Gå till innehåll

DrD - poker 2008 -


HTDrD

Recommended Posts

Du har inte funderat på att heltidsspela? Om du ändå går hem tidigare från jobbet föra att kunna spela så...

 

Vi har ganska långt gångna planer på att jag skall gå ned i arbetstid inom en snar framtid. När och hur mycket återstår det lite förhandlingar om fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens hand. Två fiskar klickar på musen. Handen ser ut att kunna vara spelad på 0,5/1

 

 

 

25/50 NL - 6 spelare

 

UTG (10000$) öppnar till 175

UTG+1 (9500$) synar

BB (7000$) synar

 

 

Flopp: (550$) :7c::7d::Th:

BB bettar ut 400$. UTG syn, UTG +1 syn

 

Turn: (1750$) :7c::7d::Th::Ac:

BB checkar. UTG bettar 1200$, UTG+1 syn BB fold.

 

River: (4150$) :7c::7d::Th::Ac::3h:

UTG bettar ut 2900$ UTG+1 allin vilket är ytterligare ca 5000$. UTG syn.

 

Vad hade spelarna? Någon som kan gissa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. Brukar aldrig bli så mycket diskussioner kring potter iaf. Här är svaret:

 

25/50 NL - 6 spelare

 

UTG (10000$) öppnar till 175

UTG+1 (9500$) synar

BB (7000$) synar

 

 

Flopp: (550$) :7c::7d::Th:

BB bettar ut 400$. UTG syn, UTG +1 syn

 

Turn: (1750$) :7c::7d::Th::Ac:

BB checkar. UTG bettar 1200$, UTG+1 syn BB fold.

 

River: (4150$) :7c::7d::Th::Ac::3h:

UTG bettar ut 2900$ UTG+1 allin vilket är ytterligare ca 5000$. UTG syn.

 

UTG visar 33 och UTG+1 AA.

 

Jag var, som tur var, UTG+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på min sjukast rush någonsin. Vad sägs om den här gårdagen?

 

Jag hämtade barnen på dagis och skolan och lagade mat (pyttipanna med ägg) och spelade en halvtimme mellan 17.30-18.00. Vann 3200 på 25/50 utan några speciella händer. Lämnade yngsta dottern på gymnastik som började 18.15 och spelade mellan 18.25-18.55 samtidigt som min äldsta dotter gjorde sina läxorna bredvid mig. På den halvtimmen lyckades jag vinna handen i posten ovan och bokade en 13k vinst. Hämtade yngsta dottern, kvällsfikade och spelade brädspel med tjejerna. Nattade dem klockan 20.15. Online igen runt 21.00 och en 1.5 timmars session som slutar +27k på 25/50. Utan att överdriva så kan jag säga att ha mera flyt än vad jag hade är svårt att ha. Inga dåliga spel och utsugningar utan bara monster mot monster. Största potten var på 20k med mina KK mot motståndarens JJ. Sålunda både småbarnspappa (frugan var på bio med en vännina) som lagade mat, hämtade och lämnade på gympa, läxläsning, kvällsfika och brädspel och som lite grädde på moset 2,5 timmars spel och +43k$.

 

Tillbringade sista delen av kvällen med att titta på söndagens kalla fakta om brottslighet på nätet mot pokerspelare och cashade ut en stor summa pengar. En av mina bästa pokerdagar någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är som sagt på min bästa uppsving någonsin för tillfället. Har reflekterat över det sista tiden och försöker förbereda mig mentalt för framtida motgångar, vilket givetvis kommer att dyka upp. Min spelstil är sådan att jag sällan gnetar mig fram. Antingen är det stora vinster eller stora förluster. Lite enkelt uttryck är jag antingen på en massiv uppsving eller en massiv nedsving mest hela tiden. Detta är givetvis tungt mentalt, men efter 3 år med samma mönster är jag numera luttrad. Jag tror att den spelstilen passar mig också, jag spelar högt (i förhållande till min bankrulle) och vinner antingen mycket eller förlorar mycket. Det håller mig på tårna (och nära vansinnets gräns) och är på det sätt jag spelar poker. Tror att en hel del av pokerproffsen är likadana och denna typ av moneymanagment och spelstil dikteras av ens personlighet.

 

Ofta, speciellt när det går tungt, blir jag mäkta imponerad av spelar som mal på, vinstmånad efter vinstmånad utan slut och ruskigt stabila och disciplinerade. Jag har dock fogat mig i att jag aldrig kommer bli en sådan typ av spelare utan mitt mål är istället att få bättre kontroll på (nedåt)svingarna och fortsätta på det sätt jag alltid gjort. I teorin låter det som en ganska dålig metod men om uppåtsvingarna hela tiden är marginellt större än förlusterna så genererar det ju ändå vinst i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad grymt! Snyggt jobbat DRD! Även tack för förklaringen på min fråga om balans i privatlivet/arbetslivet vs poker.

 

Ibland fungerar det. Dock så hade nog balansen inte varit lika bra om det hade varit -43k$. Så när det går bra fungerar det fint, men inte tvärtom, vilket egentligen gör att så som jag gjorde bör man nog inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imponerande. Det ordet täcker det mesta man kan skriva här.

