Gå till innehåll

Gå uppåt eller stay safe?


diazo

Recommended Posts

Snabb bakgrundsinfo: Spelar för närvarande 2.5/5 på svenska spel med poker som ända inkomst, månadsutgifterna ligger väll runt 15-25 000:- (Hyra+räkningar 5000 + mat inc. en hel del nöjen och shopping) Bankrullen är för närvarande på 32 000:-

 

Jag känner att jag absolut kontrollerar 5/10 (anser att jag är top 5% av spelarna där) men fegar gärna lite och spelar inte mitt normala hyperaggresiva spel - vilket är Loose/aggresive/aggresive. Tenderar istället att bli Semi-aggresive/aggresive där eftersom jag tycker potterna blir större (vilket är självklart såklart) Har varit uppe och spelat en del (circa 6000 händer) på 5/10 och ligger på 4.5BB/100h

 

Problemet är att jag på 2.5/5 ligger på lite över 11BB/100h med något under 30k händer spelade så jag gör ju så att säga "bättre" pengar på 2.5/5 - dels pga det lättare motståndet men dessutom för att jag känner mig mer bekväm där och kan spela mitt aggresiva spel.

 

 

Min fråga är då så att säga om jag borde ta steget upp och börja grinda 5/10 konstant eller om jag ska fortsätta bygga på 2.5/5 och skapa en större comfort level för 5/10 - Det ska tilläggas att jag absolut inte har några problem med att gå ner i stakes om det skulle svänga dåligt, jag är mer intresserad av om det är dags att kliva upp redan nu - har ju de 3000x+ BB's som krävs och jag känner att det skulle utveckla mitt spel en aning dessutom - förutsatt att jag kommer in i mitt eget spel igen, med vissa anpassningar för nivån förståss.

 

 

Alla förslag, påpekanden och kritik dessutom är välkommet.

 

Med vänliga hälsningar, HeroinHero på SvenskaSpel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet att ha en rulle på 32000kr, ha poker som ända inkomst och ha utgifter på drygt 20k i månaden. Rullen måse alltså öka med drygt 70% varje månad bara för att få allt att gå runt. Får du en dålig månad är du i stort sett gul. Jag skulle personligen hitta något annat att göra och ha pokern som en hobby tills rullen var minst det tiodubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var 3000big blinds då :)

 

Jag gillar inte att ha för mycket inne på rullen ifall något skulle hända, har en rejäl summa utanför men jag föredrar att den rör sig uppåt istället för neråt.

diazo.. känner du till en svs-spelare vars nick slutar på Kaggy? (minns ej hela). Förstår du vem jag menar och vad anser du om honom som spelare? Han tycks iallafall vara riktigt bra och lirar nog mest på 2/5. Jag mötte för övrigt även dig en stund igår men vill inte avslöja mitt nick :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, känner inte igen det rakt av om jag ska va ärlig :)

 

Ta ett steg i taget, känn lite på 5/10 då och då! Känns som om du har för lite händer för att säga att din bb/100 inte kommer stiga eller sjunka på någon av nivåerna.

 

Men spela några bord 5/10 när du känner att du spelar på topp, behöver ju knappast hända över en natt att du går upp. Ett/två bord av varje nivå?

Sätt undan en summa du går upp och spelar för oavsett hur det går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg badbet du räkade ut för igår, HeroinHero...set 8:or mot A9..sen runner runer...lol. satt på samma bord..mOSarDej nickar jag.

 

Hursohelst, jag ska strax upp på 5/10 på Svs oxå, men jag ska försöka game-selecta så bra som mjligt. Dvs skriva en lista på alla dåliga spelare på både 2.5/5 och 5/10, och helt enkelt spela på de bord där det sitter fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg badbet du räkade ut för igår, HeroinHero...set 8:or mot A9..sen runner runer...lol. satt på samma bord..mOSarDej nickar jag.

 

Hursohelst, jag ska strax upp på 5/10 på Svs oxå, men jag ska försöka game-selecta så bra som mjligt. Dvs skriva en lista på alla dåliga spelare på både 2.5/5 och 5/10, och helt enkelt spela på de bord där det sitter fisk.

 

haha ja den var vacker faktiskt. Men men det är ju sånt man får räkna med, gick helt okej tidigare på dagen iallafall så de blev ett litet plustecken iallafall, lycka till med 5/10 - du får hålla dig borta från mig då helt enkelt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jepp! nån som lirar 5/10 å 10/20 på SvS? är det samma sjukt dåliga nivå på spelarna där som på 2.5/5?

På 10/20 är min erfarenhet att blindstölder och aggressiviteten ökar väsentligt (har dock inte spelat mycket där). På 2/5 och 5/10 upplever jag att många "rädda" spelare grindar tight vilket gör att man kan vinna mycket genom rena stölder både före och efter floppen. Om man får en motreaktion så är det sällan fråga om bluff utan om nötterna så det är ju hyfsat lättläst. Min bedömning är att du nog tjänar mer på 5/10 där det inte finns lika många hajar som på 10/20. Faktum är att spelet på 25/50 brukar vara lugnare än på 10/20 (enligt min erfarenhet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
Det var 3000big blinds då :)

 

Jag gillar inte att ha för mycket inne på rullen ifall något skulle hända, har en rejäl summa utanför men jag föredrar att den rör sig uppåt istället för neråt.

 

"Rullen" är inte det du har på pokerkontot. "Rullen" är den del av dina nettotillgångar som inte är avsatta till något annat än spelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Rullen" är inte det du har på pokerkontot. "Rullen" är den del av dina nettotillgångar som inte är avsatta till något annat än spelandet.

 

Bara fegisar som inte spelar tills minsta lilla pryl är pantsatt. När du stängt ytterdörren och tittar dig omkring så ser du rullen. Är pengarna på pokerkontot och bankontot slut är man inte gul, bara lite "cash short"

 

/E.L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara fegisar som inte spelar tills minsta lilla pryl är pantsatt. När du stängt ytterdörren och tittar dig omkring så ser du rullen. Är pengarna på pokerkontot och bankontot slut är man inte gul, bara lite "cash short"

 

/E.L

 

+1, senast sålde jag bilen när de vart tomt på både pokerkontot och bankkontot, när allt man äger är sålt och man inte kan få sms lån / stake då e man gul.

 

samt en edit: snygg bump av Level såhär 3-4 år senare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...