Gå till innehåll

Hjältesyn eller dumt NL $10/20


Recommended Posts

Denna tråd ska ligga i highstake då det är dollar men posta den fel...

 

Fisken är megamaniac och spelar varje hand pre och överbetar var och varannan river, med både bluff och tom och par och nötter.

instasyn intstafold eller annat vad tycker du

Hans betsyn på floppen ger ingen info då det kan vara allt från 3 hög till gutshot och runner färg osv

 

 

Texas Hold'em $10-$20 NL

 

Seat 5: ($4,505.00 in chips)

Seat 6: fisk ($2,309.00 in chips)

Seat 7: ($1,980.00 in chips)

Seat 8: hero [ 3 of Spades,9 of Spades ] ($2,242.00 in chips)

Seat 10: ($3,633.00 in chips)

ANTES/BLINDS

posts blind ($10), hero posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

xfolds, x folds, fisk calls $20, xcalls $10, hero checks.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,9 of Clubs,4 of Spades ]

x checks, hero checks, fisk bets $100, x folds, hero bets $350, fisk calls $250.

 

TURN [board cards 6 of Spades,9 of Clubs,4 of Spades,10D ]

hero checks, fisk checks.

 

RIVER [board cards 6 of Spades,9 of Clubs,4 of Spades,10D,8 of Clubs ]

hero checks, fisk bets $1,500, hero calls $1,500.

 

 

Frågan är väl egentligen vad har andrapar nokicker för showdownvärde mot anytwo?

Alla kombinationer av händer som innehåller en 7:a eller en tia eller bättre slår mig, de andra slår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att han spelar alla kort likadant oavsett? Tveksamt om det går att resonera så.

 

Jag menar att den information jag fått ut hittils av hans spel visar på det. Detta är alltså en megafisk som inte vet mer om poker än en total nybörjare i kombinatin med total avsaknad av respekt för pengar.

Han är antingen jättefull eller jätterik.

 

Jag skulle gärna vänta på toppar eller bättre innan jag stackar av mot honom men tiden är knapp och de andra tre vid bordet vill också ha hans stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att han spelar alla kort likadant oavsett?

 

Jag menar att den information jag fått ut hittils av hans spel visar på det.

 

Kan väl knappast stämma, en viss logik borde det ju ändå finnas i hans spel. :-)

 

Men även om det inte gör det, om han kan ha precis vilken hand som helst här och om det är lika stor sannolikhet för alla händer, så har du inte mer än 57% equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl knappast stämma, en viss logik borde det ju ändå finnas i hans spel. :-)

 

Men även om det inte gör det, om han kan ha precis vilken hand som helst här och om det är lika stor sannolikhet för alla händer, så har du inte mer än 57% equity.

 

hur räknade du ut det?... jag måste väl ha bra mycket mer än 57% equity mot ALLA händer. är ju knappast så att en random hand träfar andrapar eller bättre 43% av gångerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur räknade du ut det?... jag måste väl ha bra mycket mer än 57% equity mot ALLA händer. är ju knappast så att en random hand träfar andrapar eller bättre 43% av gångerna

 

Jag använde Pokerstove och satte din hand på river mot Fi med 100-procentig range.

 

Du kanske inte har Pokerstove? Det finns att ladda ner gratis och är väldigt användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo tack..... förhastade mig lite....

Men din slutsats som du fått fram av pokerstove är ju helt fel.

 

Min equity är som du sa 57% mot randomhand. Vilket är bra mycket mer än de

40% av gångerna som jag behöver vinna för att göra en korrekt syn.

 

1500/(1500+pot(760)+hansbet(1500))

 

Och ja det kanske finns en viss logik i hans spel, och det är dock lika stor chans att logiken är så att han överbet bluffar tom oftare än han överbet värdebetar. Men det är jag inte tillräckligt säker på för att kunna använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är ju att han fått för sig att slowspela stegen när den satt... :)

 

känns som de borde komam bättre tillfällen än detta att ta denna snubbe.

 

komma bättre tillfällen är som vanligt ointressant när det blir sjukt brottom att ta en megamaniacs pengar när han får för sig att skotta, då tre andra hungriga hajar vill äta samma godbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo tack..... förhastade mig lite....

Men din slutsats som du fått fram av pokerstove är ju helt fel.

 

Min equity är som du sa 57% mot randomhand. Vilket är bra mycket mer än de

40% av gångerna som jag behöver vinna för att göra en korrekt syn.

 

1500/(1500+pot(760)+hansbet(1500))

 

Och ja det kanske finns en viss logik i hans spel, och det är dock lika stor chans att logiken är så att han överbet bluffar tom oftare än han överbet värdebetar. Men det är jag inte tillräckligt säker på för att kunna använda.

 

Min slutsats? Jag informerade bara om vilken equity du har. Om du därefter antar felaktigt att jag har tänkt på ett visst sätt så är det ju du som drar fel slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...