skalle88 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Hej! Jag har ett par dumma frågor ang. hur postgiro fungerar. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp här, jag fattar inte mkt av sånt här. Jag anordnar en sportgala och ska skicka ut "inbjudningar" till företag och föreningar där de kan köpa biljetter till sportevenemanget via postgiro. Såhär hade jag tänkt mig: --------------------------------------------------------------------- Hej! Snabb presentation. Information om aktiviteter på galan osv. Inträde kostar 70:-. Sätt in 70:- * antal önskade biljetter på postgiro XXXXX-X Förfallodatum 20080210 Skriv: "Biljetter Sportgala FÖRETAGSNAMN" i "Välj referens, meddelande". Kontakt: Mvh ------------------------------------------------------------------------- Frågor - 1. Förfallodatum är det sista datumet de kan betala in pengarna och datumet jag får pengarna om de betalar in? 2. Borde jag ge företag "inbetalningskoder/nummer" de kan skriva i "Välj referens, meddelande istället för "Biljetter Sportgala FÖRETAGSNAMN"? 3. Bör jag uttrycka mig tydligare ang. hur de betalar in? 4. Har jag formulerat inbetalningsdelen okej? 5. Har jag missat nåt? 6. Övriga ideer? Tack på förhand/Arvid Svar: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Citera
Laser Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Svar: 1. Varierar men brukar vara när de senast kan betala, vet inte hur lång tid det tar på plusgiro 1-2 dagar kanske 2. Är vilka du ska skicka till redan klart så kan man ju använda metoden som du nämner med nummer, men enligt mig fungerar ju båda sätten lika bra, så länge du/ni har koll på vad det står för meddelande på betalningarna. 3. Nej 4. Japp! 5. Inte vad jag kan se. 6. Mängdrabatt kanske, bara en idé. Citera
skalle88 Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2008 Svar:1. Varierar men brukar vara när de senast kan betala, vet inte hur lång tid det tar på plusgiro 1-2 dagar kanske 2. Är vilka du ska skicka till redan klart så kan man ju använda metoden som du nämner med nummer, men enligt mig fungerar ju båda sätten lika bra, så länge du/ni har koll på vad det står för meddelande på betalningarna. 3. Nej 4. Japp! 5. Inte vad jag kan se. 6. Mängdrabatt kanske, bara en idé. Tack för svaren! Brukar man använda "ordet" plusgiro istället för postgiro? Är väl samma sak egentligen va? Ah mängdrabatt är nog en bra ide! Hade tänkt mig att skicka med 1 biljett med brevet till vissa företag och föreningar för att få fler att köpa typ...vad tror du om det? Skulle detta funka bäst med mindre föreningar och klubbar än större? En sak till bara, funkar denna inbet.anvisningen lika bra om nåt företag skulle få för sig att betala in över disk? mvh Citera
fredyr Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Tack för svaren! Brukar man använda "ordet" plusgiro istället för postgiro? Är väl samma sak egentligen va? Postgiro är det gamla namnet, det heter Plusgiro nu för tiden. Citera
skalle88 Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2008 Postgiro är det gamla namnet, det heter Plusgiro nu för tiden. Ty:-) Citera
Recommended Posts