Gå till innehåll

Marzze glider runt på 2.5-5 och SvS


Marzze

Recommended Posts

Hej

Jag är 27 år och bosatt i västra Sverige med min sambo och lilla dotter.

Jag ska skriva ner lite noteringar om mina skottningsförsök på SS.

Jag har spelat poker i 5 år men inte seriöst på 2 år.

 

Jag satte in en hundring på SS i början av november bara för att se om jag gillade sidan. Jag gick in med 40 kr på 1kr borden första dagarna och ökade snabbt "rullen" så jag kunde gå in med fulla inköp på 1 kr borden. Nu har jag spelat upp rullen till 12000 på synglada SS och tar ut 5000 av rullen.

 

Idag ligger rullen på 6100 kr och dessa kommer jag använda till att skotta med. Till att börja med kommer jag köra 2.5-5 med fulla inköp men får jag en kass start kommer jag spela med 100bb istället vilket är den stackstorleken som jag är van att spela sen tidigare.

Helt säkert kommer jag göra sporadiska skottningar på 5-10 och 10-20 med men ska försöka få upp rullen så jag har 5 inköp på 5-10 först.

 

Detta kan bli en otroligt kort dagbok med lite missflyt, men eftersom jag har ett välbetalt jobb så ser jag det här som en kul grej då jag varken har tid eller lust att grinda upp rullen på nanonivåer. Det finns ju otroligt

mycket dåliga spelare på SS och med dåliga menar jag lös-passiva synstationer. Mitt spel kommer vara ganska löst i position med mycket c-bet

men nästan inget 2-barrels och liknande i början eftersom jag av det lilla jag sett anser att fisken gärna synar ner till river om de börjat syna.

Min prognos för min karriär på SS är att jag kommer öka min rulle till 20 000 snabbt på 2.5-5 och lite 5-10 för att sedan skotta bort det på 10-20 men det återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då var första sessionen avslutad. plussar 3100 kr på 2.5-5 3 bord och är nöjd med mitt spel även om jag var lite nittig ibland.

Rullen ligger nu på 9200 exakt.

Märktes tydligt att det var lönehelg då det var fantastiskt löst.

 

Tack så mycket för lyckönskningarna, vi får se hur länge det håller.. :)

Mitt nick är hemligt än så länge och har inte bestämt mig hur mycket EV- det är att avslöja det då alla SS hajar kommer jaga mig friskt så fort de ser mig..

Gött med en bra start iaf men kunde inte bli mycket annat när folk är villiga att betala 200bb bara för att se vad man har.

Blir möjligtvis en session till om ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort session i morse som gick bra. Spelar alldeles för löst egentligen men det kompenseras med att jag får så bra betalt de gånger jag träffar.

Plussade iaf 1900 den sessionen så rullen hamnade på 10500.

Spelar lite nu igen under tiden som vår lilla tös sover. Just nu ligger jag väl 500 plus ungefär. Nu vaknar dottern med så jag slutar 600 plus ungefär...

11177 ligger rullen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt Joeduck. Var inte på mitt mest strålande humör igår och ber om ursäkt för det,,

Blev en kort session till igår och plussade några hundringar till så rullen ligger på 11600. Vet inte om det blir något spel idag men kör nog vidare på 2.5-5 ett tag till då jag hittils haft turen att hamna på samma bord med alla synstationsfiskar. Hoppas det håller i sig ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel igår och troligtvis inget spel idag heller eftersom jag kommer hem sent från jobbet.

Läste en intervju med Nebuchad där han berättade hur han klättrade i nivåer. Han hade ju sämre "bankrollmanagement" än mig till och med.

 

Intervjun: http://www.highstakesdb.com/forum/Topic8282-17-1.aspx

 

Läs även länken till twoplustwo som finns efter intervjun. Sjuka svängningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en intervju med Nebuchad där han berättade hur han klättrade i nivåer. Han hade ju sämre "bankrollmanagement" än mig till och med.

 

Intervjun: http://www.highstakesdb.com/forum/Topic8282-17-1.aspx

 

 

Det är just dessa solskenshistorier som gör att det kommer in så mycket stålar i pokern.

 

Bla. på skottförsök!

 

GL! Ska bli kul att följa.......;-)

 

Själv kryper jag den långa vägen just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...