Gå till innehåll

Laser | 40k händer kvar


Laser

Recommended Posts

[Poker]

 

Datum: 21/5

Blinds: B2B: NL200 NL400

Start- och sluttid: 20- 20:45

Antal H: 0,75

Antal händer: 250h

Antal bord: 4st

Resultat: +2

VIPS: tot 3645

Senaste skott: 19/5 !!!

 

Spelade en liten stund innan fotbollen, gick rätt okej var fel ute i en hand men lyckades suga ut tack vare fyrfärg. Ibland ska man få sätta 20%-arna. Vilket var länge sen man fick göra. Blir mest att man förlorar 70/30 lägen. Men i längden så tjänar man ju pengar på det, bara tråkigt när variansen ligger på 30-läget ett par händer irad.

 

Som sagt förut funderar jag på att sätta in en del av rullen på antingen FTP eller PS, men har svårt för att bestämma mig. Gillar FTP klienten bättre men har blivit lite sugen på att spela på PS efter man lyssnat på Pokercasten från 2+2.

 

Hade tänkt att livebetta lite på matchen men känns som att det kan bli vilket resultat som helst i matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 182
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dåligt med uppdateringar, har varit upptagen och knappt spelat poker. Hela helgen var det svensexa för en kompis som jag gifta sig om tre veckor. Har även fastnat lite i AoC.

 

 

Lirar just nu en freeroll till WSOP (1500 event) där man kvala in på B2B via att spelat in 500 vips på en vecka och sen fick de 25 bästa en plats i denna rulle. Det ges ut 4 platser

 

Ligger just nu strax innan första pausen på lite mer en average och plats 15/46

 

Kommer mer updates efter jag lirat klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lägga upp en hand som jag funderade lite över igår:

 

Game # 826740783 - Texas Holdem No Limit EUR 2/4 - Table "Salamanca"

Players(max 6):

fiskedamm (EUR 370.00 in seat 1)

totis2121 (EUR 393.20 in seat 2)

PEKKA (EUR 429.80 in seat 3)

Hero (EUR 434.25 in seat 4)

Samwise90 (EUR 588.80 in seat 5)

basicbingo (EUR 400.00 in seat 6)

Small Blind: Hero (2.00)

Big Blind: Samwise90 (4.00)

Dealer: PEKKA

Hero was dealt: :7c: - :Qc:

basicbingo Fold

fiskedamm Fold

totis2121 Fold

PEKKA Raise (13.00)

Hero Raise (41.00)

Samwise90 Fold

PEKKA Call (30.00)

Flop :5c: - :Th: - :8h:

Hero Check

PEKKA Bet (50.00)

Hero Call (50.00)

Turn :5c: - :Th: - :8h: - :3c:

Hero Check

PEKKA Bet (110.00)

Hero All-In (341.25)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustar på 14e plats efter följande hand:

 

Game # 827655438 - Texas Hold'em No Limit 500/1,000 - Table "Tournament Table WSOP Monthly Final 3920505 5"

 

Players(max 9):

Haltijatar (9,864.00 in seat 2)

perken_0 (13,838.00 in seat 3)

stefax27 (15,830.00 in seat 4)

Hero (13,607.00 in seat 5)

m56jsm (27,689.00 in seat 7)

uldahl (30,470.00 in seat 8)

-ASSASSIN- (36,930.00 in seat 9)

 

Dealer: perken_0

Small Blind: stefax27 (500.00)

Big Blind: Hero (1,000.00)

 

Herowas dealt: :Ad: - :Ks:

 

m56jsm Fold

uldahl Fold

-ASSASSIN- Fold

Haltijatar Fold

perken_0 Raise (3,000.00)

stefax27 All-In (15,330.00)

Hero All-In (12,607.00)

perken_0 Fold

stefax27 Payback (2,223.00)

 

Flop :Qs: - :Ts: - :8d:

Turn :Qs: - :Ts: - :8d: - :8s:

River :Qs: - :Ts: - :8d: - :8s: - :6d:

 

stefax27 shows: :As: - :7s: (a flush, ace high)

Heroshows: :Ad: - :Ks: (a pair of eights)

 

stefax27 wins: 30,214.00 (with a flush, ace high)

Rake: 0.00

 

Game ended 2008-05-28 22:12:29 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avstämning av "Bröllopspeng" kommer att ske den 31/5.[/Quote]

 

Avstämning efter den 31/5 blev 60 585 kr.

 

Har inte spelat så mycket i maj, blev en sunkig månad både i april och i maj. Men tack vare en supermånad i mars så hamnar resultatat där.

