Gå till innehåll

Swizzor?


Odrike

Recommended Posts

Samma här, trots att jag ignorerar får jag felmeddelande:

 

Unable to get latest software version from server

Error code -2/-67

 

Men "gamla" versionen före uppdateringen går inte heller att använda...:-(

 

Nån med samma problem? (Har Windows Vista - kan det ha nåt med saken att göra?)

 

Kolla så att du inte har PokerStars.exe i "Virus Vault" (karantän?).

Jag fick återställa den filen innan jag fick PokerStars att fungera igen.

Fick samma felmedelanden som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det här problemet beror på en nylig (men nu gammal) uppdatering i AVG's antivirusdefinitioner. Detta resulterade i att AVG-programmets "Resident Shield"-del felaktigt identifierade delar av PokerStars programvara och uppdateringsprocess som infekterad med hotet "Downloader.Swizzor".

 

Detta var ett falskalarm, och AVG har nu uppdaterat deras definitioner för att lösa detta problemet. Följ stegen nedan för att försäkra er om att ni har den senaste versionen:

 

1) Välj Start -> Alla Program -> AVG 7.5 -> AVG Control Center, eller dubbelklicka på AVG-ikonen vid klockan (nere till höger på skärmen). AVG Control Center kommer då att öppnas.

 

2) Klicka "Check for Updates". Uppdateringsfönstret öppnas. Välj och installera alla tillgängliga uppdateringar - ni kan behöva upprepa proceduren för att ladda ner samtliga.

 

Vi ber om ursäkt för de problem som det här ställde till för er, även om det var bortom vår kontroll. PokerStars skulle aldrig göra något som avsiktligt skulle skada era datorer. Vi kan försäkra er om att det inte finns någon skadlig programvara i PokerStars mjukvara.

 

Liknande falskalarm är faktiskt relativt vanliga; ni kan läsa mer om dem här:

 

http://www.theregister.co.uk/2007/08/31/avg_adobe_false_update/

 

http://www.google.com/search?hl=en&q=AVG+false+alarm&btnG=Search

 

Om det här problemet ledde till att du missade en turnering som du var registrerad för, skriv till oss med ämnesraden "REFUND: Tournament #XXXXXXXX". Vänligen notera att det kan ta oss ett litet tag att se över din begäran, så vi uppskattar ditt tålamod under tiden.

 

Hör av er om ni har några frågor.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...