Gå till innehåll

Prosharks.com hackat


Skogiss

Recommended Posts

Hej!

 

En del personer kanske tyckte det var roligt, däremot personer med åtskilliga antal tusen usd på nätet med konto på Prosharks kanske tyckte det var mindre roligt.

 

Ungefär som att DI/Avanza skulle skriva:

"Nu kraschar börsen"

 

sedan manipulera sina kursvisare så x antal personer skulle få gå igenom en massa krångel med att köpa/sälja.

 

 

 

Hej.

 

Ingenting är hackat på Prosharks. Ingenting är förstört utan allt är uppbackat och kommer att återställas ca kl. 15 idag. Detta var bara en åtgärd i samband med den nya versionen som många av er förstod ganska snabbt.

 

Vad som skedde är att vi la ut admin till att skapa artiklar, nyheter, polls och det blev en del kreativa och roliga lösningar kan man väl säga? :D

 

Inga personliga saker var åtkomliga alls. Ingen fara på färdet mao...

 

Hoppas at någon hade lite roligt åt detta lilla "prank"... vi hade det i alla fall :)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej!

 

En del personer kanske tyckte det var roligt, däremot personer med åtskilliga antal tusen usd på nätet med konto på Prosharks kanske tyckte det var mindre roligt.

 

Ungefär som att DI/Avanza skulle skriva:

"Nu kraschar börsen"

 

sedan manipulera sina kursvisare så x antal personer skulle få gå igenom en massa krångel med att köpa/sälja.

 

Hej.

 

Din gallup skulle jag gärna vilja ta del av... ;)

Ingenting är i alla fall förstört eller ändrat sedan ett dygn tillbaka...

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bör man inte ha ordnat det så att det inte spelar någon roll ifall man får sitt konto på Proshark hackat eller inte?

 

INGA konton är hackade på Prosharks. Det som hänt det senaste dygnet försvinner just nu och allt återställs som det var för 24 timmar sen.

 

Det enda som släpptes var admin till nyheter, artiklar och polls med tillbehör. Thats it...

 

Det lustiga är att det första ett par medlemmar sysselsatte sig med var att "radera" så mycket de bara kunde... hehe

 

Förgäves alltså ;)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "förstod" det också, däremot är minsta lilla störning som hotar mina små gullepluttar ett orosmoment, däremot så var det som nickefik sa lite bra också då jag gick in och ändrade lösenord på ett och annat ställe.

 

Så på sätt och vis är jag tacksam. Däremot anser jag det är fel att skämta om saker öht som har med stora mängder pengar att göra, men det kanske bara är jag som är överorolig. Fråga folk som vill låna pengar av mig efter de tjatat i x minuter på msn men blir tvunga att ringa mig till slut ändå =)

 

Jens over and out

 

Hej.

 

Din gallup skulle jag gärna vilja ta del av... ;)

Ingenting är i alla fall förstört eller ändrat sedan ett dygn tillbaka...

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "förstod" det också, däremot är minsta lilla störning som hotar mina små gullepluttar ett orosmoment, däremot så var det som nickefik sa lite bra också då jag gick in och ändrade lösenord på ett och annat ställe.

 

Så på sätt och vis är jag tacksam. Däremot anser jag det är fel att skämta om saker öht som har med stora mängder pengar att göra, men det kanske bara är jag som är överorolig. Fråga folk som vill låna pengar av mig efter de tjatat i x minuter på msn men blir tvunga att ringa mig till slut ändå =)

 

Jens over and out

 

Aldrig fel att vara överorolig...

 

Vår avsikt var dock inte att "skrämmas" på det sättet utan bara kolla vad som händer om medlemmarna plötsligt upptäcker nya "instrument" vilket var spännande att se...

 

Så här i efterhand så kan det slå mig att, visst kan man ha belägg till oro där ute, men jag kan försäkra att det inte är några problem alls :)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul när alla fick admin rättigheter (not). Kanske var avsikten att bevisa att admin på prosharks inte kan kolla mail som några medlemmar skrivit innan. Och på detta sätt få mer förtroende för det kommande prosharks 2.0 som dom har tjajat ska komma i över ett år. Men lite skumt att man har admin konto som INTE kan ändra eller radera folks inlägg i forumet. Det bevisar att det var inte den riktiga admin konto som alla fick tillgång till. Vissa grejer ska man nog inte skämta om. Speciellt då många har samma mailadress som till sina pokerkonto.Lågt skämt av prosharks... Första april är det inte än..

 

Riggen fortsätter som vanligt på prosharks....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul när alla fick admin rättigheter (not). Kanske var avsikten att bevisa att admin på prosharks inte kan kolla mail som några medlemmar skrivit innan. Och på detta sätt få mer förtroende för det kommande prosharks 2.0 som dom har tjajat ska komma i över ett år. Men lite skumt att man har admin konto som INTE kan ändra eller radera folks inlägg i forumet. Det bevisar att det var inte den riktiga admin konto som alla fick tillgång till. Vissa grejer ska man nog inte skämta om. Speciellt då många har samma mailadress som till sina pokerkonto.Lågt skämt av prosharks... Första april är det inte än..

 

Riggen fortsätter som vanligt på prosharks....

 

Du skriver "Kanske" och då kan jag direkt säga att så är det inte.

 

Avsikten var att vi stänger för uppdatering i 24 timmar och under tiden så fick vem som helst skriva nyheter och artiklar samt polls. Känna på lite andra saker helt enkelt. Inget annat.

 

Inga uppgifter om medlemmarna har varit exponerade alls. Varför skulle vi deklarera vårt heligaste?

 

 

Rigg? Ja, varför inte? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "Kanske" och då kan jag direkt säga att så är det inte.

 

Avsikten var att vi stänger för uppdatering i 24 timmar och under tiden så fick vem som helst skriva nyheter och artiklar samt polls. Känna på lite andra saker helt enkelt. Inget annat.

 

Inga uppgifter om medlemmarna har varit exponerade alls. Varför skulle vi deklarera vårt heligaste?

 

 

Rigg? Ja, varför inte? :-D

 

 

Då är min fråga: Kan ni läsa allas mail eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var in och kollade det nya Prosharks:shock:

Sitter med jordens huvudvärk nu. Det var det värsta jag utsatt mina ögon för på länge. Tänkte regga, men det var obligatoriskt med namn och adressuppgifter. Sånt vågar jag inte lämna ut till ett internetforum p.g.a. mitt arbete. Inga forumregler hittade jag heller.

 

Den gamla var mycket bättre.

Där var det ganska lättsamt att kliva in och läsa trådar. De var ju tillgängliga utan att man behövde registrera sig.

Nej, inte bra alls.

Skulle vilja se siffror på nyregistrering efter förändringen.:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är oansvarigt av prosharks, och håller med Djens kritik. Var själv inne på sajten och den såg onekligen hackad ut. Förstår inte hur de ansvariga för Prosharks tänkte, fast det var väl just det de inte gjorde.

 

Ledsen om du har farit illa av detta och ber om ursäkt för det.

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...