Gå till innehåll

SvSp 5/10 - 4beta AAxx pf? Djupt!


jackbalsam

Recommended Posts

Fi är tight, kompetent och inte särskilt aggro. Typ första ggn jag sett han trebeta så han har en premiumhand garanterat. Om vi 4betar spelar vi postflop OOP med ~2.5 pottbets kvar.

 

Vad gör folk och vad är postfloplinjen?

 

5.00/10.00 Omaha (PL)

Eva 31 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: SB (957.27)

Plats 2: BB (304.88)

Plats 3: UTG (1660.24)

Plats 4: JAG (3416.80)

Plats 5: FI (2878.78)

SB lägg LM 5.00

BB lägg SM 10.00

 

** Giv **

JAG :4c::Ac::Ah::9d:

 

 

*** Bet Runda 1 ***

UTG Syna 10.00

JAG Höj till 45.00

FI Höj till 160.00

SB Lägg

BB Lägg

UTG Lägg

JAG ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är tight och kompetent så har han troligen en premium hand här. Vad har du för image?

 

Om du tror att han bara reraisar dig med AAxx så har du ju ett svårt problem Om du tror han ofta har andra koordinerade häner och ibland en bra KKxx så är ju push tänkbart annars så är ju syn bättre och se vad flopen ger.

 

Risken om han också har AAxx är att han har bättre sidokort än du och då ligger du inte så bra till.

 

Mot löst mostånd så skulle jag pusha in så mycket jag kan pre och hoppas på KKxx. Mot en tight spelare tror jag jag skulle välja syn och se flop men jag är inte säker på att det egentligen är en bra linje för om jag inte träffar hårt på flop sitter jag ju egentligen i samma dåliga sits om före flop och inte vet om han har KKxx eller AAxx med bättre sidokort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag räknar rätt kan du om du pottar om få in 750 av din stack. Vilket inte är tillräckligt stort för att inte ge han implicita odds. Man vill ju få in en tredjedel ca om man har AAxx och talar om för fi att det är det man har.

 

Å andra sidan om du är rätt säker på att han har AAxx kan du ju syna och själv få bra odds samt möjlighet att bluffa ut han ur potten. Tyvärr har du ju inte position på han vilket gör det svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du pottar så blir det potraise till 550, det tycker jag inte är tillräckligt när ni båda har såpass stora stackar.

 

Jag hade tagit syn för att sedan omvärdera efter flop..

 

Risken finns att han sitter på AAxx men om floppen visar 2 klöver och oparad bräda hade iaf jag kört stenhårt..

 

EDIT: Risken om vi pottar är att Fi pottar på K flop då vi nästan spelar med öppna kort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja skulle aldrig slå om där med en så ointressant aa hand när det antagligen bara kan vara aa när man gör sånt i detta game eller?

Du får in för lite deg för att visa upp din hand, ni har ju så mkt spel kvar i stackarna postflop att om degen åker in postflopp lär du sällan va favorit å hyfsat ofta ordentlig underdog, men hans hd som han spelar vidare med kommer vara tillräckligt bred för att du inte ska kunna passa postflop (förutom på uppenbart vidiga brädor men då kan du bli bortbluffad å andra sidan).

 

troligt e väl att han oxå har aa eftersom du inte sett honom göra såhär förut å då kan det ju inte va nån vinst att dega in då din är under average av aa händer. samtidigt blir det ju svårspelat postflopp oop mot en annan aa hand, men antagligen kan du psuha ut honom på en hel del floppar. Om han e tight, bra och rätt försiktig skulle jag beta rakt ut på flopp på nästan alla brädor (men det beror ju förståss på vad du brukar göra det med :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite kommentarer.

 

Vill förtydliga att jag inte sätter honom på AAxx 100% utan han kan ha annat också. Inte spelat så mkt med honom så att han aldrig 3betat betyder inte nödvändigtvis AAxx.

 

De flesta röstar på syn alltså. Synd att Hjort är borta annars hade han kommit in och sagt att allt utom 4bet är katastrof. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha-tomte analyserar:

 

Vår hand är väl otroligt svårspelad postflopp, vi vill väl ha set eller färgdrag här bara? Hur ligger oddsen till för random AAxx mot AAJT till exempel?

 

Alltså måste vara lite tjatig. Jag tror inte han har AA alltid. Jag tror tom att han har det jättesällan. Lägg till det faktum att han inte ens leder så stort ifall han har det så gör det att jag knappt tar hänsyn till det öht. Så sluta häng upp er på det. :)

 

Vill väl sätta honom på en HD höga par med bra sidokort och rundowns med någon suit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju inte räkna bort aa när nån tight gubbe trebetar.

sen håller jag fullt med dig om att det inte är mest intressanta i det här läget, men att ha med det högt upp i hans hd påverkar ju onekerligen postflopp spelet.

Dubbelpar och rundowns e väl de andra vanligaste varianterna i hans hd (ok för ett högt par med kopplade kort oxå;))

 

som tur är så passar det ju bäst med syn preflop mot nästan hela hans hd;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså måste vara lite tjatig. Jag tror inte han har AA alltid. Jag tror tom att han har det jättesällan. Lägg till det faktum att han inte ens leder så stort ifall han har det så gör det att jag knappt tar hänsyn till det öht. Så sluta häng upp er på det. :)

 

Vill väl sätta honom på en HD höga par med bra sidokort och rundowns med någon suit.

 

Det jag menade var att vi kommer att missa de flesta floppar, och då får vi ju svårt att spela handen. Är det inte då bättre att stoppa in så mycket som möjligt när vi har nötterna trots allt? Därför undrade jag hur kallt det var att få in allt mot AAKx.

 

Och kom ihåg att jag är här för att ställa frågor, inte ge svar. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Om jag räknar rätt kan du om du pottar om få in 750 av din stack.

Det gör du inte. Pott blir 505 (3x160+UTG+SB+BB).

Och nej, AAxx är verkligen inte en nödvändighet hos den till synes tajta spelaren. Händer som AKQQ och AKKQ double suited är bra alternativ. En syn är berättigad, precis som StepYaGameUpSon säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...