 

I juni kommer det nog bli lite mindre poker tack vare sommar och sol samt fotbolls-em, är dock lite sugen på att försöka kvala in till main event i wsop. Såg att både FTP och PS kör rätt schyssta satar i mitten av juni så ska nog testa dom. Inköp var $500 på den ena och $320 på den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick skit för följande hand idag i chaten efter den utspelat sig, ena fi tyckte jag spelade den helt fel. Gärna kommentarer :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($3046.62)

Hero ($2257.27)

Button ($1905.83)

SB ($1631.27)

BB ($1833.78)

 

Preflop: Hero is MP with 7diamond.gif, 8diamond.gif.

UTG raises to $80, Hero calls $80, Button raises to $215, 2 folds, UTG calls $135, Hero calls $135.

 

Flop: ($675) 6diamond.gif, 2heart.gif, 9diamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero checks, Button bets $800, UTG calls $800, Hero calls $2042.27 (All-In).

 

Final Pot: $3075

 

 

Kommer imorgon slänga upp lite mål för de tre sommarmånaderna där målet kommer vara att spela in bröllopsresan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regler/målsättning i juni

 

[ ] Spela in mellan 20 – 30 kkr.

[ ] Inte skotta.

[ ] Spela i snitt 10 timmar i veckan

[ ] Stopploss vid två inköp

[ ] Eventuellt stopp vid vinst på två inköp.

[ ]Spela minst 50h / 15 000 händer

[ ] Se nya cardrunnersfilmer

[ ] Eventuellt gå med i deuces cracked

[ ] Försöka att kvala in till mainevent via PS eller FTP

[ ] Resetta rullen vid slutet av månaden för att säkra en viss del av vinsten

[ ] Eventuella vinster ska läggas undan till en bröllopsresa

 

Rulle:

Har plockat ut större delen av rullen men vid starten av juni hade jag:

Svs: 10 000 kr

B2B: €420

FTP: $600

 

Och månaden har börjat bra :) (som vanligt sen kommer tiltsessionerna i slutet av månaden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick skit för följande hand idag i chaten efter den utspelat sig, ena fi tyckte jag spelade den helt fel. Gärna kommentarer :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($3046.62)

Hero ($2257.27)

Button ($1905.83)

SB ($1631.27)

BB ($1833.78)

 

Preflop: Hero is MP with 7diamond.gif, 8diamond.gif.

UTG raises to $80, Hero calls $80, Button raises to $215, 2 folds, UTG calls $135, Hero calls $135.

 

Flop: ($675) 6diamond.gif, 2heart.gif, 9diamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero checks, Button bets $800, UTG calls $800, Hero calls $2042.27 (All-In).

 

Final Pot: $3075

 

 

Kommer imorgon slänga upp lite mål för de tre sommarmånaderna där målet kommer vara att spela in bröllopsresan :)

 

 

Du spelar handen rätt, inget fel med det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan brutit mot en av mina regler, lyckade skotta lite PLO på svenska spel, inte bra tappade lite där men dan har gått okej i allafall. Ska eventuellt se basketen i natt så det kanske blir en session till idag.

 

Torsdagsgrind

Datum: 5/6

Blinds: Svs: 10/20 2,5/5 B2B: 1/2 2/4 0,5/1

Start- och sluttid 16:00-20:00

Antal H: 4

Antal händer: |748

Antal bord: max 2

Resultat: -2189 kr varav -5k på PLO | +€461

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en pokerhand sen den 5:e.

 

I fredags så nyöppnade de ett köpcenter här i Örebro så hela förmiddagen gick åt att gå omkring där med tjejen. Efter att vi kom hem så lirade vi lite Lego Indiana Jones, helt okej spel faktiskt men inte lika roligt som de andra lego spelen. Efter lite grillning/fiom på kvällen så var man helt slut och orkade inte spela något. Vi såg först Just add water som handlar om Ray Tuckby, vars liv verkar lika dött som staden (Trona, CA) han bor i. Tills han möter en nyinflyttad man som får honom att börja drömma igen. Steg för steg börjar Ray ta itu med sitt liv och staden som styrs av ett gäng stökiga ungdomar. 3/5

 

Film nummer två var Be kind Rewind med Jack Black : Jerry jobbar på ett skrotupplag och försöker sabotera kraftstationen som han misstänker orsakar hans huvudvärk. Men olyckligtvis blir hans hjärna magnetiserad, vilket i sin tur leder till att alla filmer i hans väns videobutik blir förstörda. I ett försök att behålla butikens enda trogna och dementa kund börjar vännerna att återskapa alla dessa förstörda filmer. Filmen är rätt okej, bäst är när de försöker återskap Ghostbusters. 3/5

 

I lördags så var det dags att åka på 15-års kalas, min lillebror fyllde år i veckan och vi skulle fira det med att inviga det nya badhuset. Efter vi badat i ungefär 35 min så skulle vi åka vattenruschkana som man åker med badringar. I en av krökarna lyckas vi slå omkull och min lillebror bryter nyckelbenet :( Bra start på det firandet, det som störde honom mest var att han inte kan använda armen på 1-3 veckor och således inte kan spela dator.

