ekelund_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 När jag skulle ta ut pengar från mitt kort igår skedde något underligt. Jag hade pengar över beloppet (en större summa), tills mitt kort slukades utav automaten utan någon anldedning. Detta var redan efter första försöket. Detta har aldrig hänt förrut och jag behöver mitt kort utomlands då jag verkligen är beoende av det. Jag åker på tisdagen den 5e feb och behöver kortet i 2 mån framöver. Är någon som vet vad jag kan göra år detta? Jag ska försöka att kontakta ansvarig bank, men detta kommer kanske inte att lösa sig efter efter jag lämtat Sverige? MVH, Ekelund Citera
Fudge Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 När jag skulle ta ut pengar från mitt kort igår skedde något underligt. Jag hade pengar över beloppet (en större summa), tills mitt kort slukades utav automaten utan någon anldedning. Detta var redan efter första försöket. Detta har aldrig hänt förrut och jag behöver mitt kort utomlands då jag verkligen är beoende av det. Jag åker på tisdagen den 5e feb och behöver kortet i 2 mån framöver. Är någon som vet vad jag kan göra år detta? Jag ska försöka att kontakta ansvarig bank, men detta kommer kanske inte att lösa sig efter efter jag lämtat Sverige? MVH, Ekelund Hänt samma för mig, tog 3dagar att få nytt. Så kan nog bli på håret. Tror du måste aktivera kortet personligen när det kommer, så kommer det inte tills du åker så återstår väl bara att plocka ut pengar och växla när du landat! Citera
ekelund_ Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Hänt samma för mig, tog 3dagar att få nytt. Så kan nog bli på håret. Tror du måste aktivera kortet personligen när det kommer, så kommer det inte tills du åker så återstår väl bara att plocka ut pengar och växla när du landat! Tac för ditt svar. Grejen är den att när jag väl landat så har jag förmodligen inget kort. Det blir ju sjukt jobbigt att fixa nu i efterhand, då vi åker på tis. Vi kommer bara att stanna några ställen "på vägen" i aisen (ca 3-4 nätter per ställe). Jag har dock precis ordnat internetbank med skrapkod så att man kan hålla koll på ekonomin utomlands. Kanske får man hålla sig till det gamla maestro då (om det nu funkar), någon som vet hur det gåt till? Mvh Mig Citera
urmy Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Maestro funkar utmärkt i de flesta ATMs. Citera
ekelund_ Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Jo men det är ju fjortiskortet nr1, lite pinsamt att plocka upp det på restauranten. Menmen, man får väl ta vad som ges isf... Fan, jag vill bara ha tillbaka mitt kort. Det här är väl en fylle whyne-tråd egentligen, sry. gg Citera
KenHag Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Gå in på banken och be om ett vanligt visa betalkort som funkar utomlands,tror dom kan fixa det omgående om dom vill. Citera
Hume Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Vad är det för fel på resecheckar? Citera
SaInT Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Jo men det är ju fjortiskortet nr1, lite pinsamt att plocka upp det på restauranten. Kände faktiskt lite medlidande tills du sa detta. Du kan gott vara utan ditt VISA en stund. Citera
ekelund_ Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Sorry för andra inlägget. Men Maestro funkar utanför Europa också? Citera
Fudge Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Maestro funkar utmärkt i de flesta ATMs. . Citera
mawam Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 express leverans har iaf nordea så har du kortet inom 2 dagar, tror jag.. Citera
Late Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Vad är det för fel på Maestro? Electron är väl fjortiskort om något lol Jag har alltid ett visa kort och ett maestro kort, inte för att jag använder båda utan för att jag tappar något rätt ofta och har inte ork eller lust att vänta 3-5arbetsdagar på ett nytt. Citera
Recommended Posts