Gå till innehåll

cash game varför problem


mceot

Recommended Posts

Hej

Jag undrar om någon har ett bra tips om hur man ska spela cach game

jag spelar mycket turneringar vilket går relativt bra däremot tycker jag att man blir uttdragen för ofta på cash game folk spelar ju på vad som helst och förr eller senare så blir man ut dragen ett EX spelade igår på 1/2 dollar satt på knappen höjde till 8 med A J fick syn av bb floppen kom 10 Q K gav mig stege inget färg drag bb check jag bet 16 bbsyn turn kom 9 jag bad att han hade en J och gick all in ca 145 han synade med K 9 river var givetvis en 9 så han fick kåk hur gör man för att överleva dessa bad beats jag kan ju inte vara den enda som är drabbad:cry: tycker inte att man råkar ut lika ofta för sånt i turneringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela fler turneringar helt enkelt. Många turneringsproffs spelar både stora turneringar men även enbordsturneringar. Det är lite annorlunda kunskaper som behövs för att spela turneringar och kontantspel.

 

För att undvika att bad beats inte stör dig så gäller det för dig att spela på en nivå där du har råd att åka ut för bad beats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och förr eller senare så blir man ut dragen

 

Det är liksom svårt att undvika helt.... och jag tycker inte du behöver inte klaga över denna handen eller hur du spelade den. Du vinner ju den typ 9 av 10, och skulle ju knappast kunna spela den hårdare än du gör. Vad det beror på att du blir utdragen oftare i cash än i turneringar får någon som behärskar de båda svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa utdragningar sker även i turneringar, enbords och flerbords. Folk gillar att spela lottopoker med mediumhänder och litar till turen. Men det har du väl märkt antar jag.

 

Jag kör mest, SnG's och några billiga turneringar, testar ibland kontantspel men då jag verkligen 'suger' på denna variant så låterjag det vara för det mesta. En parentes i detta inlägg är att jag har lust att lägga av med detta spel efter igår, då lottospelarna hade julafton igår.... :evil:

 

Men efter ett uppehåll på några dagar sitter jag där igen...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är liksom svårt att undvika helt.... och jag tycker inte du behöver inte klaga över denna handen eller hur du spelade den. Du vinner ju den typ 9 av 10, och skulle ju knappast kunna spela den hårdare än du gör. Vad det beror på att du blir utdragen oftare i cash än i turneringar får någon som behärskar de båda svara på.

 

VA!? Aldrig hört talas som CG/MTT-riggen eller? Hallå liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur kan man klaga på utdragningar i cashgame som turrespelare sker ju flest utdragningar i turneringar vad jag menar är att shortstacks blir tvugna att gå all in med sämre händer mot en = utdragningar samt att folks stacks är med begränsade överhuvudtaget borde väl leda till mer synar av folk som ligger under osv.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag undrar om någon har ett bra tips om hur man ska spela cach game

jag spelar mycket turneringar vilket går relativt bra däremot tycker jag att man blir uttdragen för ofta på cash game folk spelar ju på vad som helst och förr eller senare så blir man ut dragen ett EX spelade igår på 1/2 dollar satt på knappen höjde till 8 med A J fick syn av bb floppen kom 10 Q K gav mig stege inget färg drag bb check jag bet 16 bbsyn turn kom 9 jag bad att han hade en J och gick all in ca 145 han synade med K 9 river var givetvis en 9 så han fick kåk hur gör man för att överleva dessa bad beats jag kan ju inte vara den enda som är drabbad:cry: tycker inte att man råkar ut lika ofta för sånt i turneringar

 

Köp in igen omedelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Hur gör man för att överleva dessa bad beats jag kan ju inte vara den enda som är drabbad:cry: tycker inte att man råkar ut lika ofta för sånt i turneringar

Vad har du spelat för turneringar egentligen? Jag blir nästan alltid utdragen genom sjuka badbeats och har ofta sett chipleaders ha ett konstant råflyt i all in situationer (varför har jättestackarna nästan alltid sådan tur?). En liten ynklig stackare kan ha suttit och foldat i timmar tills han äntligen får en tillräckligt spelbar hand för att ställa (QQ) och får syn av den kortsnittsbortskämde chipleadern med A2 som träffar ess på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...