Gå till innehåll

Alternativ gambling med skill + luck på nätet?


roitto

Recommended Posts

Det underbara med poker är ju att det är ett skicklighetsspel i längden, men ett turspel på kort sikt.

 

Finns det andra former av gambling på nätet som bygger på skill + luck? (Och då menar jag inte typ Black Jack där man spelar mot huset, utan spel där men spelar mot varandra.)

 

Har hittat en del så kallade "skill games" siter, men jag har svårt att se gamblingvärdet i att spela t ex Dam eller Schack. Likaså kan det inte vara särskilt kul att satsa pengar på att spela actionspel mot folk som helt enkelt är bättre än en själv. Dessa siter har för övrigt ofta ett matchningssystem som gör att man får spela mot folk som är ungefär lika bra som en själv, vilket ju per automatik dödar all edge som man kan tänkas ha.

 

Nej det jag söker är andra gamblingspel på nätet med pokerns utsökta kombination av tur och skicklighet. Finns det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

backgammon är liknande poker, mycket kunskap, rutin och strategi men med ett slumpmoment. det har jag spelat rätt mycket på partygammon.

 

Just backgammon uppfattas väl mest som ett spel där när man nått ett viss mått av skicklighet har så liten edge att raken dödar all förtjänst?

 

Kan inte spelet själv men har fått sagt till mig att i många givna lägen finns det ett optimalt spel och att det är långt ifrån lika djupbottnat som tex poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just backgammon uppfattas väl mest som ett spel där när man nått ett viss mått av skicklighet har så liten edge att raken dödar all förtjänst?

 

Kan inte spelet själv men har fått sagt till mig att i många givna lägen finns det ett optimalt spel och att det är långt ifrån lika djupbottnat som tex poker.

 

Har själv bara spelat lite på skoj med kompisar.

 

Om det är lätt att spela optimalt, då är det ju kraftig bot-varning på detta.

 

Poker har ju just den finessen att det är spelteoretiskt helt omöjligt (än så länge iaf) att räkna ut den optimala spelstrategin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns monopolspel för riktiga pengar någonstans?

http://games.paddypower.com/index.php/Games/readMore/43

 

Jag har dock inte tagit reda på hur man spelar Monopol "optimalt" så för mig är det ungefär lika mycket skicklighetsspel som FL är för Softish.;-) Skämt åsido, jag har ingen aning om det går att spela för större summor, antagligen går det, men hur mycket edge en skicklig spelare har vet jag inte.

 

Här är tydligen någon som kan spela:

http://www.kenkoury.com/monopoly.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just backgammon uppfattas väl mest som ett spel där när man nått ett viss mått av skicklighet har så liten edge att raken dödar all förtjänst?

 

Kan inte spelet själv men har fått sagt till mig att i många givna lägen finns det ett optimalt spel och att det är långt ifrån lika djupbottnat som tex poker.

 

Fantastiskt att du kan ha en så grundad åsikt om ett spel du själv erkänner att du inte har en aning om. Inlägg som dina stimulerar inte till att svara på inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ehhh, kollade du länken ordentligt?

 

"Monopoly with Pass "GO" Bonus is the multi-line, multi-coin slot game that will give you a taste of the high life. Nine paylines means lots of chances at rich rewards. And with a bit of luck, you’ll qualify for either of the two brilliant bonuses: the Community Chest Instant Bonus or the Pass “GO” Bonus, where you can really cash in."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.kwari.com

 

ett skjut spel liknande battlefield och alla dem här spelen, den man satsar pengar.

du vinner pengar när du dödar och förlorar pengar när du blir dödat typ.

vet inte riktigt om det funkar än eller om det fortfarande är beta.

men verkar väldigt kul, dem har olika nivåer med satsningarna som i poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad detta spel heter men verkar grymt kul

 

Funkar som nlh när kort delas ut, man har BARA check och all-in att välja på förutom fold om FI går AI ...fi vinner alltså anten vid fold.

Detta väljs preflop - på flop - turn och river delas ut samtidigt så samma alternativ på river.

Anten är 1/10 av start stack.

 

 

Någon som har ett namn på spelet och om den finns att spela online?

 

 

EDIT: en kompis spelade detta i Italien på en skola. Han vet inte namnet men vi har spelat detta några gånger och det är riktigt kul med massa action. Man väljer inköp och får 10 chips var.

 

EDIT2: Kom på att korten slängs om båda checkar river och anten går tillbaka ...så ingen show-down !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.intrade.com är väl rätt mycket skicklighet. hört att adanthar på 2+2 gör en del pengar på det....

 

Sköna bets man kan göra där: "Bird Flu (H5N1) to be confirmed in the USA on/before 31 Mar 2008". :)

 

Annars gillar jag www.binbet.com där man kan betta på lite av varje med binära kurser, tex 80-20 innebär att man kan köpa för 20 och vinna 80, eller sälja för 80 och vinna 20. Bra volla där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...