 

Då jag själv är 1-2,2-4nl "fisk" och hade ett riktigt tungt, tråkigt jobb som jag inte trivdes på. så gick jag ner till deltid. Kan säga att man mår rätt så mycket bättre. (Klart, efter några månader kändes dom andra dagarna lite tungt).

 

Du som har barn,fru som man behöver pyssla om, borde tjäna mycket på att gå ner i tid då ekonomin inte lär bli sämre. Så känns det som att familjen borde bli lyckligare. Om man är ledig när frugan kommer hem, avlasta henne med att tex, tvätta,lagamat,städa ofta. pausa 30min från poker för att diska,städa osv. Uppskattas självklart! Så det är rent och fint när dom kommer hem :-D

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fattade jag hur man sparar HH´s. Ska se om jag hittar några intressanta från dagens session.

 

Först ut.. Snyggt om jag får säga det själv.

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 309985028 *****

NL $10/$20 Texas Hold'em - Tuesday, February 05, 20:20:56 GMT 2008

Table Boron 03 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: DrDD ( $5,135 )

Seat 2: tksmate ( $2,208 )

Seat 3: ant1234 ( $1,285.50 )

Seat 4: ByondHelp ( $1,865 )

Seat 5: Papa Noel ( $2,640 )

Seat 6: iremmats ( $2,618.50 )

ByondHelp posts small blind [$10]

Papa Noel posts big blind [$20]

** Dealing down cards **

Dealt to DrDD [ 8h, Jh ]

iremmats folds

DrDD raises to [$70]

tksmate folds

ant1234 folds

ByondHelp calls [$60]

Papa Noel folds

** Dealing Flop ** [ 2h, 5c, 9s ]

ByondHelp checks

DrDD bets [$120]

ByondHelp calls [$120]

** Dealing Turn ** [ 2d ]

ByondHelp checks

DrDD checks

** Dealing River ** [ 9h ]

ByondHelp bets [$320]

DrDD calls [$320]

** Showdown **

ByondHelp shows [ 6s, 4s ] two pair, Nines and Deuces

DrDD shows [ 8h, Jh ] two pair, Nines and Deuces

** Hand Conclusion **

DrDD wins $1,037 from main pot with two pair, Nines and Deuces

************ Game 309985028 ends ************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt expertspel i den här handen från mig.. Kolla och njut:

 

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 309991350 *****

NL $10/$20 Texas Hold'em - Tuesday, February 05, 20:28:06 GMT 2008

Table Boron 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: Guldlock ( $1,780 )

Seat 2: pokermon17 ( $244 )

Seat 3: tksmate ( $4,640.50 )

Seat 4: DrDD ( $3,737 )

Seat 5: Papa Noel ( $5,983.50 )

Seat 6: iremmats ( $8,306.94 )

DrDD posts small blind [$10]

Papa Noel posts big blind [$20]

** Dealing down cards **

Dealt to DrDD [ 5d, 5s ]

iremmats folds

Guldlock folds

pokermon17 raises to [$70]

tksmate folds

DrDD raises to [$230]

Papa Noel calls [$210]

pokermon17 calls [$160]

** Dealing Flop ** [ Ac, 8d, 4h ]

DrDD bets [$20]

Papa Noel folds

pokermon17 calls [$14]

pokermon17 goes all-in

Returning uncalled bet [$6] to DrDD

** Showdown **

pokermon17 shows [ 2h, 2s ]

DrDD shows [ 5d, 5s ]

** Dealing Turn ** [ Kd ]

** Dealing River ** [ 3d ]

** Hand Conclusion **

DrDD wins $715 from main pot with a pair of Fives

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inga mera intressanta händer från den här sessionen. Vet ni om det går att hämta hem gamla HHs som jag spelat tidigare?

 

Annars återigen en perfekt kväll och ytterligare +14k$ från spel på 10/20 och 25/50. Ingenting går på tok nu och jag håller tummarna för att det skall hålla i sig ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter du honom på missat stegdrag i första handen? Brukar folk värdebeta A hög på dina nivåer?

 

I andra handen är det en snygg fold av Papa.

 

 

Jag kan inte komma ihåg att någon värdebettat A hög på NL mot mig någonsin.

 

Jag satte honom på missat drag i första handen. Inte så komplicerat men det ser snyggt ut att syna med med J hög :)

 

Det var ingen stor pott, men helt klart den hand jag funderade mest på efteråt. Vad i hela friden hade han? syna 230 pre och sedan folda för 20 på flop. Bettet på flop var förövrigt en miss från mig. Jag trodde att det bara var jag och shortstacken kvar i potten och 20$s bettet var allin för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har föresten börjat spela på ongame nu (PokerLoco) men jag kan knappt sätta in pengar.. Lyckades få in 2k +500$ men sedan är det stopp. Fattar ingenting och det tiltar mig som fan. Någon som vet något?

 

I övrigt lyckades jag faktiskt dubbla rullen på ongame, från 3,3k - 6,6k, efter att ha spelat med allt på 25/50. Ingen vidare moneymanagment, men orkade inte grinda från låg nivå när jag har stor rulle på andra ställen. Vi får se hur det går där framöver. Vis av tidigare erfarenheter så uppskattar jag sannolikheten för gulning där till ca 90%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...