OV1 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 (Vill först bara poängtera att jag inte har några funderingar på att genomföra en kidnappning) Jag och en polare satt och diskuterade en grej. Säg att man var under dödshot och var tvingad till att fixa fram 1 miljon kronor på 72h. Vi kom fram till att göra en kidnappning. På nåt sätt skulle vi lyckas ta någon rik gubbes 6-åriga son från dagis, men problemet är hur penga-överlämningen ska ske. Man har ringt gubben och sagt att man ska ha 1 mille annars dör sonen, och han får givetvis inte kontakta polisen. Med största sannolikhet kommer han ändå att kontakta polisen och då blir frågan hur han ska lämna över 1 miljon kronor utan att vi blir tagna av snuten. Någon som har en bra idé om hur det går till? Vi vill inte ju inte bli sedda av någon då vi efter kidnappningen vill leva ett normalt liv utan att vara jagade. Citera
ampixo Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Skicka till ett utländskt bankkonto känns väl högt upp på listan Citera
killerwolf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 thread nomineé for bad taste. Bättre är trådar som handlar om hur man ska mörda någon utan att bli tagen för det, olika scenarion o dylikt. vad för situation? på väg hem från jobbet? pubben? hemma och sover? vapen? osv.... Citera
Klyka Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Lägg en vattentät tunna vid en kaj. Via telefon får gubben instruktioner om att lägga pengarna i tunnan, försegla den samt slänga den i vattnet. Tunnan sjunker och tas omhand av ett dykarteam. Detta lär polisen inte vara förberedda på. Citera
Dead-Inside Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Skicka till ett utländskt bankkonto känns väl högt upp på listan ^ Alt. ta risken med $ i väska och sen åka utomlands. Men de känns väl rätt ovärt då risken för att åka fast bör ligga på över 80% i alla fall. Lägg en vattentät tunna vid en kaj. Via telefon får gubben instruktioner om att lägga pengarna i tunnan, försegla den samt slänga den i vattnet. Tunnan sjunker och tas omhand av ett dykarteam. Detta lär polisen inte vara förberedda på. WP sir. Men hur vet du att pengarna inte är märkta med t.ex. sändare eller färg/toner? Citera
killerwolf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Lägg en vattentät tunna vid en kaj. Via telefon får gubben instruktioner om att lägga pengarna i tunnan, försegla den samt slänga den i vattnet. Tunnan sjunker och tas omhand av ett dykarteam. Detta lär polisen inte vara förberedda på. mmm, sedan har du undervattensubåtar som gör 20knop så du hinner någon vidare bit innan kustbevakningen är ringd och draggar syrgastuber med människor attached.. enkelt ! (sekunden gubben vet att han ska närma sig vatten har polisen ringt kustbv) Citera
wheaten Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 och glöm för guds skull inte att begära två mille, så ni får nåt själva för besväret Citera
Ekenstar Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Jag skulle låta pappan få åka runt lite (med bil och/eller lokaltrafik) och sen (även ha mobilkontakt med honom) låta honom droppa pengarna nånstans utmed färdvägen. Citera
Klyka Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 WP sir. Men hur vet du att pengarna inte är märkta med t.ex. sändare eller färg/toner? Packa om allt inuti en dkarklocka-liknande konstruktion på botten, innan man drar iväg. På så vis lämnas eventuella sändare kvar. Doh. mmm, sedan har du undervattensubåtar som gör 20knop så du hinner någon vidare bit innan kustbevakningen är ringd och draggar syrgastuber med människor attached.. enkelt ! (sekunden gubben vet att han ska närma sig vatten har polisen ringt kustbv) Här behövs inga u-båtar. U-scootrar ftw! Kan garantera att de inte är beredda på att jaga dykare inom en timme. Citera
Nickefik Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Fick jag göra om allt så skulle jag inte säga åt gubben att komma hem till mig med pengarna. Citera
Torsus Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Hmmm..skum tråd det här. Har ni inte tänkt på att yrkeskriminella kanske läser det här och få bra tips? Citera
mendieta19 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 U-scootrar ftw! . förresten är de lagliga i svenska vatten? Citera
Weedobooty Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Hjälp Bandidos att brainstorma fram en bra lösning nu, gott folk. Att kidnappa barn är tabu. Citera
