FeteMelander Postad 5 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2008 Hatar livet just nu. Backat på svs, svintrött efter gymmet och nu ska jag iväg och träna fotboll. Mest av allt vill jag sova, men ja, måste ta ut mina aggresioner på de andra i laget. Ska ge igen för en hänsynslös glidtackling bakifrån som jag fick i förrgår! Resultat Svs: -193kr BR: 5663kr Dags för en MTT-klonk snart!!
FeteMelander Postad 6 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2008 Ohhh Pokerstars alltså, känns som man blir utdragen där jävligt ofta! Hursomhelst så lirade jag först lite cg på svs där jag plussade lite över 100, så jag reggade mig för en texas snabbis för 110, sprang rakt in i överpocket två händer i rad och det var tack och adjö för min del! På stars så reggade jag mig till lite allt möjligt, spelade två sit'n gos 45-manna, en vanlig 11$ sit'n go och en WSOP steg 1 där jag hamnade all-in pre-flop med AK vs AA..tufft läge. Spelade också en av aftonbladets turnernigar till EPT, men den var nästan omöjlig att spela, sicka tomtar där finns! Synar ju med allt möjligt pre, så där åkte jag på 122 plats. Kommer nog fortsätta spela satelliterna till WSOP trots jag inte har åldern inne för där är så fina pengar att hämta i steg 6! Så dagen slutar totalt på minus! Resultat Svs: +18kr, stars: -11,9$ BR Svs: 5681kr, Stars: 50,55$ 1/3: +449kr 2/3: -14kr 3/3: -366kr 4/3: +425kr 5/3: -193kr 6/3: +18kr, -11,9$ Sammanlagt Mars: +319kr, -11,9$ Börjar få lite ångest inför målen!
Wallstreet86 Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Ohhh Pokerstars alltså, känns som man blir utdragen där jävligt ofta! Hursomhelst så lirade jag först lite cg på svs där jag plussade lite över 100, så jag reggade mig för en texas snabbis för 110, sprang rakt in i överpocket två händer i rad och det var tack och adjö för min del! På stars så reggade jag mig till lite allt möjligt, spelade två sit'n gos 45-manna, en vanlig 11$ sit'n go och en WSOP steg 1 där jag hamnade all-in pre-flop med AK vs AA..tufft läge. Spelade också en av aftonbladets turnernigar till EPT, men den var nästan omöjlig att spela, sicka tomtar där finns! Synar ju med allt möjligt pre, så där åkte jag på 122 plats. Kommer nog fortsätta spela satelliterna till WSOP trots jag inte har åldern inne för där är så fina pengar att hämta i steg 6! Så dagen slutar totalt på minus! Resultat Svs: +18kr, stars: -11,9$ BR Svs: 5681kr, Stars: 50,55$ 1/3: +449kr 2/3: -14kr 3/3: -366kr 4/3: +425kr 5/3: -193kr 6/3: +18kr, -11,9$ Sammanlagt Mars: +319kr, -11,9$ Börjar få lite ångest inför målen! Har ej koll exakt på vad du har för mål, men att ha exakt bestämda mål i poker tycker jag personligen ej är jättebra då man lätt kan bli stressad osv om man ej tror man kommer nå dem. Bad beats och setups kan ha stor inverkan på ens BR för stunden och jag kan själv sitta och tänka "Din jävel, skulle varit plu s X mycket om ej du satte draget på river istället för ligga Y minus". Det enda man ska tänka på imo är hur man spelar just för tillfället och göra det bästa av alla situationer...Backar man en session ska man reda ut om man kan ändra på nåt och om backet mest berodde på setups/utdragningar är det bara att klappa sig på axeln och inse att OFTAST ligger man plus istället för minus en session med sådana händer. Hur hård är du på table selection förresten? gl med pokern!
