TaRvId Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Hur ska man spela om man träffar nötset på floppen i följande scenarion om spelet är Omaha FL på låga nivåer: -Med regnbåge flopp och utan några speciella drag tex flopp A 8 3 -Med två i samma färg men samma valörer som ovan -Med regnbåge men tex A j 10 -Med tre i samma färg? Låt oss för enkelhetens skull anta att vi inte har drag till något annat än kåken. Citera
Appel Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Du är favorit att vinna potten mot alla draghänder i detta läge (om du inte blockar dig själv) så då vill vi ju gärna få in alla pengar på floppen om det går. När det gäller färdig färg så beror det ju klart mera via vi spelar mot (och samma sak när det gäller färdig stege) Men nog tar vi och slänger ut en spanare för att se var vi står. Citera
TaRvId Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2008 Ok. Då är det bara för mig att börja dega in pengar när jag sitter i den sitsen då. Jag har spelat fegt och synat höjningar till kåken suttit,med följd att potterna blivit ganska små. Citera
Appel Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Om det är uppe mot en 22kortsrappis vill man ju iof inte stoppa in hela stacken alla gånger eftersom det kan finnas värde att ha kvar mkt pengar på bordet (med tanke på att det finns tak på upptag), men i princip ska ju degen in om du är favorit. Citera
Ekenstar Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Appel, tror du missat att frågan gäller limit. I de två första skulle jag försöka få in så många bets som möjligt, cappa om möjligt. I det tredje skulle jag nog också vara ganska aggresiv, beta om det checkas och möjligen raisa om nån betar. Beror väl lite på hur de olika spelarna spelar. Tvivlar dock rätt hårt på att de skulle vara speciellt bra då det är limit och på låga nivåer. I det fjärde skulle jag nog inte raisa i men däremot beta först in i sen position. Fold är väl ganska uteslutet nånstans på flop och turn i de olika händerna då det är limit. Möjligen på rivern om folk visat stor styrka genom handen. Citera
Recommended Posts