 

Söndagen gick i vilans tecken, rörde mig knappt ur lägenheten. Blev ett par avsnitt av serien Reaper

 

Nu i veckan ska jag försöka att spela minst 6 000 händer, så i snitt 1k per dag kommer nog bli en dag utan poker. I morgon kommer resterande del av rakebacken in på kontot vilket är skönt för då har man lite mer inköp inne på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny vecka med målsättning 6k händer

Datum: 5/6

Blinds: Svs: 10/20 2,5/5 B2B: 1/2 2/4

Start- och sluttid blandad kompott totalt 1,5 h

Antal H: 1,5

Antal händer: | 593

Antal bord: 4

Resultat: -1567 kr | +€621

Vips totalt : 348

 

Kom inte riktigt upp i rätt antalet händer, men såg istället Holland - Italien, vilken match bland de bästa jag sett på rätt länge. Och som tur var blev det 3- 0 och inte 2 -0 för då hade jobbarkompisen gått ifatt lite i em tipset. Nu efter sex matcher leder jag med 5p.

 

Dagens hand

Texas Holdem No Limit EUR 2/4 - Table "Sabadell"[/url]

Players(max 6):

erkaan_ (EUR 758.00 in seat 1)

KnivesOut (EUR 603.70 in seat 2)

avocado26 (EUR 400.00 in seat 3)

Anec (EUR 380.00 in seat 4)

schwai (EUR 855.45 in seat 5)

Hero (EUR 398.00 in seat 6)

Small Blind: Anec (2.00)

Big Blind: schwai (4.00)

Dealer: avocado26

Herowas dealt: :Jh: - :Js:

Hero Raise (14.00)

erkaan_ Fold

KnivesOut Call (14.00)

avocado26 Fold

Anec Call (12.00)

schwai Fold

Flop :Jc: - :Qh: - :Ks:

Anec Check

Hero Bet (30.00)

KnivesOut Raise (90.00)

Anec Fold

Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Inte uppdaterat min dagbok på hur länge som helst, men för att få lite mer disciplin på spelet och lyckas lägga ner mer timmar så drar jag igång lite smått igen.

 

Lirar nästan uteslutande på B2B igen, och kommer att ha som målsättning att försöka spela in cirkus 10k vip i september, hänger just nu på NL100/200 då jag plockade ut större del av rullen innan sommaren.

 

 

[ ] Spela in mellan 20 – 30 kkr.

[ ] Spela in 10k vip på B2B

[ ] Inte skotta. (max NL400)

[ ] Spela i snitt in fyra timmar per dag ( 333 vips)

[ ] Testa på att spela mer än fyra bord samtidigt.

[ ] Eventuellt stopp vid vinst på två inköp.

[ ]Spela minst 50h / 15 000 händer

[ ] Se nya cardrunnersfilmer

[ ] Plocka ut all rb och unna mig själv något roligt

 

IRL har jag skaffat gymkort och jobbar på beach 2009, så målet är att träna tre gånger i veckan.

 

[ ] Träna 3 ggr per vecka.

 

Kommer säkert komma ett par filmrecensioner i dagboken också. Ska försöka att se ett par filmer i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en liten update efter tre dagar på september. Har lyckats tagit mig till gymmet en gång, dock blev det bara löpbandet, för hade fortfarande ont i armarna sen jag gymmat två dar irad, och då var det säkert två år sedan jag var på gymmet förra gången. Dock känns det bättre i armarna idag så det blir ev ett kvällspass ikväll och ett besök är planerat imorgon.

 

Pokern har jag knappt spelat, skulle fram till idag ha spelat in cirka 1k vips men det har bara blivit 1 speladag och ungefär 500 vips. Så ligger efter med ungefär fem timmar så blir ett maratonpass idag efter jobbet.