deXmo2008 Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag håller med, är nog inte allt för bra att spela efter mål med bankrullen. Det är nog väldigt lätt att man spelar för att kunna uppnå målet precis som att vissa lirar när de är på tilten för att vinna tillbaka pengar de förlorat. Grymt intressant dagbok, ska följa den noga
VaNiaL Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Ohhh Pokerstars alltså, känns som man blir utdragen där jävligt ofta! Hursomhelst så lirade jag först lite cg på svs där jag plussade lite över 100, så jag reggade mig för en texas snabbis för 110, sprang rakt in i överpocket två händer i rad och det var tack och adjö för min del! På stars så reggade jag mig till lite allt möjligt, spelade två sit'n gos 45-manna, en vanlig 11$ sit'n go och en WSOP steg 1 där jag hamnade all-in pre-flop med AK vs AA..tufft läge. Spelade också en av aftonbladets turnernigar till EPT, men den var nästan omöjlig att spela, sicka tomtar där finns! Synar ju med allt möjligt pre, så där åkte jag på 122 plats. Kommer nog fortsätta spela satelliterna till WSOP trots jag inte har åldern inne för där är så fina pengar att hämta i steg 6! Så dagen slutar totalt på minus! Resultat Svs: +18kr, stars: -11,9$ BR Svs: 5681kr, Stars: 50,55$ 1/3: +449kr 2/3: -14kr 3/3: -366kr 4/3: +425kr 5/3: -193kr 6/3: +18kr, -11,9$ Sammanlagt Mars: +319kr, -11,9$ Börjar få lite ångest inför målen! Har du någon koll på vilka dagar aftonbladet kör freerolls till EPT?
FeteMelander Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2008 Har ej koll exakt på vad du har för mål, men att ha exakt bestämda mål i poker tycker jag personligen ej är jättebra då man lätt kan bli stressad osv om man ej tror man kommer nå dem. Bad beats och setups kan ha stor inverkan på ens BR för stunden och jag kan själv sitta och tänka "Din jävel, skulle varit plu s X mycket om ej du satte draget på river istället för ligga Y minus". Det enda man ska tänka på imo är hur man spelar just för tillfället och göra det bästa av alla situationer...Backar man en session ska man reda ut om man kan ändra på nåt och om backet mest berodde på setups/utdragningar är det bara att klappa sig på axeln och inse att OFTAST ligger man plus istället för minus en session med sådana händer.Hur hård är du på table selection förresten? gl med pokern! Det du skriver kan mycket väl stämma. Men samtidigt så är det lite blandat med hur mitt spel går, ibland så känner jag mig jävligt taggad och motiverad just för att jag har något att spela för, och ibland så känns det som att jag måste vinna händer för att kunna uppnå mina mål. Om jag märker jag påverkas mer negativt än positivt så kommer jag sluta vara så konkret med mina mål. Angående table selection så håller jag mig ifrån turbo-bord och bord där folk sitter med lite marker och så lirar jag 3 bord samtidigt. Thx! Grymt intressant dagbok, ska följa den noga Svinkul att höra, tack! Har du någon koll på vilka dagar aftonbladet kör freerolls till EPT? Nej faktiskt inte, men gå bara in på pokerstars och kolla gratisturneringar, tror att nästa är imorgon! Tror även det är den sista dom kör, men är inte helt säker.. För övrigt så har jag från att vara plus ett par hundringar backat till minus typ 200 efter två rejäla smällar. Kommer posta dom sen. Ska fortsätta nu och hoppas på en vändning. AA beställt!
