MOffegrev Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Jävligt trött på italienarns positionsraises, kontrahöjer honom eftersom jag i princip vet att han har skräp. Min mening är att pengarna ska in på flop:en, eftersom jag rimligtvis borde leta mot vad jag sätter honom på. När han pushar är jag 100 på att det är ett färgdrag, så jag blixtsynar. Synpunkter på handen mottages varmt. Bordsplacering: MagicMeier sitter på stol 1 med $109.15. HansytheKing sitter på stol 2 med $100.00. Lt.Hawk sitter på stol 3 med $100.00. olkor1 sitter på stol 4 med $54.90. ILVINCITORE sitter på stol 5 med $115.95. Moffegrev sitter på stol 6 med $95.30. Lägga blindar: Knappen är vid stol 5. Moffegrev lägger den lilla blinden på $0.50. MagicMeier lägger den stora blinden på $1.00. Ge hålkorten: MagicMeier: -- -- Lt.Hawk: -- -- olkor1: -- -- ILVINCITORE: -- -- Moffegrev: Kd Ad Före floppen: Lt.Hawk lägger sig. olkor1 synar $1.00. ILVINCITORE höjer $4.50. Moffegrev höjer $12.00. MagicMeier synar $11.50. olkor1 lägger sig. ILVINCITORE synar $8.00. Floppen (8c Ah 4h): Moffegrev höjer $22.00. MagicMeier lägger sig. ILVINCITORE höjer $103.45. Moffegrev synar $60.80. Turnkortet (8c Ah 4h 6h 6c): Kortvisning: ILVINCITORE visar 8h 7h. ILVINCITORE har 4h 6h 7h 8h Ah: Flush Moffegrev visar Kd Ad. Moffegrev har 6h 6c Kd Ad Ah: Två par Pott - sammandrag: $20.65 går tillbaka till ILVINCITORE (ingen syn). Hela potten: $204.10 ILVINCITORE vinner $202.10. Husprovision: $2.00 Citera
Snusarn Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Antagligen MagicMeier som är åsnan. Du spelar rätt, han spelar rätt. Citera
eurythmech Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Vad jag kan se så var det inte italienaren som postade tråden. Tror alltså att åsnan är du. Citera
ampixo Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Du är inte en åsna för att du stoppar in med AK där. Du är en åsna för att du "är 100 på att han har färgdrag och synar" däremot. Citera
MOffegrev Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 Du är inte en åsna för att du stoppar in med AK där. Du är en åsna för att du "är 100 på att han har färgdrag och synar" däremot. Menar du att jag skulle ha vikt handen om jag vetat att han hade ett färgdrag? Citera
strater Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 höj mer pre, så du får bli åsnan för den kassa höjningen (plus kommentaren om färgdrag) bah, efter lilla re-raisen pre och dessutom en som synar i mitten spelar handen sig själv, han gör iaf inget fel "Sjukt tiltad på att bli överkörd konstant av italienarns positionsraises, kontrahöjer honom eftersom jag har en monster hand och endast reraisar med dessa och har helt fel i min read att han i princip har skräp." fyp too Citera
ampixo Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Menar du att jag skulle ha vikt handen om jag vetat att han hade ett färgdrag? Nej jag menar att du inte kan "Vara 100" på att någon har ett färgdrag. En spelares range är aldrig BARA ett färgdrag. Sluta sätta folk på specifika händer Raisen pre är för övrigt inte alls för liten, visst du kan säga 14-16 istället för 12 men knappast något stort misstag Citera
Joeduck Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Om han kan sätta han på antingen ett färdrag eller en hand som slår honom är det i mina enkla huvudräkningar en fold, men det var kanske inte så OP menade? (vi tar bort fiskreaden för enkelhetens skull samt ökar stackarna lite) Citera
QuantumSatis Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Du bör höja absolut minst 3 gånger italienarens raise preflop, vilket blir 13,5, men eftersom det ligger en extra BB, limparen, i potten plus att du är ur position bör du lägga till lite så 16-18 är bättre. Visst skriker hans push färgdrag och du gör ju rätt i att syna, men visst, du kan inte vara 100. Citera
ampixo Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Folda? Vad pratar ni om grabbar!? Citera
freso Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Klart du måste lägga dig om fi har färgdrag. Du kan ju bli utdragen! Vad han menar är nog att om fi sitter på färgdrag 50% av gångerna och set 50% av gångerna ska det foldas. Nu vet jag inte om det stämmer och orkar inte kolla. Blä blä blä! Citera
QuantumSatis Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Klart du måste lägga dig om klockan är 2.04. Du kan ju bli trött! fyp Citera
ampixo Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Klart du måste lägga dig om fi har färgdrag. Du kan ju bli utdragen! Vad han menar är nog att om fi sitter på färgdrag 50% av gångerna och set 50% av gångerna ska det foldas. Nu vet jag inte om det stämmer och orkar inte kolla. Blä blä blä! Vi möter en fi som OP kallar för slaskig och ni vill ge honom en range som består av bara färgdrag och set?? Grabbar...ni vet sargen..det är dags att släppa den. Citera
freso Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Vi möter en fi som OP kallar för slaskig och ni vill ge honom en range som består av bara färgdrag och set?? Grabbar...ni vet sargen..det är dags att släppa den. Haha, jag vill INTE lägga den. Bara förklarade hur han tänkte. Citera
Tottyville Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Vi möter en fi som OP kallar för slaskig och ni vill ge honom en range som består av bara färgdrag och set?? Grabbar...ni vet sargen..det är dags att släppa den. . Citera
BillyBobs Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Gammalt italienskt ordspråk: 'om du måste fråga vem är åsna, så är det du som är åsna'. Beroende på tidigare spel etc, så finns det ju inte mycket som är fel från endera sidan i denna hand. U gamble, he gamle, one wins. Citera
Recommended Posts