Gå till innehåll

NETeller drar dubbelt belopp

Recommended Posts

Postad

Har under de senaste tre dagarna depositat in på en B2B-site via NETeller en gång per dag, jag har alltså satt in pengar på neteller vid tre olika tillfällen. Idag ser jag på nordea att det fattas en hel del pengar, och på kontoutdraget så står det att beloppen har dragits två gånger. Det står;

Kortköp NETELLER (UK) LTD belopp

Reservation Kortköp ungefär samma belopp men 3% mindre

Exakt så ser det ut vid alla tre insättningarna, har precis chattat med netellers live-support i en halvtimme och han confirmade med deras supervisor att beloppen bara hade dragits en gång. Är det någon som har koll på vad som har hänt med pengarna när det står "Reservation Kortköp"? Det blir banken first thing in the morning men nu sitter man ju ändå och är lite orolig.

EDIT: Kan tillägga att jag även satte in via credit card direkt in på en site och då drogs beloppet bara en gång. Så någonting med neteller är det definitivt.

Postad

Det är din bank som reserverat samma belopp. Dom kommer vara låsta i 5 arbetsdagar och sedan släppas fria igen. Konstigt och irriterande system men så fungerar det. Inte Netellers fel alltså.

Postad

jepp,detta är väldigt irriterande.. varit med om det själv flera gånger.

Ett tips: Sätt in det belopp på en gång du ska ha som spelkassa,sen har du bara pengarna på neteller och siterna.

När du satt in beloppet,och ser att dom reserverat så ring till banken och be dom häva/ta bort reservationen,så gör dom det på en gång,så slipper dina pengar vara låsta. Men att sätta in litegrann då och då suger fett när man har med NETeller att göra.

• 2 months later...
Postad

Har även jag fått två kortköp dragna från mitt konto men det ena gick till Neteller och det andra var en reservation till Netbank. Har nu fått reda på att Netbank tillhör Neteller. Undrar om din reservation oxå hette Netbank?