FeteMelander Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2008 Rätt surt..onödig bet på river av mig dock. ***** Hand 625816091 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 mars 2008 14:57:53 Britta 37 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: redpeter (651.47) Plats 2: matta1 (10.20) Plats 3: BErk3 (116.39) Plats 4: Markus800 (170.48) Plats 5: melandino (909.67) melandino lägg LM 1.00 redpeter lägg SM 2.00 BErk3 lägg SM 2.00 ** Giv ** redpeter [N/A, N/A] matta1 [N/A, N/A] BErk3 [N/A, N/A] Markus800 [N/A, N/A] melandino [, ] *** Bet Runda 1 *** matta1 Lägg BErk3 Passa Markus800 Lägg melandino Höj till 8.00 redpeter Syna 8.00 BErk3 Lägg *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** melandino Satsa 12.00 redpeter Höj till 24.00 melandino Höj till 40.00 redpeter Syna 40.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** melandino Passa redpeter Satsa 32.00 melandino Höj till 80.00 redpeter Syna 80.00 *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** melandino Satsa 150.00 redpeter Syna 150.00 *** Showdown *** : Rake: 13.94 Totalpott: 544.06 redpeter [, ] Triss i treor Vinst: 544.06 matta1 Lägger mig Vinst: 0.00 BErk3 Lägger mig Vinst: 0.00 Markus800 Lägger mig Vinst: 0.00 melandino [, ] Två par, ess och kungar Vinst: 0.00 Fi har 3-bettat rätt friskt pre-flop senaste händerna. ***** Hand 625806297 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 mars 2008 14:45:47 Britta 12 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Fiiidji (85.69) Plats 2: enikus (87.82) Plats 3: melandino (297.96) Plats 4: DocKonga (370.13) Plats 5: t0on (533.74) enikus lägg LM 1.00 melandino lägg SM 2.00 ** Giv ** Fiiidji [N/A, N/A] enikus [N/A, N/A] melandino [, ] DocKonga [N/A, N/A] t0on [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** DocKonga Höj till 8.00 t0on Höj till 22.00 Fiiidji Lägg enikus Lägg melandino Syna 22.00 DocKonga Syna 22.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** melandino Satsa 35.00 DocKonga Lägg t0on Syna 35.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** melandino Satsa 60.00 t0on Syna 60.00 *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** melandino Passa t0on Passa *** Showdown *** : Rake: 6.42 Totalpott: 250.58 Fiiidji Lägger mig Vinst: 0.00 enikus Lägger mig Vinst: 0.00 melandino [, ] Två par, kungar och tvåor Vinst: 0.00 DocKonga Lägger mig Vinst: 0.00 t0on [, ] Två par, ess och tvåor Vinst: 250.58
FeteMelander Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2008 Torskade nyss med stege mot högre stege, orkar inte lägga upp nån HH på eländet. Stänger av för idag nu, är tiltad så det kommer bara gå ännu mer neråt. Får ta nya tag på söndag, tänker ta en paus på en dag. Känner att det kan gynna mig eftersom jag spelat många dagar i rad. Resultat Svs: -320kr BR 5361kr Kommer nog bli ett megaplus på söndag, vänta bara!
pokerb99andla Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Torskade nyss med stege mot högre stege, orkar inte lägga upp nån HH på eländet. Stänger av för idag nu, är tiltad så det kommer bara gå ännu mer neråt. Får ta nya tag på söndag, tänker ta en paus på en dag. Känner att det kan gynna mig eftersom jag spelat många dagar i rad. Resultat Svs: -320kr BR 5361kr Kommer nog bli ett megaplus på söndag, vänta bara! Helt rätt att ta ett par dagar av om du känner dig tiltad... lycka till på Söndag!
