Gå till innehåll

Tiodom och Yesz skriver db igen

yesz

Vem KLONKAR 1st place först?  

56 medlemmar har röstat

1. 1. Vem KLONKAR 1st place först?

• Yesz
      25
    • Tiodom
      31

Recommended Posts

Sjukaste synen jag någonsin gjort :). Vet inte men satt han på busted färgdrag, när han blixtcallar min re-raise turn och instaställer river. Måste ju våga gå på vad jag tror.

** Game ID 1849017507 starting - 2008-02-02 22:20:09

** Mosegi [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- tiodom sitting in seat 1 with $165.79

- AlanAlda sitting in seat 2 with $140.81

- jonp sitting in seat 3 with $71.79

- poomaski sitting in seat 4 with $100.60

- SeiKreativ sitting in seat 5 with $94.50 [Dealer]

tiodom posted the small blind - $0.50

AlanAlda posted the big blind - $1.00

** Dealing card to tiodom: Ace of Hearts, 10 of Spades

jonp folded

poomaski folded

SeiKreativ folded

tiodom raised - $5.00

AlanAlda called - $5.00

** Dealing the flop: Queen of Hearts, 5 of Spades, 7 of Spades

tiodom bet - $7.00

AlanAlda called - $7.00

** Dealing the turn: Jack of Clubs

tiodom checked

AlanAlda bet - $18.00

tiodom raised - $45.00

AlanAlda called - $45.00

** Dealing the river: 5 of Clubs

tiodom checked

AlanAlda went all-in - $84.81

tiodom called - $84.81

AlanAlda shows: 9 of Diamonds, 8 of Diamonds

tiodom shows: Ace of Hearts, 10 of Spades

tiodom wins $280.62 from the main pot

End of game 1849017507

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 749
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte spelat så jätte mycket idag heller, men några händer blev det. Tar nog och lägger ut några imorgon.

Spelar en turnering och kommer att börja spela en till väldigt snart, hoppas på klonk =) annars blir resultatet några dollar upp!

Resultat

1/2 +$1033

2/2 +$77

BR: $7577

Länk till kommentar

BB/Hand

0.33

Det är mixat SH & HU-spel, är jag kass eller? läst att alla andra försöker typ ha 10-15 eller nått sånt. Dock är det bara över 11 000 händer så kanske det går att fixa till.

0.33bb/hand motsvarar 33bb/100händer som de flesta brukar skriva ut det, det är där man brukar ligga runt 10-15 om man e bra så om det är 0.33/hand så e det fett bra :)

sov sött vakna blött;-)

Länk till kommentar

Site bytet är nu avklarat, och kommer att börja spela redan idag. Eftersom jag inte har planer för att ta steget upp till NL200 än så kommer jag inte sätta in allt jag tog ut. Den nya rullen kommer att ligga på 4000 sköna $, känns som det kommer inte orsak några förändringar i mitt spel alls.

Satt upp mål ibörjan utav Feb jag kommer att ändra / lägga till lite där. Kommer säkert att märkas utav!

Ses vid borden

yesz

Länk till kommentar

Japp, antar att du sökte upp mig nu :) Fiskstämpel antar jag..., blev väldigt weaktight i potterna mot dig, planerade en del moves men tänkte sedan att om du backat tidigare idag så skulle du inte vara så sugen på att lägga bra händer så det blev... weaktight.

För lite fisk inne nu ändå och jag har ingen direkt edge mot regulars så får bli ett nytt försök lite senare.

Länk till kommentar

Japp, antar att du sökte upp mig nu :) Fiskstämpel antar jag..., blev väldigt weaktight i potterna mot dig, planerade en del moves men tänkte sedan att om du backat tidigare idag så skulle du inte vara så sugen på att lägga bra händer så det blev... weaktight.

För lite fisk inne nu ändå och jag har ingen direkt edge mot regulars så får bli ett nytt försök lite senare.

Nejdå! Sökte inte upp dig alls, blir ganska lätta att man söter på varandra då jag iaf lirar 9 bord. Nää, skulle nog inte lagt så mycket starka händer, men känns som jag springer in i floppat set eller AA varje gång jag har haft KK idag.. rätt jobbigt!

Länk till kommentar

Lyckades ta tillbaka den störata delen utav de bort spelade pengarna. Sedan tänkte jag att lite NL100 HU skulle vara trevligt. Och vem hitta man där om inte vårt eget HU proffs - rekop_x - men det är ju ett måste att ställa upp till match, dock vart jag överkörd som aldrig förr... GG

Börjar närma mig -10 inköp nu, blir nog en tunering sen är det färdi_lirat.

Länk till kommentar

Intressant! Posta lite mer händer dock :-) Sen får du gärna motivera din syn för nån hand sen när jag checkraisade dig all in på sista gatan och du synade med A9 på A88xx bräda :lol: Nej men skämt åsido, GL dude :-)

Nämen jag trodde jag hade AA :/ sen såg jag helt plötsligt att jag hade A-9, sjukt jobbigt blir att skaffa glasögon nu. Nämen om jag ska vara helt ärlig vet jag inte! Kändes som att du gjorde ett desperat försök att bluffa åt dig potten. Bästa spelet från min sida hade varit att checka ut rivern, som jag tänkte i första början.

Det kommer nog att komma upp lite åsne händer inom en snar framtid men +100k händer är jobbig att söka igenom känns det som.

Hur mycket brukar du lyckas rakea på en månad?

Länk till kommentar

Eftersom jag är lite osäker på rakebacken kommer jag att ta ett uppehåll hos prima tills jag vet att den stämmer. Så vad passar inte bättre än att besöka svenska spel då? inte vet jag. Såg att jag hade en slant där inne, mer än jag trodde så jag lär ge 2/5 ett försök!

Svenska spel,

BR: 11 000 kr

Länk till kommentar