Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ska köpa en ny dator, en billig jävel för att bara spela poker med. Kan man koppla in två skärmar på detta grafikkort? "Intel GMA 3000, upp till 256 MB"

de där är väl integrerat grafikort? kanske kika på moderkortet om det finns fler än 1 uttag för skärm...

• 3 weeks later...
Postad

Så om jag har både en VGA-utgång och DVI-utgång på min laptop kan jag koppla in två externa skärmar?

Grafikkortet heter f ö ATI Mobility Radeon X1400, 256 Mb.

Jag kör en extern skärm nu via DVI-utgången men börjar bli dags att utöka med ytterligare en skärm.

Postad

skulle tippa du får leta info på laptoppens support site/manual? vågar inte lova.

sådär står de om min stationära Asus M2A-VM med integrerat ATI X1250

Integrated ATI Radeon X1250-based graphics

Maximum shared memory of 1024 MB

Supports DVI-D with max. resolution 2560x1600 (@ 60Hz)

(It may not display 1080p smoothly when playing HD DVD and Blu-ray Disc due to current version player limit)

Supports RGB with max. resolution 2048 x 1536 (@85Hz)

Dual VGA output support: RGB & DVI

Note: DVI-D can not be converted to output RGB Signal to CRT.

se om du kan hitta nåt om dual vga info om din laptopp

Postad
Jag har haft Radeon X1(2?)00`. och den är jag så gott som helst säker på att den inte gick att ha 2st externa monitors utan xtra kort.

jag är skeptiskt att överhuvudtaget nån stöder 2 externa på laptopp ja... men vågar inte säga säkert..(iaf inte så du får 3 olika bilder på alla 3 skärmarna)

med den där ska de väl gå även med laptopps:

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/products/dh2go/home.php

Postad
skulle tippa du får leta info på laptoppens support site/manual? vågar inte lova.

se om du kan hitta nåt om dual vga info om din laptopp

Jo jag har mailat Dells tekniska support nu så imorgon borde jag ha fått svar.

Hittat inget om Dual VGA i någon beskrivning men jag har både en DVI- och en VGA-utgång på bildskärmskortet. Har använt båda, men aldrig samtidigt.