FeteMelander Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2008 Jag kommer nu ta ut att alla mina pengar utom 200 från svenska spels sida. Får va nog nu, är så jävla running-bad att jag nästan spyr. Kommer ta ut 4200, så nu har jag till min resa i sommar som var den första orsaken till att jag startade min dagbok. Har känt senaste tiden jag lirat att jag är rädd för att förlora och i sådana fall inte ha säkra pengar till resan i sommar. Tänker försöka bygga upp rullen igen från 0,5-1, pallar inte med skiten som det är nu. Låg minus och var lite arg, och så kommer den här handen. ***** Hand 628607161 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 mars 2008 21:17:23 Britta 12 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: ninjapuff (394.00) Plats 2: melandino (555.35) Plats 3: Nagement (345.14) Plats 4: EvilAlf (486.67) Plats 5: eliguy (115.77) melandino lägg LM 1.00 Nagement lägg SM 2.00 ** Giv ** ninjapuff [N/A, N/A] melandino [, ] Nagement [N/A, N/A] EvilAlf [N/A, N/A] eliguy [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** EvilAlf Syna 2.00 eliguy Syna 2.00 ninjapuff Lägg melandino Höj till 8.00 Nagement Lägg EvilAlf Syna 8.00 eliguy Lägg *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** melandino Satsa 12.00 EvilAlf Syna 12.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** melandino Satsa 18.00 EvilAlf Syna 18.00 *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** melandino Satsa 40.00 EvilAlf All-in 448.67 melandino Syna 448.67 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 962.34 ninjapuff Lägger mig Vinst: 0.00 melandino Lägger mig Vinst: 0.00 Nagement Lägger mig Vinst: 0.00 EvilAlf [, ] Kåk Vinst: 962.34 eliguy Lägger mig Vinst: 0.00 Sjuan kändes jävligt avlägsen då Fi var rätt så tajt med att syna pre-flop. Skiter i om det är "varians" eller jag som är dålig. Men ja, vill helt inte riskera de pengarna jag tjänat om jag nu är på väg mot en gulning. Beställde för övrigt Sklanskys två böcker idag. Resultat Minus typ en tusenlapp (tippning + spel de två senaste dagarna. Uttag svs typ 4200. BR Stars: 24,25$ Svs: 200kr
VaNiaL Postad 9 Mars , 2008 Rapport Postad 9 Mars , 2008 Tråkigt slut på en bra DB. motgångar får man leva med i Poker, annars kan man göra nått annat
Cleburne Postad 9 Mars , 2008 Rapport Postad 9 Mars , 2008 AK vs AA Jag vet hur det är att vara tiltad, men den där handen slaktade ni båda något oerhört. Din syn på rivern är Hall of Fame-dålig, och det vet du. Inte för att strö salt i såret eller nåt, man gör lätt idiotsaker när man är tiltad, men ändå...
FeteMelander Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2008 Tråkigt slut på en bra DB. motgångar får man leva med i Poker, annars kan man göra nått annat Naturligtvis får man tåla motgångar, men jag spelade för en resa, och de pengarna har jag tjänat ihop och tar ut. Ändrade mig nu även angående att behålla pengarna på svs. Tar ut mina sista 200 från svs och drar in dem på pokerstars och lirar där istället och har min rulle där. Dagboken fortsätter i samma tempo, men på en lite lägre nivå. Jag har naturligtvis inte gett upp pokern!
FeteMelander Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2008 Jag vet hur det är att vara tiltad, men den där handen slaktade ni båda något oerhört. Din syn på rivern är Hall of Fame-dålig, och det vet du. Inte för att strö salt i såret eller nåt, man gör lätt idiotsaker när man är tiltad, men ändå... Jo jag vet, det är även en bidragande orsak till att jag tar ut cashen då jag tiltar rent för lätt. Angående handen menar jag inte att jag tyder på att jag hade otur där, för jag spelar den dåligt. Tycker den rätt så bra sammanfattar mitt humör och mitt slaskspel jag sysslar med. Det är också ett problem jag har när jag lirar. Slaskar så jävla mycket. När jag väl skärper mig och verkligen spelar fokuserat plussar jag rätt friskt, men ja, jag vet inte varför jag har svårt för att koncentrera mig. Aja, nya tag som sagt. Det är inte över än!
FeteMelander Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2008 Känner inte suget att skriva dagbok för tillfället. När/om jag byggt upp min rulle så kanske jag startar en dagbok igen. Admin, lås tack! Gl y'all!
Spelgalen Postad 11 Mars , 2008 Rapport Postad 11 Mars , 2008 fräscht att man får en ayia napa resa för 4.2. ha det roligt där! GL med lir osv.
Recommended Posts