 

Har kollat på Hitman igen, blev lite sugen på att se den igen efter jag läst en recension, dock var det inte alls lika bra som första gången jag såg den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datum: 4/9

Blinds: B2B: NL100

Antal H: två pass á två timmar

Antal händer: 1122

Antal bord: 4st

Resultat: +472€,

VIPS: totalt för månaden 651 st

 

Valde att lira NL100 idag för att hitta tillbaka lite till gamet, har inte gått så bra i början på veckan med väldigt för löst spel och ville tighta till det lite idag. Och det kändes bra, dock känns det tråkigt att tighta till det speciellt när man bara spelar 4 st bord.

 

Vad jag observerade idag var dock att jag bara fick in runt 120 vips på 2 timmar och det brukar ligga runt 90 vips/h när man lirar NL200 så ska jag lyckas nå målet med 10k vips så blir det antingen att spela mer timmar, vilket kommer att vara svårt, eller så får det bli NL200 för hela slanten. Men får se, ville ju som sagt slösa rbn på mig själv men då måste den minst upp i 15k för det ska vara någon vits. Men om jag på 1,1k händer lyckas dra in nästan 5 inköp så tar jag hellre det än att klara målet med 10k vips.

 

Hade en hand jag funderade över men orkar inte konvertera den så den kommer upp imorgon.

 

Testade spelet Spores, verkar vara rätt coolt, kommer att alternera poker med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datum: 4/9

Blinds: B2B: NL100

Antal H: Nästan två timmar

Antal händer:

Antal bord: 4st

Resultat: -110€

VIPS: totalt för månaden 781

 

Var upp nästan två inköp denna session, lyckas sen tilta loss lite när en fisk lyckas med konststycket att "counterfitta" min hand tack vare att turn och river parar brädan. Sen lyckas jag få en hand all in pre med AA och blir utdragen av AK som träffar KKx flop. Så då var det lika bra att stänga ner för denna session annars är det lätt att det flyger iväg ett par inköp till.

 

Verkar som NL100 genererar ungefär mellan 70-50 Vips i timmen, så målet kommer att bli tufft.

 

Ska iväg till gymmet nu och träna med en kompis (andra passet denna vecka :) ) Sen blir det TV-spels kväll för hela slanten, ska ev försöka hinna med lite händer efter det om jag inte är för full :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datum: 4/9

Blinds: B2B: NL400 NL200 PLO400

Antal H: Fyra timmar

Antal händer:??

Antal bord: 4st

Resultat: +€421

VIPS: totalt för månaden 1184

 

Tröttnade lite på att spela NLT idag så körde även ett bord PLO, riktigt roligt men svänger rätt mkt mer. Spelade hyfsat hela dagen idag förutom två händer där jag gav bort två inköp på NL400. Och bara för att skämma ut mig själv lite och inte göra så igen så postar ena handen:

 

 

 

Players(max 6):

Toker (EUR 528.00 in seat 2)

FI (EUR 346.30 in seat 3)

kloker (EUR 465.70 in seat 4)

Hero (EUR 626.75 in seat 5)

Glader (EUR 117.70 in seat 6)

Small Blind: Toker (2.00)

Big Blind: FI (4.00)

Dealer: Glader

Hero was dealt: :Qc: - :Tc:

kloker Fold

Hero Raise (14.00)

Glader Fold

Toker Fold

FI Call (10.00)

Flop :Ac: - :9d: - :6s:

FI Check

Hero Bet (22.00)

FI Call (22.00)

Turn :Ac: - :9d: - :6s: - :Js:

FI Check

Hero Check

River :Ac: - :9d: - :6s: - :Js: - :8s:

FI Bet (42.00)

Hero Raise (84.00)

FI All-In (268.30)

Hero Call (226.30)

FI shows: :As: - :Ts: (a flush, ace high)

Heroshows: :Qc: - :Tc: (a straight, queen high)

FI wins: EUR 692.60 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 2.00

Game ended 2008-09-06 12:48:53 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det en turneringsdag, kommer inte spela så stor turneringar, men ska försöka att spela:

 

Stingbet turneringen

20k guarantee på B2B

Sverigerankingen på Svs

Ev ngn mer turnering på PS/FTP

samt frirullen för PF, mest på skoj.

 

Uppdaterar när jag bustat ur turneringarna vilken troligtvis kommer att ske tidigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det en turneringsdag, kommer inte spela så stor turneringar, men ska försöka att spela:

 

Stingbet turneringen

20k guarantee på B2B

Sverigerankingen på Svs

Ev ngn mer turnering på PS/FTP

samt frirullen för PF, mest på skoj.

 

Uppdaterar när jag bustat ur turneringarna vilken troligtvis kommer att ske tidigt :)

 

Nöten! Jag lirar den samtidigt som jag har en $1500 turre igång!

 

[ ]Standard ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...