifter och inkomstuppgifter har de lätt att få iallafall. Men har de minsta aning om t ex neteller eller vad man har på schweiziska postens bankbok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 inköp???

 

Kör ca 30-60 inköp som du alltid har inne och ta sedan ut varje månad det du plussar. Eller så kan du ha allting på sidan om du kör på en seriös sida typ de största Prima -och B2B klienterna eller typ PokerStars och FTP som du vet är seriösa.

 

Personligen tycker jag inte det är ett stort problem, brukar oftast ha mestadelen av min rulle på sidan och bara ta ut pengar när det behövs till någonting och då tar jag oftast ut en stor del, fast alltså väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rulle?

 

10inköp på den siten man spelar seriöst på låter pinsamt lite. Känns inge vidare att behöva ta till bankkontot varje gång man har en liten downswing..

 

Ha 20^inköp där du spelar!

 

 

Har inte det själv, men vet att jag spelar sämre om jag har för många inköp, och spelar man på SvS så kostar det inget att ta ut/sätta in, skillnad om man spelar på $ bolag, då kan det bli dyrt i längden om man inte spelar allt för högt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag backar inte 10 inköp irad ....kommer inte ihåg när jag backade 5 inköp irad så den risken tar jag.

Och ha 20 inköp på sidan?

 

Jag spelar på 3 siter... 3 x 20 inköp = 60 inköp + det som finns på bank neteller, näe !

 

Ett antal hundra inköp, fast mestadelen är investerat, så frågan är omd et får räknas.

 

Senast jag backade 12 inköp var i förrgår. Var nere på 15 och vände där.

Rekordet för förra året ligger på 30 för några månader sen.

Jag lyckades backa runt 50 för några år sen.

5 inköp i rad brukar jag backa ett antal ggr i månaden.

 

Så antingen spelar du sjukt tight och är världens mest rungood människa eller så behöver du smaka på varians lite och bli en man :-D;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett antal hundra inköp, fast mestadelen är investerat, så frågan är omd et får räknas.

 

Senast jag backade 12 inköp var i förrgår. Var nere på 15 och vände där.

Rekordet för förra året ligger på 30 för några månader sen.

Jag lyckades backa runt 50 för några år sen.

5 inköp i rad brukar jag backa ett antal ggr i månaden.

 

Så antingen spelar du sjukt tight och är världens mest rungood människa eller så behöver du smaka på varians lite och bli en man :-D;-)

 

Beror på var man spelar !

...när jag spelade på UB så kunde jag backa ett gäng inköp med, variansen var klart mycket större då än nu när jag spelar på Wingows.

 

Man spelar efter motståndet och nu spelar jag sjukt tight.

 

Edit: investerat kapital kan väll räknas antar jag. Jag har pengar i aktier och fonder som jag skulle säljas om min deg spelades upp.

Men sen har man ju huset och veteranbilar som jag nog inte skulle räkna in.

 

EDIT2: Jag ska kanske ge mej på punkten 10 inköp, jag har ca 10 inköp på siterna men några till på neteller. Föredrar att ha så mycket som möjligt på sparkonto eller i värdepapper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, som vanligt när det gäller poker så finns det inga regler huggna i sten utan man måste anpassa riktlinjer till sina egna förutsättningar. Multitablar man ex 12 bord och kör med fulla inköp blir det givetvis svårt att klara sig med 10 bi på siten. Och kör man omaha och är marginellt vinnande behövs väl i snarast oändligt antal bi...

 

Men grundregeln måste ju vara som LuckyStar säger; försök alltid få ut stålarna till säkrare och bättre avkastande ställen. Har man 10 eller kanske då 20 bi klarar man sig utmärkt under de allra flesta förutsättningar. När det sen är så enkelt att blåsa in mer pengar från Neteller/Moneybookers verkar det bara idiotiskt att ha 50-60 bi på varje site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...