Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag lirar NL50/NL100 och plussar marginellt. Jag har vill bli en bättre spelare och har därför försökt se vilken min största svaghet är. Jag har kommit fram till att det jag behärskar sämst är det spelet på flopp med marginella händer.

Mina fråga är därför:

Om man synar preflop med en marginell hand t.ex. QJ och träffar top-par med antingen knekten eller damen, betar på sitt par och sedan får en re-raise mot sig, vad gör man? Jag råkar ut för detta ganska ofta och vet inte riktigt hur jag ska agera...

Postad
1. Syna inte preflop, raise/fold är oftast ett bättre alternativ.

2. Väldigt beroende på fi men ofta betyder det att ditt par inte duger. Fast som sagt, fel att säga det då det finns många Lagtards där ute.

Det knepiga är att folk synar höjningar före floppen med t ex Q8 suited så om du sitter med Q10 med damträff och får en höjning mot dig så kan det vara någon med sämre hand som testar vad han står och hoppas på din läggning. Poker är inte lätt ;)

Postad
1. Syna inte preflop, raise/fold är oftast ett bättre alternativ.

När jag skrev syna menade jag att jag synar en raise, alternativt själv höjer om ingen annan gjort det. Ursäkta att det blev lite otydligt.

Postad

Finns manga fler aspekter att vaga in, typ stackdjup och framforallt position. Synar du med OJ utan pos tycker ajg det ar fel att betta ut floppen utan dar synar jag ev contbett ist. Dels for potkontroll och for att se hur FI agerar pa turn. Aven ett bra satt att skapa varde i ditt toppar.