Stenulf Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 En okänd fi i tidig pos bettar 7xbb, all foldar till mig på knappen som har AQs. Jag bestämmer mig för att inte höja utan bara syna då jag inte vill göra potten onödigt stor mot hans okända range. Dessutom måste jag folda om han 4-bettar. Både sitter med ca 100bb. Floppen kommer Kh 7h 2s. fi bettar 12kr och jag raisar till 29kr för att vinna potten där eller fåreda på om han är stark. Fi synar så jag lutar mot att han har AK eller KQ men kanske även nåt i stil med TT. Turn kommer 8r och fi checkar. Ska jag betta ut för att försöka sno potten eller checka bakom för ett gratiskort? Vad brukar ni tänka på i de här situationerna då man semi-bluffat men ej träffar turn/river? På de här nivåerna kan jag inte säga om fi mjölkar eller är skraj med sin check. Hur mkt ska jag betta om jag ska försöka sno potten på 73,50 och sitter med 64 kr kvar. Ca 35 kr? Pusha? 20 kr för att se ut att mjölka? Citera
aspelin Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Ta ett gratiskort, det är inte lätt att få bort någon som investerat 36kr i potten på 0.5/1. Citera
strater Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 checka bakom utan read... han foldar nog inte mycket som du slår Citera
Stenulf Postad 25 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2008 Sant. Jag checkade och fi betta 1 kr på nåt ofarligt riverkort med JJ. Tycker ni micro-grindare att det är värt att raisa flop överhuvudtaget i dessa lägen? Brukar göra det för man får nästan aldrig en re-raisa hur stark fi än är. Är han tom så foldar han om det inte är superfisken man möter. Citera
Recommended Posts