Gå till innehåll

$11 SnG - TT blir överpar efter flopp.


Nojjby

Recommended Posts

Råkade ut för en liten kluring tidigare idag. Har inga reads alls eftersom jag suger på sånt samt flerbordar.

 

 

Seat 1: Newtown1997 ($3,080 in chips)

Seat 2: schadao ($1,440 in chips)

Seat 3: CHRISQ23 ($3,110 in chips)

Seat 4: pafffff ($1,500 in chips)

Seat 5: karamole ($1,290 in chips)

Seat 7: kirgudu ($1,490 in chips)

Seat 8: EBEMDEN ($1,240 in chips)

Seat 9: pedrosa24 ($380 in chips)

Seat 10: TheRiggExist ($1,470 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CHRISQ23 posts blind ($15), pafffff posts blind ($30).

 

Dealt to TheRiggExist: [ 10 of Clubs,10 of Hearts ]

 

 

PRE-FLOP

karamole calls $30, kirgudu calls $30, EBEMDEN folds, pedrosa24 calls $30, TheRiggExist calls $30, Newtown1997 folds, schadao folds, CHRISQ23 calls $15, pafffff checks.

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,8 of Diamonds,4 of Diamonds ]

CHRISQ23 checks, pafffff checks, karamole bets $30, kirgudu folds, pedrosa24 bets $350 and is all-in,

 

TheRiggExist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vik

 

Oj oj. Jag trodde det var standard att syna en sån shortstack. men uppenbarligen hade jag fel eftersom eury har kört ett x antal fler sngs än jag.

 

I och för sig så vet jag inte hur jag fel man kan läsa en HH men jag trodde vi var ensamma mot shortstacken, och nu ser jag mycket enklare att vi ska folda, eftersom vi spelade på set preflop ska vi väl fortsätta med det. så många inblandade och vi har inte stoppat in något i potten så nu som sagt blir det lättare att lägga.

 

ursäktar för min otydlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog gått på syn jag med. Troligen har han träffat 8 eller 9 med högkicker, du har han dominated, och även om du får syn av 1 efter så kan ni med lite förstånd checka ner den, träffar du setet är det bara spela på, gör du det inte och de kommer scarecards så kan du vika. Det som händer 9 av 10 gånger är att du hamnar HU med honom och han drar efter 5 outs. Sen kan man inte utesluta att fi försöker köpa potten tom.

 

Så vad hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, när jag tänkt på handen har det faktiskt känts som att syn är det kallaste alternativet, jag är nog mer inne på vik (även om så inte skedde i det verkliga fallet).

 

Vik . För tidig level för att chansa . Som sagt redan i tråden för många spelare bakom . Även om jag tror du leder mot just han kan du inte veta vad dom andra har . Så vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du rädd för att de 2 andra har? Överpar bör vara uteslutet, har nästan aldrig sätt en 11$ sng lirare som limpar sen position med JJ+, likaså AQs+. Den enda och det enda vi bör vara rädda för är alltså han som bettar ut först, och att han ska betta ut 30 i en 150 pot med monster alt. set har jag väldigt svårt att tro, med ett set skulle han troligen försökt lura in någon annan i potten, med överpar skulle han vilja skydda sin hand mot den dragiga floppen. Ni som tycker att fold är rätt alternativ får gärna motivera detta och säga vad ni tycker jag har fel i.

 

Det som talar för en fold är isåfall att det är tidigt att chansa, dock får vi inte glömma faktumet att vi för 360 kan vinna en pot på nära 1000 och dessutom slå ut en spelare, vilket i varje fall jag är intresserad av när jag spelar sng's. Har vid ett otal tillfällen slagit ut fiskar på $11 sng's i händer som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tycker syn med 1010 och 3 spelare bakom, spelar ni fortfarande på Party Poker? Jag saknar en del av spelarna på $11 där...;-)

 

Nog skojat! I en sån här "limp-pott" kan vi förvänta oss se vad som helst från motståndarna och en del vill med andra ord sätta turneringen på spel här. Om vi var sist att agera så är det en enkel syn, men inte med 3 bakom oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du rädd för att de 2 andra har? Överpar bör vara uteslutet, har nästan aldrig sätt en 11$ sng lirare som limpar sen position med JJ+, likaså AQs+. Den enda och det enda vi bör vara rädda för är alltså han som bettar ut först, och att han ska betta ut 30 i en 150 pot med monster alt. set har jag väldigt svårt att tro, med ett set skulle han troligen försökt lura in någon annan i potten, med överpar skulle han vilja skydda sin hand mot den dragiga floppen. Ni som tycker att fold är rätt alternativ får gärna motivera detta och säga vad ni tycker jag har fel i.

