Gå till innehåll

$750k A-Qs nära ITM


Recommended Posts

Jag och en kompis diskuterade en hand där vi hade lite olika åsiker.

Nu vill vi höra vad du tycker om handen!

 

Jag spelade FTPs $750k turnering för $216 och vi var 593 personer kvar.

Bara 585 st fick pengar där det minsta priset var ca $280.

 

På blindsnivån 500-1000-Ante 125 fick jag A-Qs ett steg före CO och hade 9800 i marker.

Alla la sig fram till mig och stackarna bakom mig hade alla 15k-30k och min image borde vara tight.

Vad borde jag ha gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid en push här...

 

Undantaget är om du kvalat in för 1$ och du har 10$ i rulle. Mao ska du spela korrekt poker, push. Betyder 200$ vansinnigt mycket för dig, fold. Men å andra sidan hade jag sålt min ticket om jag inte kan avvara 200$ för en push här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade en liknande på CO med 591 spelare kvar.. 6,5k i stacken blinds 500/1k. dom efter 14, 16 och BB 7k. Och jag dega in med 69s var ju ca 2,7k att sno och eftersom BB hade så lite kändes de som given push för han lär inte syna hela sin stack..

 

Så om man ska pusha med AQs på CO när man kan öka stacken med 25% vid ev. fold och säkert har bäst hand vid syn.. SVAR JA.

 

MEN om du anser att pengarna är jättestora och viktiga för dig och du verkligen verkligen vill ha pengarna så är de ju given fold.

 

Rätt spel turneringsriktigt är alltså att skicka in degen på CO med AQs MEN vill man ha pengarna så är de ju given fold för du kan 100% säkert folda dig ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid en push här...

 

Undantaget är om du kvalat in för 1$ och du har 10$ i rulle. Mao ska du spela korrekt poker, push. Betyder 200$ vansinnigt mycket för dig, fold. Men å andra sidan hade jag sålt min ticket om jag inte kan avvara 200$ för en push här.

 

tofastforme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta med larvkommentarer om att man alltid ska gå för vinst i MTTs. Det är klart som fan att man inte ska spela likadant på bubblor eller finalbord som annars, även om motståndarna skulle spela likadant.

 

Det naturliga målet är definitivt vinst i normala MTT-sammanhang, helt enkelt för att det i de flesta fall är samma sak som maximering av värde.

 

I speciella fall, framför allt med relativt platt prisstruktur, kan det dock givetvis innebära värdemaximering att inte gå för vinst. Dock knappast i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som känner att eftersom inköpet är på $200+ så borde personen i fråga varit med om en sån här situation ett antal gånger innan och således inte behöva rådfråga oss andra? Om trådskaparen inte håller med och säger "skillnaden här är ju att det är $750k!!!" så är svaret givet: Du spelar för "$750k!!!" och då är det push 11/10 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...