Gå till innehåll

Titan Poker skandal


A_X_R

Recommended Posts

De flesta siter som jag har spelat gor sa har,

De som ar kvar i turneringen delar pa 50% av prispotten, andra halvan av prispotten delas ut beroende pa hur mycket chips du har.

 

Jo, det känns som en standard. Dock undrar jag om det finns begränsningar i spelad tid för att detta ska gälla, i det här fallet hade en ganska kort tid gått.

 

Säg att en turnering avbryts efter 4 spelade minuter. En majoritet av spelarna har inte ens spelat en hand, men någon leder ändå - är det då rätt att han/hon får en större del av pengarna?

 

I det här fallet borde ju ett antal spelare redan ha blivit utslagna, så att bara få tillbaka startavgiften är ju ändå snålt. Fast det bör inte ha varit några större mängder utslagna personer.

 

Som "skandal" räknat hamnar detta i vilket fall som helst ganska långt ner i skandallistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidsgränsen brukar ofta ligga på 30 minuter.

Kollade lite på Titan men hittade inget om avbrutna turnerningar.

Är ju verkligen att ta i att kalla en avbruten turnering för skandal, nånting man springer på förr eller senare.

Titan skryter ju om "Bästa supporten för poker online" personligen skulle jag kalla den för en av de sämsta, åtminstone enligt mina egna upplevelser.

Förstår om du blir förbannad då turneringen avbröts, men ......

Du kommer med största sannolikhet att råka ut för samma sak igen. Det är nog nåt man får räkna med. Skulle det hända ofta på den sida man spelar på, så är det bara att ge upp sajten och ragga en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du refererar till "tredje plats efter en halvtimme" och menar att det ska säga något om personen ifråga kommer att hamna på ex FT så finner jag det skrattretande. Vem fan har inte vart rungood i början för att åka på ett par coinflips i mitten och åka ut långt innan pengarna?

 

Skrattretande? Det är väl självklart att man har större chans att hamna vid finalbord om man ligger 3:a efter en halvtimme än om man ligger 75:a. Vilken del har du svårt att förstå?

Varför spelar folk ens sin första halvtimme om det inte spelar någon roll vilken stack man har därefter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, det är ju hur som helst ruskigt ovanligt att de som är highstack efter en halvtimme finns med i pengarna några timmar senare. Givetvis så är ju förutsättningarna bättre med en hög stack tidigt, men det säger ju inget om slutresultatet.

Rimligtvis så borde det ha hänt någonting vid det här laget, intressant veta hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en liknande tunering på Party Poker som avbröts av samma skäl efter en dryg timme.Där fick jag ett e-post meddelande med beklagande plus att det delade upp prissumman procentuellt efter placeringarna just då.Självklart kan man diskutera hit och ditt hur rättvist det är beroende på hur folk lägger upp sin tuneringsstrategi men tycker ändå det är den bästa lösningen.Jag var iaf positivt överraskad då jag inte fått nån ersättning alls på många andra sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattretande? Det är väl självklart att man har större chans att hamna vid finalbord om man ligger 3:a efter en halvtimme än om man ligger 75:a. Vilken del har du svårt att förstå?

Varför spelar folk ens sin första halvtimme om det inte spelar någon roll vilken stack man har därefter?

 

Jo men chansen att nå finalbord om man har 0.09% av alla chips i turren eller 0.1% är ganska marginell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...