 

Det som talar för en fold är isåfall att det är tidigt att chansa, dock får vi inte glömma faktumet att vi för 360 kan vinna en pot på nära 1000 och dessutom slå ut en spelare, vilket i varje fall jag är intresserad av när jag spelar sng's. Har vid ett otal tillfällen slagit ut fiskar på $11 sng's i händer som denna.

 

Men om han nu förlorar vet du då hur mkt han har kvar ? Och vet du att han kan tom busta ut helt om nån bakom callar med crap . kan inte 98 vara en intressant hand som nån tomte har limpat med ? eller 88 99 etc. finns så många händer som fiskar spelar med i sånna här situationer, helt sjukt . Hade gärna viljat ha dig vid mitt bord alla dagar i veckan om du tycker syn är korrekt med 2 spelare bakom. vrf chansa ens i tidiga lvls ? när det inte finns något värde förutom att busta rätt ut mot nån fisk. 99% av gångerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och istället för att komma med nonchalanta svar på allt (inte arnan), säg vad ni tycker är fel och hur ni hade agerat, istället för att bara vräka ur er "FOOOOLD" och inge mer, jag förklarar iaf varför jag skulle spelat som jag gjorde.

 

Arnan: Visst, finns säkert flera som limpar på 89. Skulle de då ha checkat deras 2 par träff på den farliga brädan? Knappast. Samma sak redovisade jag ang. om de träffat set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

karamole bets $30,

 

 

 

karamole betade endast $30 i en $180 pot. Det är ju löjligt dåligt om han försöker en tom steal. Han kan dock sitta på många olika händer. En sån bet på nivån kan innebära triss, 2par, toppar, stegdrag. Och sedan går shortstacken även all-in. Hero agerar här näst och har spelare efter sig plus en av dem som gjort en mkt skum bet.

 

Jag hade inte velat riskera utan hade foldat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om han nu förlorar vet du då hur mkt han har kvar ? Och vet du att han kan tom busta ut helt om nån bakom callar med crap . kan inte 98 vara en intressant hand som nån tomte har limpat med ? eller 88 99 etc. finns så många händer som fiskar spelar med i sånna här situationer, helt sjukt . Hade gärna viljat ha dig vid mitt bord alla dagar i veckan om du tycker syn är korrekt med 2 spelare bakom. vrf chansa ens i tidiga lvls ? när det inte finns något värde förutom att busta rätt ut mot nån fisk. 99% av gångerna

 

 

Menar du att vi bustar denna hand 99% av gångerna vi synar? Hänger inte med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

karamole betade endast $30 i en $180 pot. Det är ju löjligt dåligt om han försöker en tom steal. Han kan dock sitta på många olika händer. En sån bet på nivån kan innebära triss, 2par, toppar, stegdrag. Och sedan går shortstacken även all-in. Hero agerar här näst och har spelare efter sig plus en av dem som gjort en mkt skum bet.

 

Jag hade inte velat riskera utan hade foldat...

 

Mina erfarenheter från nivån är att 30 betyder 9x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

karamole betade endast $30 i en $180 pot. Det är ju löjligt dåligt om han försöker en tom steal. Han kan dock sitta på många olika händer. En sån bet på nivån kan innebära triss, 2par, toppar, stegdrag. Och sedan går shortstacken även all-in. Hero agerar här näst och har spelare efter sig plus en av dem som gjort en mkt skum bet.

 

Jag hade inte velat riskera utan hade foldat...

 

snarare så att det betyder vilket par som helst och han bettar för att par ska bettas och 30 är ju trots allt bara 30... Bah, känns inte som ett jättefel att varken syna eller folda här, beror lite på hur man tror ens edge är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...