Gå till innehåll

Turbo eller inte?


barksnubbe

Recommended Posts

Vad är de som är viktigt när man kör dom här turbo turneringarna, är det att man ser mycket floppar i början eller är det att man spelar ganska tajt? Jag kör 6-bords. Känns som om att de flesta synar om man raisar eller reraisar, så jag vågar aldrig riktigt bluffa så många potter.

 

Men ett toppar känns jäkligt starkt i just det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en ganska tight spelare spelar nästan bara pockets och ak-a10 och kq-k10, se de känns som man i vissa sngs hinner förlora mkt av markerna...

som ni märker så är jag en ganska ny spelar :)

 

 

Du har MKT kvar att lära . Ta o läs en del om sng's råder jag dig starkt genast . För du har så mkt att vinna på det ska du snart se även om du kanske går bra just nu sen för övrigt turbos är ulitmat vid lågt inköp massor med fisk oavsett sajt . Vid högre kan du testa på turbo eller regulars och se vad som passar dig bättre dock mer $/h på turbos som sagt här innan.

 

Lite tips : tidiga lvls dvs 10/20 , 15/30 ( 25/50 ) AA, KK, QQ, AK, ( AQ oftast slänga men kolla position osv. ) Ska du bara spela resten slänga rätt ut . Vissa andra händer kan spelas i SEN position men dock inte för ofta bättre skapa tight image . Finns mer att läsa om detta från länken ovan .

 

Lycka till vid borden. Hoppas jag hjälpte dig lite iafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bullsh*t.

 

Det där gäller möjligtvis i större MTT, men definitivt inte i SnG.

Bara för att en fisk säger att det är bullshit så betyder det inte att det stämmer.

Det där med snortight PreF tidigt i sngs är en felkalkyl. Du förlorar mkt EV+ på det. Men sen kanske man har olika definitioner på vad loosa upp det lite innebär. För mig är det att limpa med AJ i mittenposition.

 

Värsta du kan göra är att bry dig om vad Eury har o säga och framförallt hans ende kompis vad han nu hette som hade facit på allt men hade minus ROI i sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att en fisk säger att det är bullshit så betyder det inte att det stämmer.

Det där med snortight PreF tidigt i sngs är en felkalkyl. Du förlorar mkt EV+ på det. Men sen kanske man har olika definitioner på vad loosa upp det lite innebär. För mig är det att limpa med AJ i mittenposition.

 

Värsta du kan göra är att bry dig om vad Eury har o säga och framförallt hans ende kompis vad han nu hette som hade facit på allt men hade minus ROI i sngs.

 

Ett av de bättre kännetecknen på en fisk är nog att vederbörande kallar andra spelare för fiskar utan egentligen att ha en aning om deras kompetens.

 

Du borde nog ta och läsa på lite (http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/22008-laenksamlingen-foer-oss-som-spelar-sngs.html) om vad teoretikerna faktiskt i stort sett har nått konsensus om när det gäller vinnande SnG-strategier, innan du uttalar dig om vad som är EV+ i SnG.

 

Eller ännu hellre - fortsätt spela löst i början av dina SnG. Allra helst när jag är med. Jag tackar på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte ganska svårt att stacka en supertight fisk...? :roll: Bara jag som tycker det är en motsägelse... :lol:

 

Finns både lösa som tighta fiskar. Nej, hans chips får jag inte men det är många andra som är givmilda och som man måste utnyttja annars gör andra det.

Hemligheten ligger i att veta när man leder.

Jag limpar som sagt AJ i mittenposition men foldar AQ mot en raise tidigt. Jag spelar väldigt tight men det gäller att hitta situationer där man kan stacka en donk även tidigt lr iaf vinna ett par hundra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju lite ideer iaf till skillnad mot såna mainstream töntar som du.

Och idéerna är alltså:

 

"Beror oxå på om du är running good lr inte. Svårt o vinna på turbo om man inte vinner sin del av AIs"

 

"Bara fiskar som spelar supertight i tidiga blindsnivåer."

 

"Det där med snortight PreF tidigt i sngs är en felkalkyl."

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och idéerna är alltså:

 

"Beror oxå på om du är running good lr inte. Svårt o vinna på turbo om man inte vinner sin del av AIs"

 

"Bara fiskar som spelar supertight i tidiga blindsnivåer."

 

"Det där med snortight PreF tidigt i sngs är en felkalkyl."

 

?

 

Han representerar nog helt enkelt en revolutionerande och överlägsen approach till SnG som vi övriga är för korkade för att kunna förstå storheten i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...