Gå till innehåll

The Well: POLD


Pold

Recommended Posts

Scenariot är som följer 6-manna NL cashgame

 

4 avarage spelare, du själv, och en jättesynstationfisk som limpar alla händer och synar ner ofta.. men han gör lite sjuka miniraisebluffar på flop och river ibland.

 

du och fisken har 150 bb var.

 

Vad väljer du AK off suit i en pot där fisken sitter på knappen och du i big blind

 

ELLER

 

AT suited där du sitter på knappen och fisken limpat

 

kort motivering krävs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu spelar jag inte mer än 20h-30h/månaden eftersom jag har komvux och flickvän att tänka på. Så jag spelar ihop en bonus på 500$ varje månad + 200-300 i rb och lägg därtill 6-10 inköp. Dessutom har jag haft grova utgifter i januari efter att spillt cola på datorn och köpt gymkort (inkl. serious mass), besiktning av bil, bensin blabla. Så jag ska försöka spela mer och leva snålt tills sommaren så ska jag nog kunna gå upp i nivå. Målet för i år är att spela nl200 och 400 som vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog tänkt att spela medans jag pluggar. Jag har inga planer på att spela poker på heltid, som proffs. Måste för det första utvecklas rejält plus att fisken successivt försvinner samtidigt som det tar en jävla massa tid och är väldigt osocialt. Hade en grind period mellan 20 aug - 20 sept där jag spelade sjukt mkt för att spela ihop fickpengar till thairesan som jag och 3 vänner precis varit ute på (slutet av okt till juletid). Därav erfarenheten att det suger att spela för mycket.

 

Så att ha poker som extra inkomstkälla vore ju perfekt, även om jag tror att pokern är död när jag är färdigutbildad, men man kan ju hoppas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, aja, jag erkänner. Det är jag som skrivit det, men historien är inte i närheten av sann. Har dragit iväg ett par sköna lögner på fb. Bland annat om att min mormor mördade min kusin (vilket bara var önsketänkande)

 

Jag låg helt enkelt med en tjej som hade sin period varpå jag fantiserade om att blodet kom från ett foster därav den stora kryddan i inlägget.

 

Som några skriver på fb, så ligger fostret formodligen i livmodern och jag har tyvärr inte utrustning att tränga in där.

 

Hahaha, men jävligt kul att ni luska fram det där :D:D

 

Edit: skämms lite nu

 

Det är alltså inte sant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...