Hoit Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Jag har nu slösat nog med tid för att kunna hitta inställningen för att stänga av funktionen "Sleep" i Windows 2000. Jag kör med ett logitech keyboard som har en knapp som heter "USER" som helt sonika sätter datorn i sleepmode. Denna knapp sitter jävligt taskigt till och jag råkar ständigt komma åt den. Lagom irriterande när man spelar spel. Nån som har någon aning om hur och var man stänger av funktionen sleep??? Detta är EJ en inställning i tangentbordet utan det är Windows som man ska stänga av den. Jag har inte alternativet "Do nothing" i Power Options/Advanced där funktionen finns. Även om jag är inloggad som admin. Citera
frekje Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Du missar inte helt enkelt att det heter "System standby"? I Power options ska du där välja "Never". http://www.lhup.edu/cca/sleep/sleep.htm Citera
Matfrid Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Jag har nu slösat nog med tid för att kunna hitta inställningen för att stänga av funktionen "Sleep" i Windows 2000. Jag kör med ett logitech keyboard som har en knapp som heter "USER" som helt sonika sätter datorn i sleepmode. Denna knapp sitter jävligt taskigt till och jag råkar ständigt komma åt den. Lagom irriterande när man spelar spel. Nån som har någon aning om hur och var man stänger av funktionen sleep??? Detta är EJ en inställning i tangentbordet utan det är Windows som man ska stänga av den. Jag har inte alternativet "Do nothing" i Power Options/Advanced där funktionen finns. Även om jag är inloggad som admin. Jag hade också ett sådant tangentbord, och det var väldigt frustrerande med USER knappen. Dessutom var det inte möjligt - med medföljande verktyg - att ställa om specialknapparna till andra funktioner. Microsoft Keyboard Layout Creator kan användas för att definiera om vanliga knappar, men jag tror inte det kan användas för specialknapparna. Två saker man kan göra dock: - ha sönder knappen (pilla loss/klistra/täck/annat sätt) - ladda inte drivrutinerna för alla onödiga specialknappar, utan ange att du har ett standard-tangentbord Citera
Hoit Postad 27 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2008 Du missar inte helt enkelt att det heter "System standby"? I Power options ska du där välja "Never". http://www.lhup.edu/cca/sleep/sleep.htm Det hjälper inte. Citera
Recommended Posts