Pedroboy Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Denna tråd ska ligga i highstake då det är dollar men posta den fel... Fisken är megamaniac och spelar varje hand pre och överbetar var och varannan river, med både bluff och tom och par och nötter. instasyn intstafold eller annat vad tycker du Hans betsyn på floppen ger ingen info då det kan vara allt från 3 hög till gutshot och runner färg osv Texas Hold'em $10-$20 NL Seat 5: ($4,505.00 in chips) Seat 6: fisk ($2,309.00 in chips) Seat 7: ($1,980.00 in chips) Seat 8: hero [ , ] ($2,242.00 in chips) Seat 10: ($3,633.00 in chips) ANTES/BLINDS posts blind ($10), hero posts blind ($20). PRE-FLOP xfolds, x folds, fisk calls $20, xcalls $10, hero checks. FLOP [board cards ,, ] x checks, hero checks, fisk bets $100, x folds, hero bets $350, fisk calls $250. TURN [board cards ,,,10D ] hero checks, fisk checks. RIVER [board cards ,,,10D, ] hero checks, fisk bets $1,500, hero calls $1,500. Frågan är väl egentligen vad har andrapar nokicker för showdownvärde mot anytwo? Alla kombinationer av händer som innehåller en 7:a eller en tia eller bättre slår mig, de andra slår jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Låt Mig Gissa, Du Synade Och Vann? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QuantumSatis Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Instafold. Fisken limpar först in OTB, hans range där borde bestå av låga kort till klart största delen. Det är troligt att han har träffat brädan och han värdebetar. Har svårt att se honom sitta med KQ eller A2 här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 idiot syn enligt mej.men grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cG_ Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 "Hjältesyn eller dumt NL $10/20?" skulle vilja säga en dum syn, men ibland funkar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 dumt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 30 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Frågan är väl egentligen vad har andrapar nokicker för showdownvärde mot anytwo? Alla kombinationer av händer som innehåller en 7:a eller en tia eller bättre slår mig, de andra slår jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Frågan är väl egentligen vad har andrapar nokicker för showdownvärde mot anytwo?Alla kombinationer av händer som innehåller en 7:a eller en tia eller bättre slår mig, de andra slår jag. Du menar alltså att han spelar alla kort likadant oavsett? Tveksamt om det går att resonera så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 30 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Du menar alltså att han spelar alla kort likadant oavsett? Tveksamt om det går att resonera så. Jag menar att den information jag fått ut hittils av hans spel visar på det. Detta är alltså en megafisk som inte vet mer om poker än en total nybörjare i kombinatin med total avsaknad av respekt för pengar. Han är antingen jättefull eller jätterik. Jag skulle gärna vänta på toppar eller bättre innan jag stackar av mot honom men tiden är knapp och de andra tre vid bordet vill också ha hans stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 dål Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
acidboy Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Risken är ju att han fått för sig att slowspela stegen när den satt... känns som de borde komam bättre tillfällen än detta att ta denna snubbe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QuantumSatis Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Du menar alltså att han spelar alla kort likadant oavsett? Jag menar att den information jag fått ut hittils av hans spel visar på det. Kan väl knappast stämma, en viss logik borde det ju ändå finnas i hans spel. Men även om det inte gör det, om han kan ha precis vilken hand som helst här och om det är lika stor sannolikhet för alla händer, så har du inte mer än 57% equity. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Eh oh el. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 vad är skillnaden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Kan väl knappast stämma, en viss logik borde det ju ändå finnas i hans spel. Men även om det inte gör det, om han kan ha precis vilken hand som helst här och om det är lika stor sannolikhet för alla händer, så har du inte mer än 57% equity. hur räknade du ut det?... jag måste väl ha bra mycket mer än 57% equity mot ALLA händer. är ju knappast så att en random hand träfar andrapar eller bättre 43% av gångerna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QuantumSatis Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 hur räknade du ut det?... jag måste väl ha bra mycket mer än 57% equity mot ALLA händer. är ju knappast så att en random hand träfar andrapar eller bättre 43% av gångerna Jag använde Pokerstove och satte din hand på river mot Fi med 100-procentig range. Du kanske inte har Pokerstove? Det finns att ladda ner gratis och är väldigt användbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Mjo tack..... förhastade mig lite.... Men din slutsats som du fått fram av pokerstove är ju helt fel. Min equity är som du sa 57% mot randomhand. Vilket är bra mycket mer än de 40% av gångerna som jag behöver vinna för att göra en korrekt syn. 1500/(1500+pot(760)+hansbet(1500)) Och ja det kanske finns en viss logik i hans spel, och det är dock lika stor chans att logiken är så att han överbet bluffar tom oftare än han överbet värdebetar. Men det är jag inte tillräckligt säker på för att kunna använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pold Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 jag röstar på hjälte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Risken är ju att han fått för sig att slowspela stegen när den satt... känns som de borde komam bättre tillfällen än detta att ta denna snubbe. komma bättre tillfällen är som vanligt ointressant när det blir sjukt brottom att ta en megamaniacs pengar när han får för sig att skotta, då tre andra hungriga hajar vill äta samma godbit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QuantumSatis Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Mjo tack..... förhastade mig lite.... Men din slutsats som du fått fram av pokerstove är ju helt fel. Min equity är som du sa 57% mot randomhand. Vilket är bra mycket mer än de 40% av gångerna som jag behöver vinna för att göra en korrekt syn. 1500/(1500+pot(760)+hansbet(1500)) Och ja det kanske finns en viss logik i hans spel, och det är dock lika stor chans att logiken är så att han överbet bluffar tom oftare än han överbet värdebetar. Men det är jag inte tillräckligt säker på för att kunna använda. Min slutsats? Jag informerade bara om vilken equity du har. Om du därefter antar felaktigt att jag har tänkt på ett visst sätt så är det ju du som drar fel slutsats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Alltså försöker ni slå världsrekord i idioti eller tycker ni bara om att få intet ont anande folks ögon att blöda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Alltså försöker ni slå världsrekord i idioti eller tycker ni bara om att få intet ont anande folks ögon att blöda? vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Sluta med att jag synade och fi hade 37o för segen så jag torskade handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Jag skulle gått "All-In!" Jag brukar göra det Mvh erik87 från gretkos konto Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Jag skulle gått "All-In!" Jag brukar göra det Mvh erik87 från gretkos konto håller med angpående riverspeloet.. all in där. Brukar spela aggressivt. speciellt på fyllan. hehehhehehehehehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts