Vegas2006 Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 tänkte ut o resa en sväng o har hört mycke gott om melatonin mot jetlag. i underbara sverige är det förstås receptbelagt (antar att det var för hemskt med läkemedel i princip utan biverkningar). Hur vet man vilket internetapotek som går att lita på? verkar ju finnas hur många som helst. Citera
Weedobooty Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 Jag tror inte du slipper jetlag med piller. Citera
Appel Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 Det skulle KLART förvåna mig om svenska apoteket förbjuder en produkt för att det "i PRINCIP inte har ngr biverkningar". Kan komma på klart många flera anledningar till att den förbjuds. Så som inte tillräckligt aktiv, för många odokumenterade möjliga biverkningar osv. Jag är övertygad om att det bästa sättet att slippa så mkt som möjligt att jetlaggen är att vara i hyffsad form innan och efter flygningen, samt att se till att äta ordentligt och nyttigt. Och som mera svar på din fråga: Osäker på om det ens finns ngt helt seriöst internetapotek, eftersom de inte har ngt ansvar för vad som de säljer igentligen. Citera
PinkFloyd Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 någon som prövat melatonin och kan säga om det funkar? alltså så att du kan sänka dig själv mitt på dagen under en flygresa när du inte är ett dugg trött t ex. Citera
worim Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 bra tajming, senaste numret av läkartidningen hade en ledare om internetapotek. kanske inte infon du sökte, men kan vara intressant läsning Citera
PinkFloyd Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 bra tajming, senaste numret av läkartidningen hade en ledare om internetapotek. kanske inte infon du sökte, men kan vara intressant läsning låt folk göra som de vill! hoppas vi på va? Citera
Torsus Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 låt folk göra som de vill! hoppas vi på va? Ja, men du vet väl att vi svenskar alltid har omyndighetsförklarats av politiker och myndigheter.... Alkoholpolitiken är ett annat välkänt fenomen... Och svenska spels mantra...:"det är bara hos oss du kan spela säkert och tryggt, utan att bli spelberoende..." Citera
Othello Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Jag kommer stänga den här diskussionen, och jag skall förklara varför. Egentligen skulle jag vilja kunna ha diskussionen då det till viss del är "bra att ha"-info om man nu någon gång skulle behöva få tag på en medicin (ok, och det betyder inte att jag rekommenderar att alla leker husläkare och börjar medicinera sig själva). Dock, vissa mediciner på internetapotek är narkotikaklassade och vi kan helt enkelt inte låta tråden vara kvar då någon säkert skulle kunna få för sig att vi medverkar till försäljning av droger, etc. Faktum är att t o m Flashback hade förbud mot länkar till dessa tidigare. Jag tror också att det är ett bättre forum för att diskutera detta, så jag får hänvisa dit. Citera
Recommended Posts