Gå till innehåll

En spelmissbrukares väg mot frihet.


Myst

Recommended Posts

Tjena.

 

En orginell dagbok av en spelmissbrukare för spelmissbrukare + annat intresserat folk.

Vad är tanken bakom att starta en dagbok om spelmissbruk på ett pokerforum? Vart hittar man flest spelmissbrukare som inte tagit tag i sitt problem än? Här.

 

Jag + historia.

Jag är 20åring från Stockholmstrakten som spelat poker i närmare 4år. Det började med små summor på frirullar och hölls sig där tills jag fyllde 18år. Sen började insättningarna, först små summor sen större och större.

 

Efter mitt första sommarjobb hade tjänat ihop ungefär 17.000kr efter skatt varav 6000kr spelades bort på poker. Mycket för en 18åring.

 

Spelandet under vintern var inte mycket att skryta om inte mycket hände heller. Förlorade väl ett par tusingar hit eller dit.

 

Nästa sommar tjänade jag ännu mer pengar på mitt sommarjobb och denna gång rök mer än 50% av min lön på poker och det var då jag började inse att något inte stämde, man vann ju då och då men i slutändan så förlorade man alla vinster + lite till.

 

Det var efter denna sommar som jag skrev detta inlägg i spelberoende delen här på forumet. Det var den 26september 2006 och hade precis lovat jag aldrig mer skulle spela poker. 6 månader senare satt jag vid borden igen. Det gick bra i 3månader ungefär, sen förlorade jag mycket pengar, tog 5-6sms lån på de olika företagen som fanns och hade en skuld på 13.000kr. Som tur var skulle min mamma precis ta ett lån för en skatteskuld hon hade så hon tog 13.000kr extra i lån och gav till mig.

 

En månad senare hade jag spelat poker i ca 2veckor och plussat så mycket att jag låg + totalt på mitt pokerspelande. Hade till med med betalt tillbaka skulden till min mamma för pokerpengar. Sen hände det igen, jag gulade och det var inte lite pengar heller. Sen började jag ta smslån igen och nu sitter jag här med räkningar på 15.000kr med ungefär 8.000kr i handen. Som tur är har jag löst det någorlunda nu ekonomiskt och jag saknar "bara" 2.000kr. Det var nu mer än 1år och 4månader sedan jag startade tråden som jag skrev ett nytt inlägg i den, detta inlägg. Läs sedan från sida 3 och uppåt om ni vill veta mera om hur de gick.

 

Varför?

Jag skriver här för jag vill hjälpa samt varna er andra som tror ni ligger i farozonen för spelmissbruk. Ta och använd mig som ett exempel för hur de kan gå om ni inte slutar i tid. Dessutom tror jag att det kan hjälpa mig att hålla mig undan pokerspel samt motivera mig att spela ifall jag skriver. Skulle jag märka att jag blir sugen på att spela ifall jag läser andra dagböcker så försvinner jag från forumet. Men fram till dess så får ni gärna följa min resa till ett pokerfritt liv.

 

Jag hade varit pokerfri i 2dygn men visste att jag hade $6 på en sida om jag inte kunde få och jag vill bli av med dom så jag slapp tänka på dom. Sagt gjort, all in första handen i $6turre.

 

Pokerfri: 60min

 

- Myst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste två dygnen har jag verkligen upptäckt hur mycket tid pokern tar från mitt liv. Jag blir lätt irriterad och uttråkad över att inte ha något att göra. Jag sitter framför datorn och slösurfar och försöker hitta en jävla massa filmer och serier att följa, har blivit en 20tal filmer och 1-2 serier. Gick även ut igår med en polare för att glömma bort pokern. För det är när man sitter hemma och har tråkigt som man vill spela.

 

Det konstigaste? Att jag blir illamående av att bara tänka på poker och tycker att det är det tråkigaste som finns, men ändå kan jag komma på mig själv med att sätta in pengar på någon sida och spela bort dom. Varför gör man så? Handlar det bara om pengarna och inget annat? Förmodligen... poker är ju inte ens roligt.

 

5-6dagar sedan, in med 2000kr på SvS. Borta på 60min och jag log och skrattade medan jag spelade bort. Jag hade kul, för att jag snackade med en kille på bordet och donerade det mesta till han. Men pengarna tänkte jag inte ens på. Jag trodde aldrig att jag kunde bli såhär för något år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Text...

 

Är i EXAKT samma sits. Kan dock inte sluta. Har fått in det där tänket att jag är mycket bättre än vad resultaten visar. Livsfarligt. Jag är ändå inte så kräsen. Folk säger att, "Man lever bara en gång, gör något vettigt."

För mig är livet inget speciellt direkt. Först föds man, sen dör man. No big deal. Gambla eller inte, skit samma...lixom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om du är på kronisk tilt!

 

Har du aldrig varit intresserd av att utveckla ditt spel?

 

Spelar du bort 2lax på 60min antar jag att du inte satt på 0.50/1sek. Läs en pokerbok, prova det du läst på lågnivån, försök bygg på det du har, om du nu har sånt begär att spela!

 

 

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta varje gång jag läser den här typen av råd i en spelberoendetrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...