SouthEast Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Lägg en vattentät tunna vid en kaj. Via telefon får gubben instruktioner om att lägga pengarna i tunnan, försegla den samt slänga den i vattnet. Tunnan sjunker och tas omhand av ett dykarteam. Detta lär polisen inte vara förberedda på. Packa om allt inuti en dkarklocka-liknande konstruktion på botten, innan man drar iväg. På så vis lämnas eventuella sändare kvar. Doh. Här behövs inga u-båtar. U-scootrar ftw! Kan garantera att de inte är beredda på att jaga dykare inom en timme. Jo, nu är de beredda. Citera
Kape Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Gubben sätter in dem på Klykas konto som via Neteller för över allt till Full Tilt och chipdumpar allt till mig (som sedan spelar bort det på High Stakes Omaha). Ovanstående går snabbare än vad det tar för polisen att dricka sin Pucko. As simple as that! Citera
Kape Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 . förresten är de lagliga i svenska vatten? Förekommer trafikkontroller på 8 meters djup? Citera
pisak84 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 be han chipdumpa på fulltilt Citera
brighteye Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Jag såg nyligen filmen "hitman" där man får en person 100% samarbetsvillig med hjälp av lite taggtråd, ett badkar och lite vatten. Min poäng är... varför inte gå efter gubben själv? Kan man bara få honom och ringa hem så kan hans fru föra över pengarna (utgår från att han inte är ensamstående vårdnadstagare av sin grabb.) Känns onödigt grymt att blanda in barn. Citera
Sweetchuck Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Känns onödigt grymt att blanda in barn. Jo precis, att kidnappa frun istället är ju inte alls lika grymt. Citera
Nickefik Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Jo precis, att kidnappa frun istället är ju inte alls lika grymt. Är inte att kidnappa från att göra honom en tjänst? Så slipper han en dyr skilsmässa och älskarinnan blir nöjd. Eller.... har jag sett för mycket film nu? Citera
Steppwolf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Hmmm..skum tråd det här. Har ni inte tänkt på att yrkeskriminella kanske läser det här och få bra tips? Gurra, för fan. Kolla vad jag snubblade över på det däringa internet. Här står hur vi skall göra- dykbåtar! Allvarligt. Så då tycker du inte man borde få göra en enda film eller skriva en bok där ett brott begås för att yrkeskriminella kan få ideér. Suck. Citera
mr_telefon Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Gurra, för fan. Kolla vad jag snubblade över på det däringa internet. Här står hur vi skall göra- dykbåtar! hahahah humor Citera
Hume Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Här behövs inga u-båtar. U-scootrar ftw! Kan garantera att de inte är beredda på att jaga dykare inom en timme. Troligt att man skulle hinna fixa allt det här på 72 timmar. Dessutom utan att lämna spår efter sig så man åker fast direkt... Citera
Kape Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 "Kasta ner från bro till väntande båt-tricket" brukar ju vara nöten. Citera
bossbaver Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Lägg en vattentät tunna vid en kaj. Via telefon får gubben instruktioner om att lägga pengarna i tunnan, försegla den samt slänga den i vattnet. Tunnan sjunker och tas omhand av ett dykarteam. Detta lär polisen inte vara förberedda på. a la "Italian Job" (filmen alltså) "Kasta ner från bro till väntande båt-tricket" brukar ju vara nöten. Det känns som en vinnare faktiskt. Annars begär man 3 miljoner varav den ena millen skiter man i. Man ber snubben åka runt med tre väskor, på olika kommunala medel runt till olika ställen via telefonkontakt, den första mille-väskan lämnar han på en buss, en buss du sitter på och plockar den första, (du tar den när han klivit av och så att han inte märker det) den andra millen ber du han lämna till någon kumpan på liknande sätt (typ båt-tricket), det tredje dunpningsstället är typ ett fik du ber han sätta sig och vänta på, men det skiter du i. Polisen och han står då där och väntar och väntar och väntar men du dyker aldrig upp, knodden har du förstås inlåst på en toalett på just det fiket, han får sin son och du är påväg med ett plan till Maldiverna med dina millar =) Citera
Recommended Posts